For tykk baby??

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Vi var på kontroll på helsestasjonen igår, og veide og målte lillegutt. Han blir tolv uker til fredag, så han er snart tre mnd.
Ifølge vekstkurven, ligger han over gjennomsnittet med sine gode 7200g og 63cm. Det kan vel hende jeg som mor ikke ser at han er tykk, (ikke at det gjør noe uansett) men er han virkelig så tykk? Blir glad hvis dere svarer meg ærlig!
Vet andre babyer som veier kun en kg mer som nærmer seg året liksom..? Er de veldig små igjen da?

Her er lilegutt:

*borte*

Tusen takk for svar dere! Da gidder jeg ikke bekymre meg for det! :)

Min gutt var 3 mnd: 63 cm, 7340 gram og 42 ho.

Så han var jo enda større. Var 4,4 når han ble født og 54 lang da.
Er idag en stor 3 åring på 103 cm og 18,noe kilo.

Ærligtalt - gutten din er jo ikke for tykk [:-]
Noen er tyngre og rundere enn andre ...

Han ser frisk og sunn ut [:)]

At HS skal begynne å stresse foreldre om overvektige spedbarn!!! [>:]

Knerten var større enn det da han var 3 mnd, (Han var født 5 kg og 56 cm.)
Nå er han høy og veier 14-15, høy og tynn med andre ord.
Slanking av spedbarn er vel ikke noe tema. [:-]

(Alt innenfor vekskurven er normalt, så skjønner egentlig ikke bekymringen..)

Synes han ser veldig fin ut[:)]
Men om han får mm eller mme har jo mye å si, for de som får mm kan jo likso bli så "feite" de vil, mens man å jo passe litt mer på om de får mme.

Men det er ikke uvanlig at de legger på seg i rykk og napp da. Niesen min la på seg 1 kg på en uke da hun var nyfødt, men nå som hun er litt over året så veier hun litt under gjennomsnittet[8D]

ORIGINAL: AnnaFrost

Knerten var større enn det da han var 3 mnd, (Han var født 5 kg og 56 cm.)
Nå er han høy og veier 14-15, høy og tynn med andre ord.
Slanking av spedbarn er vel ikke noe tema. [:-]

(Alt innenfor vekskurven er normalt, så skjønner egentlig ikke bekymringen..)

Slanking av spedbarn er ikke noe tema overhodet nei! Men da hs viser oss at han er utenfor vekstkurven, så lurer jeg jo litt da! [:)]

ORIGINAL: carinasverden

Synes han ser veldig fin ut[:)]
Men om han får mm eller mme har jo mye å si, for de som får mm kan jo likso bli så "feite" de vil, mens man å jo passe litt mer på om de får mme.

Men det er ikke uvanlig at de legger på seg i rykk og napp da. Niesen min la på seg 1 kg på en uke da hun var nyfødt, men nå som hun er litt over året så veier hun litt under gjennomsnittet[8D]

han får bare pupp nå. Men var en liten stund han fikk litt tillegg da jeg hadde lite melk etter sykdom.. [:)]

han er som min var på den alderen[:)] Ikke tykk i mine øyne. Han er nydelig, gutten din :)

for tykk nei..... Han ser ut slik som babyer skal....[:)] nydelig gutt...

hs sa jeg møte slanke tuva når hu var 4 mnder fordi hu lå LITT over kurven på vekta, bedde hu gå å spise seg en bolle! Snakk om TULL!

Mi lille var noe mindre på tre mnd, men så har hun enda ikke bikket 10 kg -snart 20 mnd gammel.

Uansett synes jeg det blir galt å snakke om tykk baby når han er så liten enda - så sant han ikke var 15 kg liksom. [8D] Jeg synes gutten din så ut som en vakker og sunn baby!! [:)]

Ikke tykk, bare gooood! [:)]

Eldsta mi var 8500 når hun var 3 mnd, og yngstemann var 9300 når han var 3 mnd [:)]

Jeg har gått til kontroller med en gutt som var svær, stor kjempestor. Men han bare fikk mm og det var da helt greit og ingen sa noe på det. Alle er forskjellige, og det endrer seg da etterhvert. Han var større enn din gutt. Din pjokk er bare robost. Kos deg du[:)]

Godt å høre det ikke bare er jeg som lager barn med litt str på! han var 3540 da han ble født, så var ikke såå stor da! Han er uansett perfekt i mine øyne!! [:)][:)]

Nei, vettu hva - han ser alldeles flott ut!
Husker ikke hva mine var på samme alderen, men jeg glemmer aldri da en av de litt mer elendige barnelegene på sykehuset antydet at min sønns luftveiproblemer skyldtes hans overvekt.... Da var gutten 5 mnd, fikk kun pupp og hadde blitt operert for pylorustenose 3.5 mnd før! Den legen hadde nok ikke sjekket journalen antagelig....
Men -til poenget - puppebarn må få spise så mye de vil og bli så godrunde de bare blir - så lenge kostholdet er balansert når de blir litt gamlere og skal ha fast føde,  vil evt overskudd springes/hoppes av [:)]

Syns ikke han er tykk, syns han er en hærlig gutt.[:)]

Er ikke bare bare når man får babyer som ikke er gjennomsnittet. Har selv ei jente på snart 18mnd, som ligger godt under gjennomsnittet. Hun er vel knappe 9kilo nå og ca 80-81cm, så hun er spe/tynn. Beskymret meg masse en periode, men har slutta med det nå. Noen er små, andre er større. Babyer er skjønne uansett størrelse.
Kos deg masse med gutten din du.[:)]

tykk er han da ikke, han så ut som en go lubben og frisk gutt :) min gutt var og lubben når han var liten, nå er han 21 mnd 77cm og ca 10 kg. 
der så go når de er lubben som baby ikke noe og tenke på så lenge han følger kurven sin :) 

Bælfeit.
Neida.

Ikke uroe deg, han løper dette av seg senere! [:)]

ORIGINAL: ønsker4mann

Syns ikke han er tykk, syns han er en hærlig gutt.[:)]

Er ikke bare bare når man får babyer som ikke er gjennomsnittet. Har selv ei jente på snart 18mnd, som ligger godt under gjennomsnittet. Hun er vel knappe 9kilo nå og ca 80-81cm, så hun er spe/tynn. Beskymret meg masse en periode, men har slutta med det nå. Noen er små, andre er større. Babyer er skjønne uansett størrelse.
Kos deg masse med gutten din du.[:)]

Usj, jeg husker at jeg stressa såååå fælt med at jeg hadde en stor baby også! Det var ikke noe hyggelig når alle påpekte hvor stoor og tykk han var[&:] ved 3 mnd var han 7700 og 62 cm. Han har alltid liggi over kurven på hs, men nå de siste mnd har det dabbet av og han ligger innenfor normalen. Så det går seg til! Trøst deg med at han vil spise! Er så utrolig mange som sliter med nettop det og lav vekt[:)]

ORIGINAL: WishMeLuck

Godt å høre det ikke bare er jeg som lager barn med litt str på! han var 3540 da han ble født, så var ikke såå stor da! Han er uansett perfekt i mine øyne!! [:)][:)]

Da har han vokst ca det samme som jenta mi [:)] Og HS hadde ingenting å utsette på henne i alle fall [:)] Herlig med litt runde babyer [:)]

Back
Topp