For tidlig med TUL 5+6?

Røyskatta95

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows 2022
Augustmagi 2025
Jeg driver å ser på mulighetene for en tidlig ultralyd i mitt nærområde. Klinikken har ledige timer den 28. Juli, men da er jeg 5+6. Blir det for tidlig tror dere? Eller er det verdt et forsøk?
Jeg har også ringt å fått bestilt min første svangerskapskontroll hos fastlegen min i dag, den er lagt til svangerskapsuke 7.
Det begynner å synke inn nå, at jeg faktisk er gravid! Det blir liksom mer virkelig når man snakker med helsepersonell på telefon og sier at man er gravid :dance008

Bare ikke få panikk dersom de ikke ser noe hjerteslag! Kan hende embryoet bare har brukt litt tid på å feste seg og et par dager har enorm betydning så tidlig :happy: hvis du vet med deg selv at du ikke blir stressa om de ikke skulle se det så er det bare å kjøre på :happy:

Tusen takk for svar :happy:
Jeg har bestilt meg time, og jeg vet at det ikke er sikkert at de ser hjerteslag. Men likevel tror jeg det er mer betryggende for meg å ha vært på TUL og faktisk får se at det er en spire i magen, kontra å ikke ha vært der :)

Jeg var 5+4 og så plommesekken og at alt lå bra til. For meg var det godt nok så langt :) skal ha ny kontroll når jeg er 7+2

Har TUL når jeg er 5+6, litt usikker på om de ser så mye, men håper det kan roe nervene mine litt :nailbiting:

Jeg har vært til til rundt starten av uke 6 og bare sett en liten flekk men ikke antydning til hjerteslag. En uke etterpå så vi tydelig hjertet banke, så basert på egen erfaring ville jeg venta til 7+0. Eller prøve ikke å bli stressa dersom du ikke skulle se noe :)
Men er utstyret godt og spiren har plassert seg så den er enkel å finne i livmoren vil du kunne se hjertetslag

Jeg så hjerteslag og to stykk 5+6 men var ikke nok til å måle eller høre det, men hun bekreftet hjerteslag :-) så skulle ønske jeg hadde kommet noen dager senere :-)

Back
Topp