for tidlig med 6 mnd grøt?

jas

Forumet er livet
Sliter litt med å få i han maisgrøt, virker som det ikke er så veldig godt..
Risgrøt får han bare vondt i magen av, så det er uaktuelt..
Har derfor lurt på om kanskje en eller annen 6-mnd grøt er mer suksessfull, eller vil han bare få vondt i magen av det?

noen som vet?

Står på 6mnd pakken ; begynn når smaksposjonene fungerer bra. Så det er vell individuelt. Her har vi begynt allerede med 6mnd grøt. Ikke noe magetrøbbel har vi hatt.

ok, pjokken din er jo bare 5 dager eldre enn min, så da kan jeg kanskje prøve da..

Han vil bare ha en halv posjon med grøt om gangen, og får derfor to ganger om dagen.
men hadde vært årleit om han virker hakket mer int i maten han får..

Jeg brukte bare Hipp sin.

Hvor lenge har han fått grøt da? De skal jo ha veldig forsiktig tilvenning - kanskje han får litt mye? Selv om han synes det er godt, så må de tas gradvis... [:)]

Syns du kan begynne jeg, dersom han er vant til grøt..jeg blanda opp vanlig maisgrøt med mme og heiv oppi et par spiseskjeer med 6 mnd grøt som tilvenning[:)] Så økte jeg på etterhvert, når jeg såg at magen hennes tålte det!

vi prøvde sinnlac grøt, er det det den heter..den falt veldig i smak her.. litt dyrere en vanlig grøt.. men veldig god.. [;)]

ORIGINAL: Grete71

Jeg brukte bare Hipp sin.

Hvor lenge har han fått grøt da? De skal jo ha veldig forsiktig tilvenning - kanskje han får litt mye? Selv om han synes det er godt, så må de tas gradvis... [:)]

han har fått grøt i en mnd nå, så han har jo blitt litt vant til grøt.

Da går det nok sikkert bra.
Jonas har fått grøt fra han var 3,5 mnd. Så tenkte at da får det vell være ok å begynne med 6mnd grøt nå.
Maisgrøten med banan og aprikos falt veldig i smak her[:D]

Back
Topp