For tidlig for UL?

CCC

Blir kjent med forumet
Jeg har fått time for tidlig UL imorgen, da er jeg 10+1, er ikke det veldig tidlig? Iforhold til å se at nakkefolden ser ok ut osv?

Jo, vel tidlig for nakkefold. Har du sagt det er det du er interessert i? Ikke alle leger gjør den slags scanning.

Nakkefold kan sjekkes uke 11-12. Det er i grunnen bare offentlig godkjente institusjoner (universitetssykehus) som har lov å sjekke dette da. Noen private gjør det og. Men du bør være sikker på at de har utdannelsen og kunnskapen til å gjøre det :)

Jeg var på sykehuset i går for duotest, 11+1. Jeg må tilbake om ei uke fordi det var for tidlig å sjekke nakkefolden. Men det spørs om de opplyser om dette om du ikke er i "risikogruppen", altså 38 år eller arvelig belastet etc.

Hm, ok. Skal uansett dra senere, har bare inntrykk av at flere av mine venninner har sjekket for det! Jeg er ikke i risikogruppen:) Bare nervøs for alt!

Du må i følge ultralydklinikken være mellom 11+0 og 14 (mener det var til 14, men er i alle fall fra 11+0. Jeg har booket time 11+2)

Jeg har vært i dag 10+6 og jeg spurte spesifikt om hun så på nakkefolden og hun sjekket det sa hun. Innvendig ul på volvat

Takk alle sammen!:) skal til jordmor på fredag, så tenker jeg hører med henne:)

Jeg var på sykehuset i går for duotest, 11+1. Jeg må tilbake om ei uke fordi det var for tidlig å sjekke nakkefolden. Men det spørs om de opplyser om dette om du ikke er i "risikogruppen", altså 38 år eller arvelig belastet etc.
Hva er en duo test?

Jeg må på ul for å sjekke nakkefold pga min alder, men må til fastlegen å ordne med henvisning først.

Back
Topp