For tidlig fødsel

Fødte en mnd før termin, men aner ikke hvorfor. Har tenkt i ettertid at jeg kanskje hadde pressa meg for hardt, særlig mot slutten, men det er bare en teori:p nå var jo ikke det såå tidlig at det ble veldig komplikasjoner, men tidlig nok til at han ble betegnet som prematur.

Fødte en mnd før termin, men aner ikke hvorfor. Har tenkt i ettertid at jeg kanskje hadde pressa meg for hardt, særlig mot slutten, men det er bare en teori:p nå var jo ikke det såå tidlig at det ble veldig komplikasjoner, men tidlig nok til at han ble betegnet som prematur.
Sign denne! Forut over at jeg fødte 5 uker før termin. Fikk aldri svar på hvorfor, gikk bare i fødsel "av meg selv".

Hvordan merket du det?

Er første her. Redd for jeg ikke skal skjønne at noe er på gang jeg :p høres kanskje rart ut. Men man bekymrer seg for mye rart innimellom
Bor du nærme fødeavdelingen? Problemet mitt var at jeg hadde lang vei til føden, og lå hele natta med rier før jeg fikk "klarsignal" av jordmor til å reise. Var ikke vits i å reise før 3cm åpning for da var man i aktiv fødsel. Det å være hjemme å ikke vite hvordan ting sto til syns jeg var skremmende, men om du bor nærme ville jeg ikke bekymret meg:-) hadde 2,5time, ble ambulanse og fødte med en gang jeg kom på sykehuset omtrent.

Bor du nærme fødeavdelingen? Problemet mitt var at jeg hadde lang vei til føden, og lå hele natta med rier før jeg fikk "klarsignal" av jordmor til å reise. Var ikke vits i å reise før 3cm åpning for da var man i aktiv fødsel. Det å være hjemme å ikke vite hvordan ting sto til syns jeg var skremmende, men om du bor nærme ville jeg ikke bekymret meg:-) hadde 2,5time, ble ambulanse og fødte med en gang jeg kom på sykehuset omtrent.
Kun 15min unna heldigvis:)

Holdt på å føda i veke 33 to gonger pga GBS. Men fekk heldigvis stoppa det i tide :)

Tro meg - du kjenner riene!! ;)

Eg viste faktisk ikkje at eg hadde rier når eg vart innlagt i veke 33. Hadde så sinnsjukt vondt i ryggen og har alltid trudd at rier satt i magen på ein måte. Heldigvis satte gubben foten ned.
Det var også to heilt forskjellige type smerter i veke 33 og når han kom.

Tro meg - du kjenner riene!! ;)

Har ikke født selv, men søstra mi fikk faktisk aldri rier...det gjorde heller ikke svigermor med sine to barn. Som de merket ihvertfall.

de dro til sykehuset når vannet gikk :)

Sykehuset mener kengubarnet kom tre uker før tiden,aner ikke hvorfor han ble det.

5 uker før termin. Usikker årsak men mest sannsynlig startet den pga plager hos meg

Har ikke født selv, men søstra mi fikk faktisk aldri rier...det gjorde heller ikke svigermor med sine to barn. Som de merket ihvertfall.

de dro til sykehuset når vannet gikk :)

Fekk dei ikkje rier etter vannavgang heller?
Er jo mange fødslar som startar med at vatnet går og da kan det fortsatt ta ei goooood stund før riene melder seg.

Det vil alltid være noen som føder ila 2 timer, som ikke har hatt særlige rier eller der vannet ikke har gått. Men hvis det er noen trøst, gjelder det de færreste. Vannet går faktisk ikke hos de fleste, det kan jo være greit å vite, det visste ikke jeg med min første ;) Ellers så får de aller, aller fleste rier i god tid før babyen kommer.. Og når du får rier, er du ikke i tvil!!! At du er bekymret nå, skjønner jeg. Man vet jo ikke hva man har i vente eller hva man skal kjenne etter. Selv ringte jeg føden og spurte om jeg hadde fått rier.. Litt vanskelig for henne å svare på pr tlf ;) Jeg ga det noen timer og trengte ikke lenger å spørre noen.

Masse lykke til - dette klarer du SÅ fint :):)

Back
Topp