For store SF mål?

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Noen andre som har målt magen hos jordmor/lege og som har hatt store SF mål?
Jeg lå over normalen (ikke innenfor det grønne feltet engang[&:]).
Men så syntes jeg hun starta å måle på knærne også nesten......[8|]
Hva med dere?

Sa hun at det var for stort da?

Jeg hadde mål på 19cm og var 21 uker+4 dager.(var nøyaktig på streken på grafen)
Hun målte fra skambenet (musa [8D])og opp over navlen.
Vet ikke hvor nøye det er jeg, sånn midt i svangerskapet. Er det ikke rett før terminen man må passe på at ikke symfysen er for "stor"..?

Neida hun sa at det var helt fint[8D]
Men jeg ser jo på skjemaet på helsekortet at det er utenfor "normalen". Jeg ble målt til 25 cm i uke 24+2.
Litt ironisk siden jeg begge gangene har fått veldig små unger (men SF målene har alltid ligget midt på den rød streken, altså helt normale mål).

eg hadde 23 cm i går.. 21+4(21+3 etter legens beregning.. han kjører 40+2 mens på ul kjørte de 40+3) og det va way over det grønne feltet[8D]

ORIGINAL: Stinoa

eg hadde 23 cm i går.. 21+4(21+3 etter legens beregning.. han kjører 40+2 mens på ul kjørte de 40+3) og det va way over det grønne feltet[8D]

Hehe...godt jeg ikke er alene [8D][:)]

ORIGINAL: tassen 2

Jeg har ikke blitt målt enda jeg.. gjerne de gjør det på neste kontroll?!?

De begynner å måle magen etter uke 20, noen steder begynner de tidligere enn andre. Men dette var første gang jeg ble målt, og er nå i uke 24.
Så de måler nok deg også neste gang [:)]

Mitt er også høyt, men jeg bærer magen høyt pga at jeg er lita (164cm) og har kort rygg (høres flatterende ut). Det var i allefall det jordmor forklarte meg, selv om jeg er uenig i at jeg er så lita.. hahaha.. det samme hadde jeg sist gang og da var jeg redd det førte til stor baby.. men hun var så gjennomsnittlig som det går :D

Legen sa til meg at ikke ikke spiller så stor rolle om man følger den "normalen". Det viktigste var at man "fulgte sin egen kurve" og hadde en jevn utvikling. Så det er nok ikke noe stress om dere ligger litt høyt[:)]

Jeg hadde sf mål på 21 idag. Lå også over "normalen", men det gjorde jeg sist sv.skap også, og da fikk jeg ikke stor baby. Så er viktigst at en følger sin egen kurve, og ikke plutselig faller eller øker masse på den[;)]

Jeg ligger over den røde streken. Gjorde det sist også, men da målte jm og lege på forskjellig måte (legen målte feil hver gang..[8|]), så da så skjemaet mitt passe rotete ut... Men den flatet seg fint ut på slutten, lå da under streken. Og ut kom det en stor gutt på 3970gram. Får nok en stor gutt denne gangen også.

Jeg ligger mitt på streken (er målt 2 ggr)....

Men jeg tror også at man skal følge sin egen kurve [:)] Uansett om man ligger under eller over [:)]

Jeg ble målt i uke 20 - og jeg lå LAAAANGT over det grønne skraverte feltet også! Holdt på å besvime da hun viste meg hvor krysset var!
Hun fikk til og med kollegaen sin i naborommet til å komme inn og måle meg fordi hun synes målet var så stort.
Hun sa at det nok ikke var farlig, for som flere sa her inne, så er det viktigst at man følger sin egen kurve, og så er man jo forskjellig!
Uken før hadde jo jeg vært på UL på sykehuset også, og da lå jeg helt perfekt an i forhold til hvor gammel babyen var.

Jeg er egentlig ikke veldig stor, men jeg er lang i ryggen og er 176 cm høy, så jeg har følelsen av at bebisen liker å strekke seg ut og bruke den plassen den har! Fylles liksom opp i høyden her, så magen synes ikke veldig godt. FLere som har kommentert at "jøss, jeg var bare 2 mdn på vei når jeg så sånn ut som deg!" -... så jeg tror alt er bra altså.
Har heller ingen proteiner eller sukker i urinen, eller andre "faresignaler" for at det skal være svangerskapsdiabetes - så jeg tror alt er helt fint.
Den lille jenta sparker også så det holder, så livstegn er det nok av [:D]

Er veldig spent på neste møte med JM, det er neste torsdag - om en drøy uke. hvis målet er like stort, så er nok det riktig for meg da...!
"Faller" jeg ned, så har kanskje den forrige JM målt feil...

TAKK! Nå ble jeg glad. Mine mål var også over normalen, og jordmor snakket om kosthold og mosjon sist. Dessuten sier alle at så stor mage som jeg har nå, må det minst være to der. så jeg føler meg skikkelig feit og venter den megababyen!

Men så går det sikkert bra, for jeg er bare 160cm. Så neste gang noen antyder at magen min er fopr stor, skal jeg også si (med høyt hevet hode) at jeg bærer magen høyt! Og eventuelt føye til det med kort rygg[:D][:D][:D][:D]
ORIGINAL: FrkFares

Mitt er også høyt, men jeg bærer magen høyt pga at jeg er lita (164cm) og har kort rygg (høres flatterende ut). Det var i allefall det jordmor forklarte meg, selv om jeg er uenig i at jeg er så lita.. hahaha.. det samme hadde jeg sist gang og da var jeg redd det førte til stor baby.. men hun var så gjennomsnittlig som det går :D

Det kommer veeeldig an på hvem som måler også..
Alle måler på hver sin måte [:)] Så lenge du følger din egen kurve så ska det være greit[;)]

woohoO! Nå har jeg målt også! 23 cm i uke 23 [:D]
Var utenfor det grønnefeltet (akkurat) men jordmor sa at det var helt normalt og at den pleide å følge ukene. Det viktigste var at jeg fulgte min egen kurve [:)]
hadde forøvrig lagt på meg 7 kg [&o] Så nå veier jeg oppimot 80 kg [;)] Føler meg litt tjukkebollafeita, men jordmor sa at jeg var laaangt ifra tjukk, så tallet var det bare å overse.. men så var jeg i risikogruppen for å få svangerskapsdiabetes..Siden min mors slekt har diabetes.. æsj!

ORIGINAL: Frustrert Frue

Men jeg ser jo på skjemaet på helsekortet at det er utenfor "normalen". Jeg ble målt til 25 cm i uke 24+2.
Litt ironisk siden jeg begge gangene har fått veldig små unger (men SF målene har alltid ligget midt på den rød streken, altså helt normale mål).

Jeg hadde 24 cm i uke 24 nå så jeg er akkurat på vei ut av det grønne skraverte i skjemaet.

jeg var hos jordmor i dag . er 21 +6 i dag og symfysemålet var på 21 cm jeg lå rett på grensa til over .
Men er gjo bare di siste uka jeg synest det har begynt å vokse litt der nede så jeg tror vi alle bare skal være glad at det skjer noe at vi ikke hadde ligget under ;)

ORIGINAL: tassen 2

Jeg har ikke blitt målt enda jeg.. gjerne de gjør det på neste kontroll?!?

D e kje sikkårt di komme t å måla deg, siden du ska ha tvillinger. D fekk jaffal eg beskjed om. For me som ska ha to, komme t å sprenga d diagrammet for gravide me 1 barn. Å siden me ska på så mången ul, så va d ingen vits å gjør d, sa legen min. For då ser di d på ul, visst d e noe...

Jeg er akkuratt like stor som deg på samme dag:) Hun sa det var helt normalt til meg selvom jeg ser jeg ligger utenfor det grønne...

ORIGINAL: solisolden

Jeg er akkuratt like stor som deg på samme dag:) Hun sa det var helt normalt til meg selvom jeg ser jeg ligger utenfor det grønne...

Bra å høre at det er andre enn meg også [:)]
Og det er jo sant som mange sier: at det viktigste er å følge sin egen kurve. Ble bare litt sjokka siden dette var den første gangen de målte magen, og har ved de andre sv.skapene alltid ligget midt på den rød streken (normalen)[:)]

Back
Topp