For sent med sex ved positiv LH test?

Guttemamma til 2

Blir kjent med forumet
Fikk positiv eggløsningstest nå kl 15.30. Fikk nesten positiv test i dag tidlig og la inn aksjer kl 15.00 (Sorry tmi). Siden jeg er ny med LH tester googlet jeg det og kom over en artikkel der det står at man må ha sex dagen før positiv test for å lykkes. Vi hadde ikke sex i går, men hadde sex sent på kvelden dagen før. Vil dette si at håpet er ute? :(

Har murring nederst i magen og hadde en del eggløsningsslim i dag tidlig.

Vis vedlegget 349199 Vis vedlegget 349200
B1A9BDD3-5055-4D9D-A87E-249FD18E28B6.jpeg
6B6DEEEA-EE27-40E8-8766-6C449CAD7D0C.png

Fikk positiv eggløsningstest nå kl 15.30. Fikk nesten positiv test i dag tidlig og la inn aksjer kl 15.00 (Sorry tmi). Siden jeg er ny med LH tester googlet jeg det og kom over en artikkel der det står at man må ha sex dagen før positiv test for å lykkes. Vi hadde ikke sex i går, men hadde sex sent på kvelden dagen før. Vil dette si at håpet er ute? :(

Vis vedlegget 349201 Vis vedlegget 349202

Eggløsningen skjer ikke før en dag eller to etter positiv test, så hopp i høyet og kjør på! Lykke til❤️

Det jeg ikke skjønner heller. Noen steder står det at det er for seint når eggløsningstesten er positiv mens andre steder at det går fint inntil to dager etter. Blir helt forvirreto_O

Egget slipper rundt 24-36 timer etter positiv test. Vi la inn aksjer dagen vi fikk positiv test, og dagen etterpå. På ikm var gtesten positiv :)
Det er bare å kjøre på, lykke til!

Eggløsningen kan skje tidligere enn 24 timer etter positiv test, men ikke et par-fire-seks timer etter - jeg har også lest det du viser til, men det er et ganske godt eksempel på feilinformasjon :shy: Dagen med positiv test er i grunn den beste dagen å ha samleie, om du tenker over hvordan det hele går for seg!

Absolutt ikke forsent. Jeg hadde sex kun 1 gang på kvelden den første dagen jeg fikk positiv eggløsningstest. (Hadde positiv eggløsningstest 2 dager på rad). Ble gravid.

Det jeg ikke skjønner heller. Noen steder står det at det er for seint når eggløsningstesten er positiv mens andre steder at det går fint inntil to dager etter. Blir helt forvirreto_O
Godt det ikke bare er meg :p har to barn fra før og har ikke måtte prøve noe særlig på noen av de. Nå er vi 2 mnd fra 1 årsdagen til når vi begynte å prøve, så tenkte det var lurt å teste for å treffe eggløsning - men følte meg lurt når jeg leste dette :p

Dette kan jo umulig stemme for alle. Jeg har LH-topp over tre dager. Det vil si at jeg har EL lenge etter den første positive testen. I følge premom har jeg EL på dag 16 når første positive el-test var på dag 12. Så da har jeg veldig god tid fra første positive test og fram til el :happy:

Nei det blir jo heilt feil. For det første så slippes ikkje egget ved positiv LH-test, men alt fra 12-48t etter, men mest vanlig rundt 24t. Og så, når egget er sluppet er det enda 24t egget kan befruktes på. Så heilt teoretisk sett så kan du bli gravid heile 3 dager ETTER positiv LH-test (sjøl om sjansen er liten).
Hadde sex 12t etter positiv LH test, verken før eller etter og blei gravid.
Så her har du veldig gode sjanser å bli gravid enda, sjøl om aksjene dere har lagt inn er veldig gode :)

Godt det ikke bare er meg :p har to barn fra før og har ikke måtte prøve noe særlig på noen av de. Nå er vi 2 mnd fra 1 årsdagen til når vi begynte å prøve, så tenkte det var lurt å teste for å treffe eggløsning - men følte meg lurt når jeg leste dette :p
Har 4 fra før, kommet på første og andre forsøk. Aldri testet og lest før nå. Ble ikke så veldig mye klokere, annet enn at jeg vet sånn ca når jeg bør dytte mannen til sengs:bored: Håper det klaffer for deg denne mnd :smiley-angelic001 :sign17:sign19

Back
Topp