For sent med førstkontroll i uke 14?

Dunja

Forelsket i forumet
Jeg er i uke 7 nå, hadde egentlig tenkt til å vente med første kontroll til uke 12, men har plutselig kommet på at det er midt i ferien. Vi kommer ikke hjem før i uke 14. Tenker dere at det er forlenge å vente? Går det greit med bestilling av sykehusplass (bor i Oslo)? Eller bør jeg kaste meg rundt å prøve å få til en time før det...har en VELDIG bussy lege, så må nok ev presse meg inn før ferien hans.

Jeg ville ringt og hørt med legen, for det skal tas noen blodprøver osv, så det ikke blir noe kluss der:)

Det har ikke noe å si om blodprøvene blir tatt i uke 14 :) Er vel mest det der med fødeplass og å få bestilt time til oul jeg ville tenkt på.

Jeg er bare så usikker på det med fødeplass, men det ordner seg vel. Jeg har havnet på Ahus tidligere, pga for sen søknad, og syns det har vært helt greit...vil bare ikke enda lenger unna.
Åja.. jeg bor på bygda - så her har vi ikke det problemet! Sorry at jeg var så rask på avtrekkeren:p Da er dette vel kanskje greit å ta den legetimen før du reiser;)
Lykke til, håper du får føde der du ønsker!

Takk for svar! Jeg ringer legekontoret for å høre i morgen. Om fødeplassen ikke står i fare utsetter jeg det nok

jeg synes det er seint i forhold til ordinær ultralyd... det henvises jo til ordinær ul ved første kontroll...

Du kan evt få legen til å aøke fødeplass og time til ul uten at du fysisk er der hvis det er stappfullt, så får du ta kontrollen som planlagt. Jeg vet at hvertfall legen min går med på sånt.

Back
Topp