for sent med dåp?

DK82

Forelsket i forumet
er det for sent med dåp 5august når han er født 4april?
4mnd gammel da. Ser mange av dere planlegger dåp i juni-juli?
 
Snuppa er født 10 april og vi skal ha 29 juli.. man kan jo døpes frem til man skal konfirmeres. Personlig.mener jeg det ikke er for sent, men noen døper når barnet er 2mnd andre når barnet er 6 mnd
 
Det er ikke for sent :) Jeg ble døpt da jeg var 15, rett før konfirmasjon! Syntes det var en fin ordning, så vi velger å vente til poden er større og skjønner mer av det selv :) 
 
Nei synes ikke det er for sent, grunnen til at vi døper tidelig er fordi jeg synes det er greit å gjøre det når de er så små..
 
Vi skal ikke ha dåp før i august heller, da er hun snart 4 mnd. Mine andre døpte seg da de var 6 og 4 mnd. Det har litt med tid som passer å feire det også, ikke alltid det er så enkelt med dåp med et barn som har kolikk f.eks. Vår vesle frøken sliter med  det, men det skal jo gi seg når de er en 3 mnd. Så satser på det :)
 
godt å høre :) da tror jeg lillegutt blir akkurat 4mnd. hvis den datoen er ledig ift presten da :P
 
Vi skal ha barnevelsignelse og det blir når han er nesten 5 måneder. Blir litt sånn pga sommeren også skal han få en fetter i starten av juli og dem har litt reisevei så kan ikke ta det helt oppi fødsel der heller. Tenker man må ta det når det passer best. 
 
Jeg syns ikke det er for sent :). Vi utsatte dåp og giftet oss samtidig da yngste vår var 6mnd. Var helt topp :). I motsetning til yngste som var midt i kolikk da hun ble døpt 3mnd gammel.
Kos dere med planleggingen.
 
Vi døpte jenta vår da ho var 5 måneder. Ho var den mest våkne av de som blei dødt og fikk alle i kirka til å åååååååååååe da presten presenterte dåpsbarna for ho gliste bredt og gråt ikkje:)
Denne gangen håper vi på ledig plass i Juli, kun for å få en dato de fleste i familien er i landet på;)
 
Back
Topp