For sent å slutte med snus i uke 37?

Soon to be mama

Flørter med forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Hei
er det noen her som snuste gjennom hele svangerskapet?
Hvordan gikk det med baby etter fødsel?
Hadde babyen abstinenser? Hvor ille var det og hva sa legene? er det for sent å slutte nå? Vil babyen uansett få abstinenser? Er det sant? Kan jeg slutte nå og unngå abstinenser?

ønsker ikke kommentarer på hvor fælt det er at jeg fortsatt snuser, det er mange grunner til at jeg fortsatt snuser og ikke har klart å slutte..
 
Mye bedre å slutte med snus i uke 37 enn i uke 40 også :) Jeg sluttet ved pos. Test, men vet hvor vanskelig det kan være ♥️
 
Jeg snuset i svangerskapet med min nr 2. jordmor kunne ikke se på morkaka at jeg hadde snuset. Baby var rolig. Ikke abstinenser :happy: er jo såklart bedre å slutte nå enn ikke slutte. Heier på deg :)
 
Det er så klart bedre å slutte å snuse nå enn å fortsette resten av svangerskapet. Hver dag og hver snus teller. Det betyr likevel ikke at alt «nullstilles».
 
Hei
er det noen her som snuste gjennom hele svangerskapet?
Hvordan gikk det med baby etter fødsel?
Hadde babyen abstinenser? Hvor ille var det og hva sa legene? er det for sent å slutte nå? Vil babyen uansett få abstinenser? Er det sant? Kan jeg slutte nå og unngå abstinenser?

ønsker ikke kommentarer på hvor fælt det er at jeg fortsatt snuser, det er mange grunner til at jeg fortsatt snuser og ikke har klart å slutte..
Har ikke snuset selv, men vil bare si at det klart hjelper deg å slutte heller enn å fortsette. Samboeren sluttet for 4 år siden og har ikke snuset siden, og det er mye penger spart. Babyen vil kanskje merke litt uansett , vet ikke hvordan det er i magen, men utenfor magen har de også andre ting å bli vant med som å puste, kjenne luft mot huden, mat og bæsjing for første gang og vondt i magen mm. Tenker at hvis du klarer gjøre forandringen før babyen er født så hjelper det babyen.

Samtidig kan babyen bli født snart. så planlegge kan du jo, men du vet jo ikke når barnet plutselig kommer.

Jeg tror at hvis du klarer slutte så blir du ikke å angre. Og for deg selv er det kanskje lettere å slutte nå som det er så mye annet å tenke på enn senere. Kan hende du ikke blir å savne noe snus når babyen blir født, for det er så mye med babyen å tenke på at det blir som å leve i en boble!
 
Offa! Slutt. Gi baby det beste utgangspunktet det kan få, slik det fortjener…
 
Last edited:
Har en søster som snuste gjennom hele svangerskapet, hun sluttet ikke før baby var født og fikk da beskjed på barsel om å ikke bråslutte men trappe gradvis ned. Men ikke helt sikker på hvordan det er før babyen er født:confused005
Vet hvor vanskelig det kan være å slutte! Heier på deg:Heartred
 
Back
Topp