For seint å sette ovitrelle pga modent egg?

FrokenKanin

Andre møte med forumet
Hei! Håper noen har erfaring med ovitrelle å dele

Jeg har gått på letrozol denne syklusen og skulle sette ovitrelle. Var hos gynekolog idag på cd 12. Egget var 23 mm stort og gynekologen trodde det ville slippes innen to til tre timer. Tre dager siden sist vi hadde samleie så han sa at jeg burde sette sprøyten så raskt som mulig og ha samleie. Problemet er at vi har en 3 åring som da ikke sover på dagtid så vi må vente til etter leggetid Da jeg var på do isted hadde jeg MYE el slim. Aldri sett så mye før Tyder jo på at det allerede har sluppet. Spørsmålet er da om det er forseint å sette ovitrelle nå? Slik jeg har forstått det skal den settes før egget slippes?
 
Kjenner ikke til ovitrelle, men jeg hadde masse EL-slim før EL og har det hver syklus. Kan det være at egget ikke har sluppet enda?

Ev så kan du jo sette 3åringen foran en film å ta en kjappis med mannen?
 
Hei! Håper noen har erfaring med ovitrelle å dele

Jeg har gått på letrozol denne syklusen og skulle sette ovitrelle. Var hos gynekolog idag på cd 12. Egget var 23 mm stort og gynekologen trodde det ville slippes innen to til tre timer. Tre dager siden sist vi hadde samleie så han sa at jeg burde sette sprøyten så raskt som mulig og ha samleie. Problemet er at vi har en 3 åring som da ikke sover på dagtid så vi må vente til etter leggetid Da jeg var på do isted hadde jeg MYE el slim. Aldri sett så mye før Tyder jo på at det allerede har sluppet. Spørsmålet er da om det er forseint å sette ovitrelle nå? Slik jeg har forstått det skal den settes før egget slippes?
Ovitrelle skal settes før el for å gi el. Men selv om du hadde el slim så er det jo ikke sikkert at egget har sluppet. Men med tanke på størrelsen på foliklen din så er det jo en mulighet for det selvfølgelig. Eggløsning skjer ca 36 timer etter at du har satt ovitrelle så om du setter den nå så er det enda tid. At gynekologen sa at det kommer til å slippe innen 2-3 timer synes jeg er rart, ingen kan se når det slipper, men om det har sluppet eller ikke. Du hørte ikke feil da, at han sa 2-3 dager. Foliklen med egget kan bli helt opp til 28 mm før det slipper og den vokser 1-1,5 mm i døgnet. Og egget lever ca 24 timer etter det har sluppet.
Sett sprøyta, kos dere i dag og i morgen
 
Jeg skrev litt feil! Han sa at det ville slippes i natt en gang og at vi hadde to til tre timer på oss til å ha samleie dette sa han etter at jeg sa at det var tre dager siden sist.
Men tusen takk for svar! Ble så usikker på hva jeg skal gjøre. Skulle nok optimalt ha satt den i går, så neste syklus skal jeg ha time tidligere i syklus.
Får sette den nå og hoppe i høyet når ungen er lagt. Så får vi heller være bedre på å time aksjelegging neste mnd
 
Slimet var veldig voldsomt forresten. Så litt ut som eggehviten fra et halvt egg! Vant til å ha slim, men ikke så mye på en gang. Så derfor tenkte jeg at det allerede hadde sluppet kjenner jo fremdeles murringer i magen da.
 
Back
Topp