For oss som har prøvd lenge

Har vært prøver i 1 år nå etter denne mnd. Hadde aldri i verden trodd det skulle gå så tregt :(

Hvordan går dere frem for utrednig? Har tenkt å ta kontakt med legen og søke hjelp, men hva skjer Da?
Bestill time til fastlege, du blir da henvist til gyn for ul og blodprøver. Deretter sædprøve av mannen.

Missi12 <3 håper du havner på terminforum du også snart :) du må oppdatere oss hvordan det går hos gyn da :) vi er både i det private og offentlige, hadde vi hatt uendelig med penger hadde jeg helt klart foretrukket privat.

Takk Prøver <3 Du er herlig :) Skal oppdatere dere ja, er forferdelig spent! Vi vurderer å begynne i det private, mens vi venter på det offentlige :p Men får se :)

Jeg melder meg inn her jeg og.. ser det er flere som har prøvd mye lenger enn meg, men føler likevel vi har holdt på en hel evighet nå! Tok ut spiralen august 2011, ble gravid oktober 2011, men mistet i desember. Pga komplikasjoner i forbindelse med en utskrapning da, fikk vi "karantene" i 3 måneder før vi kunne starte prøvingen igjen...håper 2013 er året for oss alle! :)
Usj.. Høres ut som om dere har gått gjennom nok :/ håper 2013 blir en babyboom :)

Takk Prøver <3 Du er herlig :) Skal oppdatere dere ja, er forferdelig spent! Vi vurderer å begynne i det private, mens vi venter på det offentlige :p Men får se :)
ja, det skjønner jeg. I det private går det jo mye raskere da, så er derfor vi er der også.. Jeg har mistet den tålmodigheten alle snakker om ;)

Ah, ok. Veldig komplisert det der, merker at jeg ikke kan så mye om ivf osv enda... får håpe tr kommer når den skal nå, så dere kommer i gang snart :)
Like greit at du ikke vet så mye om det, for du skal ikke gjennom det, det har nemlig jeg bestemt :)

Jeg venter tr når som helst, men det er fordi jeg har gått på provera for å få mensen. Ingen vits i å teste denne runden, da vi unngått hatt sex rundt el pga forsøk. så i morgen blir det til gyn for å se hvordan det ligger an og hva han anbefaler fremover :)

Masse lykke til i morgen prøver :D

Snike meg inn her eg og. Har vært aktive prøvara si oktober 2011.
Har ei litå jenta frå før, så me brukte øve 2 år på.
Snakka med legen i høst ang henvisning, men da ville han ikkje si me hadde fått da til ein gong før....

Merkelig at legen ikke henviste dere videre. Det er jo 1 år som er regelen, så han/hun burde ikke kunne si sånn!

Hører vel til her jeg og desverre. Prøvd siden høsten 10, skal sette inn mine to siste fryseegg på fredag om de klarer ferden opp fra frysern :)

Ser du har vært igjennom en del i din prøveperiode. Ønsker deg lykke til med innsett, og håper du får en spire - du fortjener det :)

Bytta lege gjere eg IKKJE, for dei andre legane på da einaste legekontoret i bygdå takle eg ikkje litt ein gong!
Men, eg ska ha meg ein ny prat med legen, da e da ikkje tvil om.
Trur ein av grunnane t at han har holdt igjen, e fordi eg blei slankeoperert sommaren 2011, og han vil vel helst at eg ikkje skal bli for tidlig gravid igjen i forhold til ka så e anbefalt. Eg e og midt i prosessen med konsultasjon til fjerning av overskuddshud ette massivt vekttap. Har jo såååå lyst å bli "ferdigslanka", få vekk alle resta etter fedmen. MEN, må nesten få nr 2 før eg kan ta bukplastikk...
Uff, e så møkje på ein gong, og har så lyst å få ein "normal" kropp. Men ønsket om nr 2 kjeme i grunn høgast på listå, for vil ikkje at da ska bli så mange år mellom ongane.

ja, det skjønner jeg. I det private går det jo mye raskere da, så er derfor vi er der også.. Jeg har mistet den tålmodigheten alle snakker om ;)

Jeg har rett og slett ingen tålmodighet for tiden :p hehe. Det er akkurat det at det private går mye fortere enn det offentlige. Å vente på å komme til gyn i over 1/2år er jo leeeenge når man går å venter :P

Det er ikke mulig å ta direkte kontakt med gynokolog selv? bør man helst henvises av lege?
Du kan jo ta kontakt med privat gyn, men det koster jo litt :/ blir fort litt ventetid i dt offentlige, så om du har penger er det private absolutt å anbefale :)

Jeg har rett og slett ingen tålmodighet for tiden :p hehe. Det er akkurat det at det private går mye fortere enn det offentlige. Å vente på å komme til gyn i over 1/2år er jo leeeenge når man går å venter :p
Ja, det er lenge :/ det skulle ikke vært så lenge på sånne ting som dette.. Vi venter jo lenge nok liksom, først 1 år, så mange mnd etter henvisning osv..

Bytta lege gjere eg IKKJE, for dei andre legane på da einaste legekontoret i bygdå takle eg ikkje litt ein gong!
Men, eg ska ha meg ein ny prat med legen, da e da ikkje tvil om.
Trur ein av grunnane t at han har holdt igjen, e fordi eg blei slankeoperert sommaren 2011, og han vil vel helst at eg ikkje skal bli for tidlig gravid igjen i forhold til ka så e anbefalt. Eg e og midt i prosessen med konsultasjon til fjerning av overskuddshud ette massivt vekttap. Har jo såååå lyst å bli "ferdigslanka", få vekk alle resta etter fedmen. MEN, må nesten få nr 2 før eg kan ta bukplastikk...
Uff, e så møkje på ein gong, og har så lyst å få ein "normal" kropp. Men ønsket om nr 2 kjeme i grunn høgast på listå, for vil ikkje at da ska bli så mange år mellom ongane.
Ja, da skjønner jeg :) ikke lett når man må vente hele tiden, men håper legen din henviser deg snart da, er jo en del ventetid på alt :)

Prøvere siden 2009 vi... Huff det var lenge.. Har ei som er født i 06 som bli hjemmelaga. Brukte bare 6 mnd så satt hun... Men nr to lar vente på seg. pga vekta mi får jeg ikke hjelp i det offentlige, men privat får jeg hjelp.. De ser ikke bare BMI oppi det hele men også hvordan man ellers bærer vekta si;)
det er jo litt dyrere det da... Men verdt det om vi får en liten gull klomp;) legen har funnet ut at jeg har defekt luteal fase. Dvs lite progresteron etter eggløsning,,, får derfor femar fa dag 3 i mens, eggløsnings sprøyter og crinone.. Har gått på dette i 2 sykluser nå. Å det hjelper.. Eggløsning har jeg å nøyaktik 14 dager etter kommer tanta..
men det er en betg å dalbane av følelser.. Man håper å håper... Så når tanta kommer er motivasjonen på bunn... Skjønner lissom ike hvorfor det ikke går... Men jeg gir ikke opp håpet!

Prøvere siden 2009 vi... Huff det var lenge.. Har ei som er født i 06 som bli hjemmelaga. Brukte bare 6 mnd så satt hun... Men nr to lar vente på seg. pga vekta mi får jeg ikke hjelp i det offentlige, men privat får jeg hjelp.. De ser ikke bare BMI oppi det hele men også hvordan man ellers bærer vekta si;)
det er jo litt dyrere det da... Men verdt det om vi får en liten gull klomp;) legen har funnet ut at jeg har defekt luteal fase. Dvs lite progresteron etter eggløsning,,, får derfor femar fa dag 3 i mens, eggløsnings sprøyter og crinone.. Har gått på dette i 2 sykluser nå. Å det hjelper.. Eggløsning har jeg å nøyaktik 14 dager etter kommer tanta..
men det er en betg å dalbane av følelser.. Man håper å håper... Så når tanta kommer er motivasjonen på bunn... Skjønner lissom ike hvorfor det ikke går... Men jeg gir ikke opp håpet!
Bra du får hjelp i det private da, de ser som regel ting litt annerledes enn det firkantet systemet det offentlige har :) håper spiren sitter snart, det fortjener dere :)

Uff.. Ja, dere har drevet på lenge :/ håper det klaffer nå :) har du forsøk på riksen nå?
Jepp. Sprayer nuh, sprøyter om 2 uker ca!
Ja, veien har vært myyyye lengre enn vi trodde da vi satte i gang med å prøve på søsken til lillemor som satt i første pp.

Back
Topp