For oss som har prøvd lenge

Du har jo prøvd lenge du også, virkelig.. Så om du har lyst er du velkommen til å henge her sammen med oss :) kanskje vi kan korte ned ventetiden sammen og heie hverandre frem til en spire :)

Vil jeg veldig gjerne! :D
Kjempe koselig.

Det er godt å ha noen å dele med.
Både gleder og sorger.

Ja, nå stemmer tickeren min. måtte sjekke hvor lenge det var til testing, og det er litt godt å ikke ha full kontroll :p hvor er du i syklusen nå? Har du lange fortsatt?
Jeg venter tr når som helst, men det er fordi jeg har gått på provera for å få mensen. Ingen vits i å teste denne runden, da vi unngått hatt sex rundt el pga forsøk. så i morgen blir det til gyn for å se hvordan det ligger an og hva han anbefaler fremover :)

Vil jeg veldig gjerne! :D
Kjempe koselig.

Det er godt å ha noen å dele med.
Både gleder og sorger.
Ja, absolutt fint å ha noen som forstår en. Ikke alle som skjønner hva man går gjennom :)

Jeg venter tr når som helst, men det er fordi jeg har gått på provera for å få mensen. Ingen vits i å teste denne runden, da vi unngått hatt sex rundt el pga forsøk. så i morgen blir det til gyn for å se hvordan det ligger an og hva han anbefaler fremover :)

Ah, ok. Veldig komplisert det der, merker at jeg ikke kan så mye om ivf osv enda... får håpe tr kommer når den skal nå, så dere kommer i gang snart :)

Snike meg inn her eg og. Har vært aktive prøvara si oktober 2011.
Har ei litå jenta frå før, så me brukte øve 2 år på.
Snakka med legen i høst ang henvisning, men da ville han ikkje si me hadde fått da til ein gong før....

Snakka med legen i høst ang henvisning, men da ville han ikkje si me hadde fått da til ein gong før....

rart at legen ikke vil henvise dere, med tanke på at dere brukte lang tid første gang? sa lege hvor lenge dere måtte prøve før dere får henvisning?

Har vært prøver i 1 år nå etter denne mnd. Hadde aldri i verden trodd det skulle gå så tregt :(

Hvordan går dere frem for utrednig? Har tenkt å ta kontakt med legen og søke hjelp, men hva skjer Da?

Hører vel til her jeg og desverre. Prøvd siden høsten 10, skal sette inn mine to siste fryseegg på fredag om de klarer ferden opp fra frysern :)

Har vært prøver i 1 år nå etter denne mnd. Hadde aldri i verden trodd det skulle gå så tregt :(

Hvordan går dere frem for utrednig? Har tenkt å ta kontakt med legen og søke hjelp, men hva skjer Da?

Ja, kjipt når det drøyer sånn :\ men ta kontakt med fastlege, og om h*n mener dere bør henvise, sendes denne til klinikk/sykehuset dere hører til. Etter en mnd fikk vi bekreftelse på at sykehuset hadde mottatt henvisningen. Samtidig fikk vi rekvisisjoner på prøver som vi skal ta før utredningen begynner. Er ca 5mnd ventetid hos oss. Ellers kan dere gå privat, men det har jeg ikke sjekket så nøye...

Ja, kjipt når det drøyer sånn :\ men ta kontakt med fastlege, og om h*n mener dere bør henvise, sendes denne til klinikk/sykehuset dere hører til. Etter en mnd fikk vi bekreftelse på at sykehuset hadde mottatt henvisningen. Samtidig fikk vi rekvisisjoner på prøver som vi skal ta før utredningen begynner. Er ca 5mnd ventetid hos oss. Ellers kan dere gå privat, men det har jeg ikke sjekket så nøye...

Veldig kjedelig ja .. :/
Skal til legen etter denne pp er over. Bør man ta kontakt med lege under en evt mensen eller etter at den er over?

rart at legen ikke vil henvise dere, med tanke på at dere brukte lang tid første gang? sa lege hvor lenge dere måtte prøve før dere får henvisning?
Me fekk henvisning når me prøvde med vetlå, og ein måne ette me fekk svar så satt spiren.
Legen sa ikkje nåke om kor lenge me måtte venta, men må nok masa på an igjen...

Jeg melder meg inn her jeg og.. ser det er flere som har prøvd mye lenger enn meg, men føler likevel vi har holdt på en hel evighet nå! Tok ut spiralen august 2011, ble gravid oktober 2011, men mistet i desember. Pga komplikasjoner i forbindelse med en utskrapning da, fikk vi "karantene" i 3 måneder før vi kunne starte prøvingen igjen...håper 2013 er året for oss alle! :)

Uff så kjedelig, vettu hva den ville jeg ikke gitt meg på jeg ;)
Dere har jo tross alt prøvd en stund!
Lykke til! :)

Uff kjedelig at det skal ta så lang tid før det sitter :(
I første omgang ville jeg bestilt en lege time, tatt det opp der og fått h*n til å henvise dere vidre :)

Jeg melder meg inn her jeg og.. ser det er flere som har prøvd mye lenger enn meg, men føler likevel vi har holdt på en hel evighet nå! Tok ut spiralen august 2011, ble gravid oktober 2011, men mistet i desember. Pga komplikasjoner i forbindelse med en utskrapning da, fikk vi "karantene" i 3 måneder før vi kunne starte prøvingen igjen...håper 2013 er året for oss alle! :)

Uffda, høres ut som du har hatt en tøff tid :(
Lykke til og JA la oss håpe 2013 er året for oss alle :)

Hører vel til her jeg og desverre. Prøvd siden høsten 10, skal sette inn mine to siste fryseegg på fredag om de klarer ferden opp fra frysern :)

Oi, ja nå har du ventet lenge :(

Men så spennende da, til fredag alt! :)
Krysser fingrene for deg! Lykke til ;)

Seriøst? Da ville jeg faktisk ha bytta lege, for dere har krav på hjelp. Vi brukte 2 år før vi ble gravide sist, men når jeg gikk til fastlegen min for henvisning videre, var det ikke snakk om å vente..

Back
Topp