For oss som har mistet flere ganger

hvor lang tid tok det før dere fikk tanta igjen etter MA? Jeg har hatt utskrapning for 3 uker siden og håper snart å få tanta tilbake. Har dere vært til utredning hos fastlege eller kun gynekolog?
 
Gratulerer så mye :Heartbigred

Jeg fikk ul uke 8, uke 10 og NIPT-test i uke 12 (ca ). Så tok jeg en privat i uke 16 ca og så blir det oul nå i uke 19.
Det kunne føles lenge når man lever i konstant panikk, men jeg overlevde. Fikk ikke oftere offentlig, men jeg var fornøyd med hyppigheten selv om det var tungt psykisk.
Tror det hadde vært tungt psykisk så lenge jeg ikke fikk ul hver dag :wacky:
I mine siste 2 svangerskap tok jeg ul en gang i uka.
I det nest siste var det IVF og fosteret målte for lite så maste meg til 1 gang i uka offentlig (helt til hjertet hadde stoppet)
I det siste fikk jeg offentlig hver andre uke, også tok jeg privat hver andre uke. Sånn fikk jeg oppdatering hver uke. Men det endte jo heller ikke bra :rolleyes:
Om jeg blir gravid igjen kjører jeg på samme som sist. Annen hver privat og offentlig. Selv om utfallet ikke endres på grunn av UL så føler jeg at det gir meg en slags ro, annet enn om jeg skulle ha venta til uke 12 for så å oppdage MA.
Takk for at dere deler erfaringer. Jeg har ikke prøvd å få kranglet meg til (ekstra) UL offentlig enda, men klarte det sist når fosteret målte for lite.

Har ikke fått noe tidspunkt for første UL enda, begynner å bli litt utålmodig, selv om det enda er noen uker til.

Tror nok jeg skal satse på en i uka de første ukene etter uke 7 i alle fall. Det et jo da det har gått galt for meg før.

Og så må jeg finne ut om jeg skal be om en jordmortime tidlig for å få søkt fødeplass. Det er vel sånn man får tidlig UL? Kan kanskje søke selv også? Sist hadde jeg en jordmortime i uke 6. Det var på en måte veldig fint, fordi da ble det litt ekte. Samtidig føltes det litt meningsløst siden jeg mistet noen uker senere... Første gang skulle første svangerskapskontroll hos fastlegen vært samme dag som jeg fikk påvist MA (11+0).
 
Jeg var på første UL forrige uke og alt så heldigvis veldig bra ut. Skal på en til på lørdag som kommer og så får jeg offentlig TUL når jeg er 12+1 hvis alt er bra på neste UL. Tror det blir veldig passelig balanse mellom ønsket om å sjekke "hele tiden" og det å ikke øke stressnivået med å ha veldig mange UL å grue seg til.
 
Jeg var på første UL forrige uke og alt så heldigvis veldig bra ut. Skal på en til på lørdag som kommer og så får jeg offentlig TUL når jeg er 12+1 hvis alt er bra på neste UL. Tror det blir veldig passelig balanse mellom ønsket om å sjekke "hele tiden" og det å ikke øke stressnivået med å ha veldig mange UL å grue seg til.
Så godt og høre. Hvor langt er du på vei?
 
Jeg er gravid igjen :Heartred Denne gangen uten IVF. Med 3 tidligere spontane graviditeter som endte i MA så er jeg jo ikke kjempe overbevist om at det skal gå bra denne gangen heller, men jeg prøver så godt jeg kan å glede meg over det lille mirakelet som har skjedd. Har time til lege neste uke og ska be om henvisning til tul da. Kjenner det skal bli godt å kunne dele bekymringer og litt glede med noen andre enn mannen.
 
Jeg er gravid igjen :Heartred Denne gangen uten IVF. Med 3 tidligere spontane graviditeter som endte i MA så er jeg jo ikke kjempe overbevist om at det skal gå bra denne gangen heller, men jeg prøver så godt jeg kan å glede meg over det lille mirakelet som har skjedd. Har time til lege neste uke og ska be om henvisning til tul da. Kjenner det skal bli godt å kunne dele bekymringer og litt glede med noen andre enn mannen.
Hvordan går det?
 
Hvordan går det?
Takk som spør :Heartred
Har målt hcg over 2 dager og den var fin. Er 6+0 i dag og har ingen symptomer, men kjenner av og til litt press i livmora. Henvisning er sendt for tidlig ul i uke 7/8, så venter på å få time. Er ved godt mot, men sliter litt med dårlig søvn og endel mareritt.
Selv om jeg gleder meg til å få time til ul så kjenner jeg at det blir litt skummelt også. I tillegg er mannen på sjøen så det gjør det sikkert ekstra tungt. Får bare krysse fingrene og gjøre det jeg kan gjøre for at det skal gå bra.
 
Takk som spør :Heartred
Har målt hcg over 2 dager og den var fin. Er 6+0 i dag og har ingen symptomer, men kjenner av og til litt press i livmora. Henvisning er sendt for tidlig ul i uke 7/8, så venter på å få time. Er ved godt mot, men sliter litt med dårlig søvn og endel mareritt.
Selv om jeg gleder meg til å få time til ul så kjenner jeg at det blir litt skummelt også. I tillegg er mannen på sjøen så det gjør det sikkert ekstra tungt. Får bare krysse fingrene og gjøre det jeg kan gjøre for at det skal gå bra.
Jeg hadde symptomer fra ca uke 6 i begge graviditetene, lite før det. Hadde også endel mareritt og de var så sinnsykt virkelige :laughing001

Krysser veeeldig fingrene for deg og håper spira sitter. :Heartbigred Hold meg oppdatert.
 
Takk som spør :Heartred
Har målt hcg over 2 dager og den var fin. Er 6+0 i dag og har ingen symptomer, men kjenner av og til litt press i livmora. Henvisning er sendt for tidlig ul i uke 7/8, så venter på å få time. Er ved godt mot, men sliter litt med dårlig søvn og endel mareritt.
Selv om jeg gleder meg til å få time til ul så kjenner jeg at det blir litt skummelt også. I tillegg er mannen på sjøen så det gjør det sikkert ekstra tungt. Får bare krysse fingrene og gjøre det jeg kan gjøre for at det skal gå bra.
Jeg har to MA er bak meg og er forberedt på og måtte igjennom både en og to til før spira sitter. Hvilke utredninger har du fått etter 3 MAer? Hvis du vil dele såklart :angelic:
 
Jeg har to MA er bak meg og er forberedt på og måtte igjennom både en og to til før spira sitter. Hvilke utredninger har du fått etter 3 MAer? Hvis du vil dele såklart :angelic:
Håper virkelig du ikke får oppleve det flere ganger :Heartred
Jeg har hatt 4 MA. Etter nummer 3 to de blodprøver og jeg fikk henvisning til hysteroskopi, men ble gravid før jeg fikk tatt den. Når jeg mistet igjen så utførte de den og fant ingenting. Men blodprøvene viste faktor 5 leiden mutasjon. Har i tillegg endometriose. Så nå går jeg på dobbel blodfortynnende, progrestronstøtte og prednisolon.
 
Håper virkelig du ikke får oppleve det flere ganger :Heartred
Jeg har hatt 4 MA. Etter nummer 3 to de blodprøver og jeg fikk henvisning til hysteroskopi, men ble gravid før jeg fikk tatt den. Når jeg mistet igjen så utførte de den og fant ingenting. Men blodprøvene viste faktor 5 leiden mutasjon. Har i tillegg endometriose. Så nå går jeg på dobbel blodfortynnende, progrestronstøtte og prednisolon.
Høres ut som du har fått god utredning. Jeg har lyst på blodfortynnende men har ingen grunn til og få det. Hørt om flere som klarer å fullføre svangerskap når de går på det. Jeg går på progesteronstøtte. Har sjekket meg og tatt alt av blodprøver som viser ingen funn.
 
Var på ultralyd i dag. Det så ikke lovende ut, så tok en blodprøve som nok bekrefter at en abort er rett rundt hjørnet desverre. Ny blodprøve på fredag bare fordi, også blir det nok enda en pillekur over helga :sad010
 
Var på ultralyd i dag. Det så ikke lovende ut, så tok en blodprøve som nok bekrefter at en abort er rett rundt hjørnet desverre. Ny blodprøve på fredag bare fordi, også blir det nok enda en pillekur over helga :sad010
Så ufattelig trist. MA er så utrolig vondt. Vet ikke hva du tenker om pillekur men fikk akkurat en utskapning for jeg ikke orket tanken på pillekur og dem psykiske belastningen det var for min del. Dette føltes så sykt mye bedre ut for både kropp og sjel. Føler kroppen kom seg omtrent med en gang etterpå. Bare en liten tanke.. Ta godt vare på deg selv ❤️
 
Så ufattelig trist. MA er så utrolig vondt. Vet ikke hva du tenker om pillekur men fikk akkurat en utskapning for jeg ikke orket tanken på pillekur og dem psykiske belastningen det var for min del. Dette føltes så sykt mye bedre ut for både kropp og sjel. Føler kroppen kom seg omtrent med en gang etterpå. Bare en liten tanke.. Ta godt vare på deg selv ❤️
Pillekur går fint. Har tatt det 4 ganger før så det er greit
 
Var på ultralyd i dag. Det så ikke lovende ut, så tok en blodprøve som nok bekrefter at en abort er rett rundt hjørnet desverre. Ny blodprøve på fredag bare fordi, også blir det nok enda en pillekur over helga :sad010
Sender deg mange varme gode klemmer :Heartbigred Dette var trist og høre.
 
Var på ultralyd i dag. Det så ikke lovende ut, så tok en blodprøve som nok bekrefter at en abort er rett rundt hjørnet desverre. Ny blodprøve på fredag bare fordi, også blir det nok enda en pillekur over helga :sad010
Å, nei. Ikke enda en gang. Sender mange varme klemmer.❤️❤️❤️
 
Back
Topp