For oss som har mistet flere ganger

Litjmora - 41 - B2 - Har 4 MA bak meg. 1.MA uke 9, 2.MA uke 7, 3.MA uke 10 og 4.MA uke 10.

Var i utgangspunktet satt opp for videre utredning etter MA nr. 3, men ble spontant gravid (et lite mirakel i seg selv siden vi egentlig går igjennom IVF) Men i går satt vi igang aborten etter limboland i 3-4 uker og håper nå å få tatt en hysteroskopi snart. Blodprøver jeg har tatt viser at jeg har leiden mutasjon, så har fått ok på støttemedisiner ved nytt forsøk/graviditet.
God klem til deg :Heartred Jeg håper hysteroskopien gir et svar og en løsning!
 
nå er ikke jeg prøver lenger, men vil bare dele med dere at jeg mistet 4 ggr på rad, men det gikk likevel bra den 5. og vi fikk en nydelig jente :Heartred:Heartred

Var i ferd med å miste alt håp, men det gikk

dette var mellom barn 1 og 2

Så dere; IKKE GI OPP :Heartred:Heartred:Heartred
 
nå er ikke jeg prøver lenger, men vil bare dele med dere at jeg mistet 4 ggr på rad, men det gikk likevel bra den 5. og vi fikk en nydelig jente :Heartred:Heartred

Var i ferd med å miste alt håp, men det gikk

dette var mellom barn 1 og 2

Så dere; IKKE GI OPP :Heartred:Heartred:Heartred
Takk for at du deler litt håp:Heartred:Heartred
 
Det ligger en britisk dokumentar på NRK nå som handler om spontanabort, og særlig habituell abort. Denne heter Drømmen om et barn. Vondt og sårt, men vi er så mange.
 
Hei alle fine folk. Ville berre dele eit dikt eg har skrevet med dokke. Ta godt vare på deg sjølv ❤ Når du ein gong kjem
Skal du vite at du var ønska
At vi etter fleire mislykka forsøk
aldri ga opp å få deg
 
Last edited:
SA uke 12 - 2 levende barn - Senabort uke 20 - SA uke 9, og tom fostersekk på TUL hos fastlegen i dag 6+5 så det ser ut som det går mot en abort denne gangen og... ny ul om 2 uker...
 
SA uke 12 - 2 levende barn - Senabort uke 20 - SA uke 9, og tom fostersekk på TUL hos fastlegen i dag 6+5 så det ser ut som det går mot en abort denne gangen og... ny ul om 2 uker...
Beklager sent svar fra meg her. Du er skrevet inn nå:Heartred Håper det går greit med deg og at du får fin støtte fra dine nærmeste :Heartpink
 
Jeg har gått på q10 i en del uker nå, syntes forskningen på det virker ganske spennende når det kommer til effekt på eggkvalitet og mot spontanabort! Forskningen er ikke statistisk signifikant når det kommer til effekt mot SA, men virker fortsatt lovende:

« Miscarriage rate was 8.67% in women from the CoQ10 group and 12.5% in controls. Although women from the CoQ10 group had higher clinical pregnancy and live birth rates with lower occurrence of pregnancy loss, the difference between the treatment and control groups failed to achieve statistical significance for each of these outcomes».

Effekten på eggkvalitet er statistisk signifikant. Hele artikkelen ligger her:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5870379/#!po=0.847458

Det er forsket på kvinner med pco og lav eggreserver og dårlig eggkvalitet, så personlig er det jo egentlig ikke helt match med meg (heldigvis), men jeg tenker det uansett ikke skader. Ville bare tipse dere andre i gruppen her om det. Også er det en av q10 typene som er best. Det står mer om det i tidligere BV-tråd: https://forum.babyverden.no/threads...åvirker-lave-reserver-høy-alder-pcos.2013611/


Annet spørsmål fra meg. Har noen av partnerens deres fått utført det som heter sperm dna fragmenteringsanalyse? :Heartpink
 
Jeg har gjort ny stimuering og egguttak nå før påske, men får dessverre ikke innsett med det første pga. stoffskifte-problemer. Hvis jeg skal prøve å se det positive så betyr i alle fall det at det ikke blir flere aborter med det første heller... Men det blir jo heller ikke noe barn.

Ville også tipse om at foreningen Ønskebarn starter opp støttegruppe for dem som har mistet flere ganger. Kanskje av interesse for noen her?

(til spørsmålet om dna-fragmentering, så bruker jo jeg donor, og håper det er super sæd! ;))
 
Rainbowdash - 41 - 1 MA, 1 SA av tvillinger, 1 SA i uke 12(forrige forhold), ca12 kjemiskegraviditeter(før uke 6)

Har ikke blitt gravid på ca 2år nå, så vi reiser til utlandet torsdag for innsett av et ferdig embryo.
Vi har gitt opp vår egen fertilitet.
 
Last edited:
Rainbowdash - 41 - 1 MA, 1 SA av tvillinger, 1 SA i uke 12(forrige forhold), ca12 kjemiskegraviditeter(før uke 6)

Har ikke blitt gravid på ca 2år nå, så vi reiser til Tsjekkia torsdag for innsett av et ferdig embryo.
Vi har gitt opp vår egen fertilitet.
Uff, så leit at du har gått igjennom så mye:( Er det donor sæd og egg som settes inn da eller?
 
Uff, så leit at du har gått igjennom så mye:( Er det donor sæd og egg som settes inn da eller?
Dobbeldonasjon, men vi valgte embryo adopsjon/donasjon. Der vi kjøper et ferdig embryo av god kvalitet, som matcher oss.
Fantastisk løsning, håper baredet går på første forsøk.
 
Dobbeldonasjon, men vi valgte embryo adopsjon/donasjon. Der vi kjøper et ferdig embryo av god kvalitet, som matcher oss.
Fantastisk løsning, håper baredet går på første forsøk.
Så fantastisk at det er mulig. Får håpe det går på første forsøk, ja! :smiley-angelic002 Når er selve innsett dagen?
 
Jeg har gjort ny stimuering og egguttak nå før påske, men får dessverre ikke innsett med det første pga. stoffskifte-problemer. Hvis jeg skal prøve å se det positive så betyr i alle fall det at det ikke blir flere aborter med det første heller... Men det blir jo heller ikke noe barn.

Ville også tipse om at foreningen Ønskebarn starter opp støttegruppe for dem som har mistet flere ganger. Kanskje av interesse for noen her?

(til spørsmålet om dna-fragmentering, så bruker jo jeg donor, og håper det er super sæd! ;))
Så kjedelig at du ikke får innsett med det første da! Håper du får kontroll på stoffskifte problemene:love2Vet du når det kan bli mulig med innsett da?
 
Ventetid- 29 år - B1- SA6(ukjent i hvilken uke)

Gravid igjen nå, mellom 4 og 5 uker. Skal på ny tul om noen uker og måle hcg i mellomtiden. Livredd for å miste, engstelig og urolig....
 
Ventetid- 29 år - B1- SA6(ukjent i hvilken uke)

Gravid igjen nå, mellom 4 og 5 uker. Skal på ny tul om noen uker og måle hcg i mellomtiden. Livredd for å miste, engstelig og urolig....
Masse gode tanker til deg! Håper dette blir terminspire :Heartred Har du vært til noe utredning?
 
Masse gode tanker til deg! Håper dette blir terminspire :Heartred Har du vært til noe utredning?
Nei desverre. De bare antar at det har vært grunnet alt for høy bmi og at jeg fikk barn etter jeg gikk ned. Men blir liksom ikke mindre rolig når man er lettere i kg uten å være sikker... Men må bare prøve å være positiv :bag:
 
Back
Topp