For oss som har mistet flere ganger

Første fjell-joggetur etter spontanabort. Hurra! Håpe alle har eit lite lyspunkt og mestringsfølelse idag!
Så ut som en veldig flott sted å løpe. Jeg var på min første felles bakkeintervall etter MA i går. Veldig deilig å møte gjengen igjen. Etter flere år i IVF-karusellen, merker jeg at jeg setter mer pris på de små ting. Man må glede seg over det som er mulig å glede seg over. :rolleyes:
 
Hei, alle flotte kommende og eksisterende mammaer:Heartpink

Jeg vet det er et par andre her, sikkert flere, som også har mistet flere ganger. Tenkte det kunne være en idé å starte en egen tråd. Her kan vi lufte tanker og frustrasjon, dele erfaringer og kunnskap med progesteronstøtte eller andre tiltak for å unngå at dette skjer igjen, og ja, alt man måtte ønske egentlig.

Tenkte at vi kan skrive oss inn på følgende måte:

Nick-alder-baby man prøver på-Info om Sa/ma

Håper så få som mulig hører til her, men at de som gjør det vil bli med:Heartred



:HeartredFiffi-28år-B1-SA5+0 og SA5+6

:HeartredHåpefuglen/Amalie-32-B1-Ma 9+2, Ma (som blei til Sa fordi den kom av seg sjølv) noko mellom veke 5-7.

:HeartredBabykrøll-37år-B1-SA uke 6-MA uke 8

:HeartredHøsteple, b1, exu uke 12, sa uke 5, sa uke 6, sa uke 6, ma uke 8, ma uke 9, ma uke8 og ma uke 8

:HeartredGullfisk91 - 30 - B3 - Exu uke 7+5 okt2020, SA uke 5+3 aug2021, MA 10+5 feb2022

Heisann, en fin tråd for oss som har litt for mange dårlige erfaringer :Heartred
LilKil, 42år, B1, etter noe som føles som en evighet med kjemiske blaff har vi de siste årene brukt IVF, 7 forsøk og 3 graviditeter senere har vi fremdeles ikke barn men MA uke 6, MA uke 8 og nå MA uke 7 forrige uke. Så nå venter vi på utredning for habituell abort før neste forsøk.
 
Blir litt sprø av å lese alle forskjellige anbefalinger, og har glømt å spørre når eg har vore med gynekolog fordi det berre har vore snakk om missed abortion og den prosessen. Men kva er egentlig anbefalinga i forhold til å bli gravid igjen etter missed abortion? Er det viktig å vente ein eller fleire menstruasjoner? Eller er det greit å prøve igjen når det har sluttet å blø? Kva råd og info har dere fått frå helsepersonell?
 
Soloprøver2020-36-B1-MA 1 påvist 11+0-MA 2 påvist 8+4 - begge etter IVF

Skal snart starte opp med IVF nr. 3. Da skal jeg få mer progesteron, Albyl-E og prednisolon. Håper virkelig det gjør susen!
 
Heisann, en fin tråd for oss som har litt for mange dårlige erfaringer :Heartred
LilKil, 42år, B1, etter noe som føles som en evighet med kjemiske blaff har vi de siste årene brukt IVF, 7 forsøk og 3 graviditeter senere har vi fremdeles ikke barn men MA uke 6, MA uke 8 og nå MA uke 7 forrige uke. Så nå venter vi på utredning for habituell abort før neste forsøk.
Hei:Heartred Så leit at du også hører til her og at du har hatt en så tung vei:( Men velkommen:Heartred Til slutt skal det gå!
 
Last edited:
Soloprøver2020-36-B1-MA 1 påvist 11+0-MA 2 påvist 8+4 - begge etter IVF

Skal snart starte opp med IVF nr. 3. Da skal jeg få mer progesteron, Albyl-E og prednisolon. Håper virkelig det gjør susen!
Masse, masse lykke til! krysser fingrene for deg!:Heartred statistisk sett er det jo veldig stor sannsynlighet for at det går veldig fint, selv med flere sa/ma bak seg:Heartpink
 
Trønderen98- 23 år- b1- spontanabort i uke 5 og nå i uke 9.

Da kan jeg dessverre melde meg inn her❤️ Står midt min andre SA på under er halvt år nå og er veldig redd for at det er meg det er noe galt med og at det aldri skal gå..
 
SaraB - 30 - B2 - MA uke 8 - MA uke 5

Siste MA skjedde for 3 uker siden, så nå har vi bestemt å vente litt og høre med lege om det kan hjelpe med noen støttemedisiner før neste prøveforsøk. Vi er optimistiske, men samtidig er det ganske tøft :Heartred
 
Trønderen98- 23 år- b1- spontanabort i uke 5 og nå i uke 9.

Da kan jeg dessverre melde meg inn her❤️ Står midt min andre SA på under er halvt år nå og er veldig redd for at det er meg det er noe galt med og at det aldri skal gå..
Æsj, så dumt at du også hører til her:( Jeg har også mistet to ganger på kort tid, og har og har hatt akkurat de samme tankene. Men heldigvis er sjansen stor for at vi bare har hatt uflaks :Heartred Stor klem til deg! Veldig leit å lese at du har mistet igjen :(
 
Blir litt sprø av å lese alle forskjellige anbefalinger, og har glømt å spørre når eg har vore med gynekolog fordi det berre har vore snakk om missed abortion og den prosessen. Men kva er egentlig anbefalinga i forhold til å bli gravid igjen etter missed abortion? Er det viktig å vente ein eller fleire menstruasjoner? Eller er det greit å prøve igjen når det har sluttet å blø? Kva råd og info har dere fått frå helsepersonell?
Jeg har ikke hatt Ma, men inntrykket jeg har fått er at de lærde strides veldig når det kommer til det med når man skal prøve igjen etter å ha mistet. Mange mener vel at så lenge man er klar emosjonelt, og kroppen viser at den er klar ved å komme i syklus igjen, så er det bare å prøve igjen. Men det er bare det inntrykket jeg har fått da, og det er jo etter SA.
 
SaraB - 30 - B2 - MA uke 8 - MA uke 5

Siste MA skjedde for 3 uker siden, så nå har vi bestemt å vente litt og høre med lege om det kan hjelpe med noen støttemedisiner før neste prøveforsøk. Vi er optimistiske, men samtidig er det ganske tøft :Heartred
Så leit å skrive inn enda et medlem i denne gruppen :Heartred Bra dere er optimistiske, man har jo egentlig all grunn til å være det selv om man har mistet noen ganger! Litt støttemedisiner kan jo være lurt, det skader ikke, og har jo hjulpet flere. Fått progesteron selv, så håper jeg får brukt det om ikke så alt for lenge. Velkommen til denne gruppen i hvert fall :Heartpink
 
Æsj, så dumt at du også hører til her:( Jeg har også mistet to ganger på kort tid, og har og har hatt akkurat de samme tankene. Men heldigvis er sjansen stor for at vi bare har hatt uflaks :Heartred Stor klem til deg! Veldig leit å lese at du har mistet igjen :(
Klem tilbake❤️ Jeg vurderer å spørre privat gyn om progesteron støtte ellernoe til neste runde.. han sier sikkert nei, men jeg føler jeg må prøve noe
 
Klem tilbake❤️ Jeg vurderer å spørre privat gyn om progesteron støtte ellernoe til neste runde.. han sier sikkert nei, men jeg føler jeg må prøve noe
Skjønner godt at du vil det! Da føler man at man gjør noe, i beste fall hjelper det, og det skader jo uansett ikke. Jeg fikk progesteron både på Aleris og hos Medicus (lang historie hvorfor det ble to), så tipper du kommer til å få støtte om du ber om det :Heartred I tillegg har jeg funnet ut at jeg har bakteriell Vaginose, som øker risikoen for Sa, så kan jo være en idé å teste for det også? Jeg fikk testet hos fastlegen
 
Skjønner godt at du vil det! Da føler man at man gjør noe, i beste fall hjelper det, og det skader jo uansett ikke. Jeg fikk progesteron både på Aleris og hos Medicus (lang historie hvorfor det ble to), så tipper du kommer til å få støtte om du ber om det :Heartred I tillegg har jeg funnet ut at jeg har bakteriell Vaginose, som øker risikoen for Sa, så kan jo være en idé å teste for det også? Jeg fikk testet hos fastlegen
Jaokei! Da satser jeg på å spørre gyn om det samtidig som jeg bestiller ultralyd for å sjekke at alt er ute etter SA her, håper jeg også får❤️ Da føles det hvertfall som jeg gjør noe annerledes og får litt håp av det
 
Jaokei! Da satser jeg på å spørre gyn om det samtidig som jeg bestiller ultralyd for å sjekke at alt er ute etter SA her, håper jeg også får❤️ Da føles det hvertfall som jeg gjør noe annerledes og får litt håp av det
Det skjønner jeg veldig godt. Lykke til! Håper og tror du får! :Heartred
 
Lillefrøkna - 24 - B2 - SA uke 9, SA uke 6, SA uke 7
 
Litjmora - 41 - B2 - Har 4 MA bak meg. 1.MA uke 9, 2.MA uke 7, 3.MA uke 10 og 4.MA uke 10.

Var i utgangspunktet satt opp for videre utredning etter MA nr. 3, men ble spontant gravid (et lite mirakel i seg selv siden vi egentlig går igjennom IVF) Men i går satt vi igang aborten etter limboland i 3-4 uker og håper nå å få tatt en hysteroskopi snart. Blodprøver jeg har tatt viser at jeg har leiden mutasjon, så har fått ok på støttemedisiner ved nytt forsøk/graviditet.
 
Back
Topp