For oss som fortsatt tester og observerer HCG

VilBliGravidiApril2019

Flørter med forumet
Gravid for første gang her, så alt er ukjent.
Så at noen fortsatt tester hjemmer eller hos legen for å se HCG.

Jeg fikk positive klare tester siden 12 dpo 3+5 ( cb early test skal være en strek samt digital). Samme dag ble målt HCG: 33. Torsdag

Så klar positiv CB test 18 Dpo

Underveis følgt med på hjemme med babyplan. Ble litt bekymret idag fikk fortsatt 1-2 uker gravid (4+4 idag og vet at man skal legge til 2 uker). Tok ny test istad og det var plutselig mørkere. Tydeligvis får jeg sterkere tester på ettermiddager enn morningen!! Og ble også lettet når jeg fant ut at HCG var 33 på torsdag og den har selvfølgelig ikke rukket å stige til 153 som er da sensiviteten for å vise 2-3.

Noen andre med svak stigning av hcg eller mørkere på ettermiddager?


5EA68EB9-9361-452B-B81D-841E87467D8C.jpeg 188C1374-CF3E-468E-BD2E-E654AD4133A2.jpeg
 
EDIT: (går ikke an å endre:/)
Feil dpo dager:
12 dpo fant ut av gravid
14.dpo hcg hos lege: 33
16.klar positiv cb test
Babyplan: tydeligvis sterke på ettermiddag de to siste fra idag morgen/ettermiddag)

Så noen med sakte stigning av hcg eller sterkere på ettermiddag her?


D0FA3C5F-9DC3-489A-ACBC-09407E0B5945.jpeg 197A2177-5E4F-4645-9D97-8CB7A8988728.jpeg
 
Jeg har alltid sterkere tester på ettermiddag, tror det er ganske vanlig. Tester skal jo egentlig ikke brukes til å måle stigning, men man gjør jo det:p har du tatt en ny blodprøve? Er desverre det eneste som gir rett svar:)
 
Hvorfor tar det så lang tid? Tok fredag og idag og fikk svar ila sammen dagen begge ganger. Er det forskjell fra sted til sted?
Kommer nok an på hvor langt det er til nærmeste lab som analyserer testene :) om jeg måler hcg hos legen her jeg bor, kan det ta nesten 1 uke før jeg har svaret
 
Kommer nok an på hvor langt det er til nærmeste lab som analyserer testene :) om jeg måler hcg hos legen her jeg bor, kan det ta nesten 1 uke før jeg har svaret
Ok, jeg som ikke har satt meg inn i det. Takk for info:) Tenkte det kanskje var forskjellige typer tester eller noe.
 
Ok, jeg som ikke har satt meg inn i det. Takk for info:) Tenkte det kanskje var forskjellige typer tester eller noe.
Hehe, neida. Men det er ikke alle legekontorer som har egen lab, eller sykehuslab i nærheten. Jeg bor på en plass hvor det er 5 timer kjøring til nærmeste sykehus (på sommerføre). Sykehuset jeg kommer til å få fødeplass på er 11 timer unna med bil, så her sendes alt av blodprøver med posten :p
 
Hehe, neida. Men det er ikke alle legekontorer som har egen lab, eller sykehuslab i nærheten. Jeg bor på en plass hvor det er 5 timer kjøring til nærmeste sykehus (på sommerføre). Sykehuset jeg kommer til å få fødeplass på er 11 timer unna med bil, så her sendes alt av blodprøver med posten :p
Oi, så spennende!!! Hvordan hensyn tas det da? Regner jo med du får like bra oppfølgning, men at det kreves litt mer planlegging ifbm fødsel?
 
Oi, så spennende!!! Hvordan hensyn tas det da? Regner jo med du får like bra oppfølgning, men at det kreves litt mer planlegging ifbm fødsel?
Sist reiste jeg til sykehuset 1 uke før termin, og bodde på pasienthotellet.
Men det skjer at det ikke er mulig å planlegge her for alle, så det er jo noen som har født på legevakta liksom.

Har tilreisende jordmor ca 1 gang i måneden, ellers er det fastlege som tar kontroller utenom. Kjipeste er jo om fastlege er usikker og man blir sendt med fly til sykehuset, bare for en ctg og ul.. Også sendes hjem igjen, men det skjer også xD
 
Sist reiste jeg til sykehuset 1 uke før termin, og bodde på pasienthotellet.
Men det skjer at det ikke er mulig å planlegge her for alle, så det er jo noen som har født på legevakta liksom.

Har tilreisende jordmor ca 1 gang i måneden, ellers er det fastlege som tar kontroller utenom. Kjipeste er jo om fastlege er usikker og man blir sendt med fly til sykehuset, bare for en ctg og ul.. Også sendes hjem igjen, men det skjer også xD
Jeg er imponert!! Du bor på et lite sted skjønner jeg. Det blir spennende å følge:)
Får da partner ta seg fri, eller er det om å gjøre å kaste seg i bilen om det skjer noe og satse på å rekke fram?
 
Jeg ble sendt til Furst (Oslo). Gikk veldig bra. Gått fra 104 på fredag (18dpo) til 533 idag (21 dpo). Gleder meg til å høre dine tester. Sikker på at det er gode nyheter:happy:
 
Jeg ble sendt til Furst (Oslo). Gikk veldig bra. Gått fra 104 på fredag (18dpo) til 533 idag (21 dpo). Gleder meg til å høre dine tester. Sikker på at det er gode nyheter:happy:
Kan man bare dra dit?

Ååå så bra. Utrolig glad på dine vegner. Det var 18 dpo idag. Men fordobler den seg ikke hver 2-3 dg? Så bra din har blitt 5 ggr høyere på 3 dg
 
Kan man bare dra dit?

Ååå så bra. Utrolig glad på dine vegner. Det var 18 dpo idag. Men fordobler den seg ikke hver 2-3 dg? Så bra din har blitt 5 ggr høyere på 3 dg
Jeg ble henvist dit når jeg var hos hun gynekologen. Mulig det var fordi hun ikke hadde noen lab der.
Trodde også det skulle fordoble seg dagene mens man tok testen. Sikkert litt forskjellig fra person til person hvor mye som produseres. Det meste er visst normalt så lenge den stiger. Hold deg opptatt de neste dagene og vipps har du svar du også:headphone::bookworm::singing:
 
Jeg ble henvist dit når jeg var hos hun gynekologen. Mulig det var fordi hun ikke hadde noen lab der.
Trodde også jeg skulle fordoble seg dagene mens man tok testen. Sikkert litt forskjellig fra person til person hvor mye som produseres. Det meste er visst normalt så lenge den stiger. Hold deg opptatt de neste dagene og vipps har du svar du også:headphone::bookworm::singing:
Da så
Jaaa ska det❤️❤️❤️
 
Back
Topp