Kan de som har hatt både ks og født vaginalt sette opp en liste med hva som er bra og dårlig med disse??
(hadde vanlig fødsel på 16 timer frem til tre timer med pressrier som endte i hastesnitt)
det var mye annet som skjedde som gjorde begge deler til et mareritt.. men nå skal det da altså komme en til, og jeg får velge hvordan denne skal komme til verden.
Hadde egentlig bestemt meg for å prøve "vanlig" denne gangen, siden jordmor mente at en sånn fødsel kom aldri til å skje igjen. (hun hadde aldri på sine 27 år opplevd maken) men kjenner jeg får litt panikk ved tanken på å få den samme fødselen igjen.. Men så vil jeg ikke ha den grusomme opplevelsen med panikk i operasjonstua og skjæring uten bedøvelse igjen.. *gulp*
Jordmor vil jo gjøre alt for at det skal gå den naturlige veien, (noe jeg er enig i..)meeeeeeeeeeen.... så derfor trenger noen erfaringer fra dere.. gjerne også hvordan det påvirket dere psykisk mens det stod på og etterpå :)
(hadde vanlig fødsel på 16 timer frem til tre timer med pressrier som endte i hastesnitt)
det var mye annet som skjedde som gjorde begge deler til et mareritt.. men nå skal det da altså komme en til, og jeg får velge hvordan denne skal komme til verden.
Hadde egentlig bestemt meg for å prøve "vanlig" denne gangen, siden jordmor mente at en sånn fødsel kom aldri til å skje igjen. (hun hadde aldri på sine 27 år opplevd maken) men kjenner jeg får litt panikk ved tanken på å få den samme fødselen igjen.. Men så vil jeg ikke ha den grusomme opplevelsen med panikk i operasjonstua og skjæring uten bedøvelse igjen.. *gulp*
Jordmor vil jo gjøre alt for at det skal gå den naturlige veien, (noe jeg er enig i..)meeeeeeeeeeen.... så derfor trenger noen erfaringer fra dere.. gjerne også hvordan det påvirket dere psykisk mens det stod på og etterpå :)
Lystgass var fine greier. :) Numne tenner var jo festlig..
Det blei visst sidelengs.. dette er på intensiven. Her var jeg sikker på at det venstre øyet mitt skulle dette ut, det var så hoven og stod rett ut. (pga all pressinga mi) hele ansiktet er også hovent. Jeg så nesten ikke noe og klarte ikke uttale alle ord.
Her er øya mine to dager etterpå.Kom pga at jeg presset så hardt. Er fortsatt blodrød i øya og har fått to saftige blåveiser under øynene, samt blodutredelser i panna og tinningene. Har fått blå drøvel (!!!?) pga trøbbel med intubringa. Det er litt festlig på en trist måte.
Heelt fersk Pernille-pudding. *elsk* Hun feira med å bæsja på jordmor.
Mitt første møte med Pernille. Husker ikke dette helt selv men..
En liten cowboy-strekk etter spising :)
Peneste jenta i verden!!! <3