For mye symptomer, sliten allerede

Babydrøm94

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Hei dere! Nå trenger jeg virkelig noen råd. Jeg er gravid i uke 7 (6+5) og det er første gang jeg er gravid. Så ingenting å sammenligne med her. Jeg kjente symptomer på at jeg var gravid allerede en uke etter eggløsning … Og symptomene bare kommer på løpende bånd, begynner virkelig å bli sliten nå. Jeg har vært utrolig trøtt, sliten, null energi og vondt i rygg og hofter (hofter kun innimellom) siden uke 3. Er blitt sykemeldt 50% da jeg ikke klarer å være mer i jobb. Og i går kom kvalmen, heldigvis ikke oppkast, men nok kvalme til at jeg slet med å få i meg mat som da gjør alle de andre symptomene bare verre. Nå har jeg begynt å bli oppblåst i tillegg, så må ut på bukseshopping i helgen. Dagene er ufattelig lange og håper virkelig det blir bedre snart.

Dette ble litt mer klagetråd enn hva som var meningen, men hjelper ikke snakke med mannen. Han forstår jo ikke hva jeg mener, haha. Er det noen her inne som har noen råd? Blir det bedre/verre utover graviditeten? Venter jeg to (mange tvillinger i familien)?? Skal til legen på mandag, så spent på hva som skjer da ..

Jeg vet ikke helt. Er bare sliten allerede, og føler meg snytt av hvordan graviditet blir vist i filmer. Hadde aldri i min villeste fantasi tru det skulle bli slik.

Så sånn går dagen.

Graviditet er ikke som på film nei.. Det er tungt arbeid for kroppen... Selv sliter jeg med trøtthet, klarer ikke lese bok på jobb, fordi jeg føler jeg sovner av... Sover hver formiddag når jeg kan og hver ettermiddag. Så er det morgenuggen, lunsjuggen og middaguggen.... Så har man uroen som er tilstede hver gang jeg er på toalettet, er det noe grums/blod... Så har du luft og forstoppelse...:happy090 så graviditet er ikke som på film nei :sick009 Meeen så håper jeg såklart ar formen din bedrer seg og at du kjenner at du kommer deg ovenpå snart:Heartpink har du sjekket om du har noe form for vitaminmangel..?

Jeg hadde det sånn du beskriver forrige svangerskap. Visste tydelig jeg var gravid en uke etter eggløsning. Det murret og stakk i magen, luktesansen var ekstrem og veldig kvalm!! Det utviklet seg til bekkenløsning, deretter halsbrann også ut kom ei nydelig lita jente:Heartred Kanskje det gjemmer seg ei jente der inne?

En liten trøst er at 2.trimester var jeg veldig frisk og fikk masse energi!! :D

Kjenne meg godt igjen fra mitt første svangerskap! Skjønte ingenting og va heilt kaputt i veke 10! Viste seg at eg hadde veldig lavt ferritin (jern) og etter eg begynte på jerntilskudd og bikka 12 veker blei det veldig mykje bedre. Fekk energi, var sjeldent trøtt og hadde overskudd i kvardagen igjen.
Du får nok tatt blodprøver og sjekka verdier hos legen på Mandag, ellers kan eg sei at det vil mest sannsynlig bli bedre om nokre veker :) slapp av og lytt til kroppen ❤

Mange opplever 2 trimester bedre om det er noe trøst. Ja er trøtt sovner av til nyhetene hverdag (har et stort ønske å se nyheter pga situasjonen vi er i med tanke på corona).

kvalmen og uggen konstant. Våkner en til to ganger på natten og må på do, må ned en ektasje også så det merkes. Angst for å finne blod hver gang jeg tisser... osv osv men premien om jeg kommer til må denne gangen også er verdt alt dette. Er tredje gang jeg utsetter meg for dette så premien er så absolutt verdt det

Kjenner på mye det samme. Vært kvalm 24/7 nå i 3.5 uke. Våkner om natten og er kvalm, kvalm om morgen, kvalm hele dagen.
Alt er et ork og et slitt, har null energi, en kamp å bare dusje.
Lever på knekkebrød og eple, og kaster opp store deler av dagen. Kjenner det sliter virkelig på nå..

Har ikke så mange gode råd å komme med, bortsett fra at vi får håpe det gir seg om noen uker :Heartpinkslitsomt når det står på..

Dette er mitt 3 svangerskap og det er 11 år siden siste ble født. Jeg har vært ekstremt kvalm og kastet opp med begge jentene mine. Men kan ikke huske at det har vært så ille som nå. Er 8 uker nå og har vært kvalm konstant i over 2 uker nå og kaster opp. Føler meg bilsyk på en måte. I tillegg har jeg null energi og er konstant trøtt. Håper det blir bedre i 2 trimester.

Føler veldig med deg, og som noen nevner over her så er graviditeten ikke som på film desverre:) ofte blir det bedre når du kommer over i andre trimester.
Venter barn nummer 4 nå, og hvert svangerskap er forskjellig:rolleyes:
Med nummer 1 hadde jeg ingen plager i det hele tatt.
Med nummer 2 hadde jeg masse plager, med nummer 3 hadde jeg en god del plager og nå har jeg en del plager, men kunne vært værre (er nå 7+4)
Så smør deg med tålmodighet og lytt til kroppen din, den gjør en fantastisk jobb nå:rolleyes:

Dette høres ut som et helt normalt svangerskap <3 Det sies at mellom uke 12-14 skal det bli bedre igjen.. For så å bli verre i 3.trimester.
Men alle reagerer ulikt på et svangerskap og ingen er like.
Dette er min 3. gang og allikevel forbauset over hvor dårlig form jeg er i allerede :hilarious:

Tusen takk alle sammen for svar! Kjente jeg ble mer rolig av å vite at dette virkelig ikke er unormalt. Har hørt at det blir bedre i andre trimester, så krysser fingrene på det. Jeg tok blodprøver da jeg fikk sykemelding, så satser på at de har svarene klare når jeg kommer på mandag.

Back
Topp