For mye snop?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Tenker dere at ungene kanskje får for mye snop i desember?
Noen får jo flere pakkekalendere(den er det av og til noe godt oppi)/sjokoladeklendere, julestrømpe i tillegg til pepperkaker/julekaker ellers.

Ruser dere på eller holder dere igjen litt på snopet?
Er det riktig å tylle i ungene masse snop bare fordi det er desember?

Mine får godteri i kalenderen på lørdag.

De kommer til å få julestømpe ja, og det går en del kaker. Men trolig mindre søtt på dem enn de voksne, og ikke hele desember, bare jula. Det har jeg ikke noe problem med

Blir jo en del. Men jula er til for å kose seg så det tenker jeg ikke mye på... Er streng med det ellers, kunn i helgene så i jula blir det litt ekstra :)

De får mye mer enn ellers, og det tenker jeg at ikke gjør så mye. De er vant med en kindersjokolade og kanskje litt popcorn på lørdager, utenom det er det svært sjelden noe.
Nå får de sjokolade i kalenderen hver lørdag. Og så får de ofte en pepperkake etter middag. Får stadig vekk noe snop midt i uka også om vi er på besøk, og det får de da lov til. Så vi tar ikke heelt av liksom, syns ikke det er nødvendig, men litt ekstra skal det være i desember:)

Han er bare 18 måneder, så får ikke godis i kalenderen. Men ellers så får han jo pepperkake innimellom og kommer helt sikkert til å få litt mer nærmere jul, på besøk ol. Så litt mer blir det jo, men prøver å begrense det

Her er det ikke godt i kalenderen, men blir en pepperkake i ny og ne, men det går nok bra:)

Her er det ikke godis. Hun er ikke så stor da, men likevel. Vi spiser aldri godteri selv. Kjøper heller nøttemix osv og koser oss. Snuppa får mais som hun liker :) Kjøper litt is og sånt iblant da. Og sjokoladeplate :)

Blir litt kaker og sånn. Og så har hun sjokoladekalender. I pakkekalenderen får hun sjeldent snop, og prøver da å legge det til lørdagen. Syns jeg det blir for mye? Nei! Det er jo desember. :)

Back
Topp