For mye melk

Ennahoj

Forelsket i forumet
Har for mye melk, spesielt i v.bryst. Tips til hva jeg kan gjøre for å minske trykket og mengde?

Hvor lenge er det siden fødsel? I starten får man spreng, før produksjonen stabiliserer seg. Om du melker ut mye (håndmelk eller pumping) vil det signalisere at brystet må produsere mer melk. Så problemet vil øke. Her håndmelket jeg til det ga seg med smertefull brystspreng, gjerne i dusjen. Også lot jeg babyen spise når den ville. Det tok ikke mange dager før produksjonen roet seg. :)

Er 5 uker siden, følte det var "riktig" mengde for ca 2 uker siden, nå må jeg håndmelke litt først for ellers får ikke mini tak i brøstet! Men allikevel så virker det som det også er et for stort trykk :-P mini ligger ikke lenger enn max 7 min og vil da ha mat igjen etter litt over 1 time! Føler også det resulterer i mer gulp :-S

Sniker fra april. jeg sleit også med for mye melk i begynnelsen, la da lille til samme pupp flere ganger over en 3-4 timers periode. Da ble det færre måltider også, fordi hun fikk i seg den fete melka og ble mett.
En slags light utgave av denne metoden fra ammehjelpen altså :)
https://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon
Tusen takk! Ser at "tegn på overproduksjon hos diebarnet" stemmer veldig med hvordan mini har det! Tenker at jeg virkelig skal prøve dette :-)

Dette skal jeg prøve!!! Min har aldri ammet lengre enn 10 minutter og ligger å spytter melk når det kommer for fullt. Derfor har jeg måttet pumpe meg og gi flaske på dagtid den siste tiden og det er sykt slitsomt å vaske/koke hele tiden:p på natta spiser hun helt fint. Syns nesten alle 'symptomene' på lista stemmer med hvordan vi har det så det blir spennende å se om det hjelper:D

Back
Topp