Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, har hørt at baby KAN være stressa hvis det er for mye liv. Leste en plass at du skulle sette eller legge deg en plass du slappet av og trivdes, sette på rolig musikk f.eks, stryke magen forsiktig, lukke øynene og konsentrere deg om hvordan du kunne puste på en rolig måte.Noen som har hørt noe om for mye liv?
Kan det være stressende for babyen?
Har kjent babyen så og si i hele dag.. Hun vil liksom ikke roe seg uansett hva jeg gjør. Ligger, går eller sitter.
Uke 33.
Har lest litt om det, er i uke 35. Det står at det kan være at babyen misstrives og at leger oppfordrer til å ringe føden bare for å høre. Har også lest at mye aktivitet kan være et tegn på fødselNoen som har hørt noe om for mye liv?
Kan det være stressende for babyen?
Har kjent babyen så og si i hele dag.. Hun vil liksom ikke roe seg uansett hva jeg gjør. Ligger, går eller sitter.
Uke 33.
Ja, har hørt at baby KAN være stressa hvis det er for mye liv. Leste en plass at du skulle sette eller legge deg en plass du slappet av og trivdes, sette på rolig musikk f.eks, stryke magen forsiktig, lukke øynene og konsentrere deg om hvordan du kunne puste på en rolig måte.
Har lest litt om det, er i uke 35. Det står at det kan være at babyen misstrives og at leger oppfordrer til å ringe føden bare for å høre. Har også lest at mye aktivitet kan være et tegn på fødselher har lille roet seg endel så har inne ringt føden, men du bør kontakte føden om det fortsetter!
Så merkelig, jeg spurte nettopp legen på sykehuset når jeg var på ultralyd vekstestimering, om det samme. Fikk beskjed om at det ikke kunne bli for mye liv og at det ikke var tegn på at babyen er stresset.Ja, har hørt at baby KAN være stressa hvis det er for mye liv. Leste en plass at du skulle sette eller legge deg en plass du slappet av og trivdes, sette på rolig musikk f.eks, stryke magen forsiktig, lukke øynene og konsentrere deg om hvordan du kunne puste på en rolig måte.
Er babyen jevnt over veldig aktiv er det vell normalt. Men stor endring i bevegelser den ene eller andre veien, skal alltid sjekkes opp. Og en plutselig overaktiv baby kan bety noe. Akkurat det med å legge seg ned og roe ned baby med musikk og rolig pusting lærte jeg av jordmor og kurset "Mamma Mia" om du har hørt om detSå merkelig, jeg spurte nettopp legen på sykehuset når jeg var på ultralyd vekstestimering, om det samme. Fikk beskjed om at det ikke kunne bli for mye liv og at det ikke var tegn på at babyen er stresset.
Ok, nei har ikke hørt noe om detEr babyen jevnt over veldig aktiv er det vell normalt. Men stor endring i bevegelser den ene eller andre veien, skal alltid sjekkes opp. Og en plutselig overaktiv baby kan bety noe. Akkurat det med å legge seg ned og roe ned baby med musikk og rolig pusting lærte jeg av jordmor og kurset "Mamma Mia" om du har hørt om det![]()
Hvis han alltid har vært aktiv er det jo ikke noe stressOk, nei har ikke hørt noe om detRart at vi får så forskjellige beskjeder. Men han min er veldig aktiv, men er kanskje blitt mer aktiv de siste ukene. Men regner med alt er fint siden jeg fikk beskjed om det på ultralyden
![]()
Aldri hørt om kurset, jegHvis han alltid har vært aktiv er det jo ikke noe stressTrodde mamma Mia kurset var noe alle skulle bli spurt om å bli med på. Noe som skal forebygge depresjon visstnok. Jordmoren min sa at alle ble spurt. Men hvertfall der jeg leste og hørte om mye liv og stressa baby..
Veldig mye liv her også, men hun har alltid vært i overkant aktiv. Jeg for min del synes det er litt ubehagelig, for hun kan sparke ganske hardt og så gjør hun noe som kjennes ut som krafsing på hoftekammen![]()
Hvor mange uker er du?
Ja, det med hoftekammen kjenner jeg veldig ofte! Veldig ubehagelig.
Begynner å bli veldig sterk!!
Tusen takk for svar.![]()
Begynte å tenke veldig på det i går da jeg skulle legge meg. Men så tror jeg vi sovnet begge to. Skal se det Ann i dag, begynner der like aktivt i dag.. Ringer jeg føden med en gang![]()
Prøver å ikke sjekke Google, men leste også der at det kan være mer liv når babyen prøver å komme seg lengre ned i bekkenet.