For mye koffein i te????

litenspire14

Termin 20.02.2014 ♡
Har selvfølgelig fått kjempe lyst på te, samboeren laget en kopp her en morgen når kvalmen var på besøk, og det hjalp overaskende bra. Ikke mye, bare en halv kopp. Men hvor "farlig" er dette å drikke?

Noen som holder seg helt borte fra te, kaffe og cola?? :confused:

Venter en liten spire 22.02.2014 ♡

Jeg drikker kun ren kamomille-te, uten koffein. Synes den er både beroligende og veldig god for kropp og sjel :)

Ikke all te som har koffein i seg da. En kopp med koffein daglig går greit.

Det finnes en oversikt over hvor mye koffein om er Max anbefalt. Husker ikke i farta, men Google det. Tror det var helt ok med 2-4 kopper te pr døgn. Rooibos er koffeinfri

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Helsedirektoratet/Matportalen anbefaler å begrense seg til 3-4 kopper te om dagen for å være på den sikre siden.

Kamillete derimot ville jeg vært mer forsiktig med, for å holde meg under medisinske doser.

Drikker mest grønn te:) på jelsekostenhar de en kjempegod, koffeinfri serie med te:) lurer pålm den heter noe med garden. Den med eple og kanel har iallefall grønn eske;)

Takk for svar! Jeg drikker den med røde frukter fra twinings eller hva det heter. Den er det nok koffein i, men dersom det ikke skader å ta en kopp eller to i uka så unner jeg med den! :)

Venter en liten spire 22.02.2014 ♡

Jeg drikker en-to kopper kaffe om dagen. Vel.. Mistet kaffe lysten da jeg ble gravid. Men om jeg føler for det da :) Er likevel restriktiv, og har redusert MYE på kaffen. Bevist og ubevist faktisk :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Sunkost har noen veldig gode teer uten koffein :-) blåbær te er en slager her og så er det røde frukter :-) nam

Termin 26 feb (ul sier 23 feb) med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Helsedirektoratet/Matportalen anbefaler å begrense seg til 3-4 kopper te om dagen for å være på den sikre siden.

Kamillete derimot ville jeg vært mer forsiktig med, for å holde meg under medisinske doser.

Jeg fikk beskjed om at denne jeg drikker skulle være totalt ufarlig, og kunne drikkes flere ganger om dagen (inneholder kun naturlige produkter, spesielt tilpasset gravide med nervene i høyspenn :P )

Jeg fikk beskjed om at denne jeg drikker skulle være totalt ufarlig, og kunne drikkes flere ganger om dagen (inneholder kun naturlige produkter, spesielt tilpasset gravide med nervene i høyspenn :p )
Kamille i seg selv er vel ikke farlig, men i store doser kan det ha en livmorstimulerende effekt. I flere land frarådes gravide å bruke kamille som urtemedisin, mens kanadiske myndigheter går så langt at de fraråder gravide å drikke kamillete også.

Oida, greit å vite. Rart den skal være "bra for gravide" da. Men da holder jeg meg unna fra nå av i allefall !
Takk for tips :)

Oida, greit å vite. Rart den skal være "bra for gravide" da. Men da holder jeg meg unna fra nå av i allefall !
Takk for tips :)
Ble skikkelig skuffet selv, tenkte at kamille er jo det perfekte botemiddel på de fleste gravideplager, som nervøsitet, kvalme og magevondter, og så leser jeg i tredje setning i Wikipedia-artikkelen om kamille at det ikke bør brukes av gravide :(

Mhm, helt perfekt når jeg skal "roe nervene" for kvelden - og egentlig alt.
Har du tips til noen andre alternativer? :)

Te har jeg til gode å finne ut av. Ikke skal en drikke grønn te og ikke urtete og ikke te med koffein. Noen som vet om en bra man kan drikke?

--------------------
<3 17. februar <3

Har dessverre ikke funnet noen gode alternativer enda. De andre urtene jeg kjenner til som har lignende virkning, som sitronmelisse, peppermynte og humle, er heller ikke anbefalt for gravide :/

Tror kanskje det er fordi alle disse urtene som er avslappende og virker på fordøyelsessystemet, virker på glatt muskulatur, og livmoren er, i likhet med fordøyelseskanalen, glatt muskulatur.

Te som er laget av tørket frukt må vel være rimelig trygt. Og hvis man ikke drikker mer enn et par kopper daglig, er vel både grønn og svart te helt greit. Jeg drikker en kopp urtete nå og da også, jeg.

Te har mindre koffein enn kaffe og jeg har fått ja til å drikke 2-3 kopper trakterkaffe:) så kos deg med teen din
Jeg drikker mest vanlig svart te(earl grey, yellow label eller breakfast tea)

Termin 23/24februar
Kjenner du meg igjen, hysj!
Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp