For mye fostervann

dite

Forumet er livet
VIP
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg er akkurat kommet hjem fra jordmor....og hun sa at jeg hadde uvanlig mye fostervann. Er dette farlig...eller..??
Hun sa liksom ikke noe om det, og nå er jeg blitt litt bekymret!!!

Mamma hadde det med den minste lillesøstra mi.
Hun blei sendt til sjekk fordi hun var såh sinnsykt stor, Og da fikk di vite at hun hadde ganske mye fostervann.
Fortalte Ikkje di deg om det var farlig da?????
Jeg tror at di tapper ut litt dersom det er et Problem....

Har lest at det ikke er bra med for mye, men da hadde vel legen eller jordmor sagt noe om det...

Lykke til iallefall..  [:)]

Jeg spurte henne forresten nå nettopp om hva di gjorde, Hun sah at di gjorde Ingenting, Og at ungen bare storkozet seg..... [:D]

Jeg kan ingenting om dette, men jeg er ganske sikker på dette; hadde det vært farlig, noe å bekymre seg for, eller liknende, så hadde de sagt det til deg - de hadde ikke bare sendt deg ut igjen. Om det var noe å bekymre seg for så hadde de måtte fortelle deg hva som skulle gjøres for å få bukt med problemet. Ta det med ro du.

Heisann!
Under mitt forrige svangerskap hadde jeg for mye fostervann.
Dette ble ikke oppdaget før ved selve fødselen, og jeg hadde hele 5 liter forstervann.
Altså over 4 liter for mye. Hadde ganske stor mage, men det ble forklart med at babyen
var stor. Hun veide hele 4260 g. og var 52 lang. Trodde ikke selv den lille i magen var så
stor, fordi hun bevegde seg så mye der inne... men ikke så rart egentlig. Hun hadde jo et
eget stort svømmebasseng der inne. I ettertid har legene gått igjennom hvorfor det var
blitt for mye fostervann, og de fant aldri ut hvorfor.
Som du sikkert har lest fra babyverdens nettsider, kan det være mange ulike grunner til
for mye fostervann. Men om det er farlig? Ikke godt å si. Alle leger jeg har snakket med sier
forskjellige ting. Regner med at du får ekstra oppfølging framover for å se at den lille har
det bra i magen din, og vokser som h*n skal. Og er du usikker bør du ringe å snakke med
legen din!!! For min del gikk det bra med den lille. Vet iallefall at dersom man har ekstremt
mye forstervann, som jeg hadde, er det fare for for tidlig fødsel. Blir veldig tungt å bære på
all vekten. Jeg ble satt igang 2 1/2 uke før termin, ikke pga. fostervannet, for det viste de ikke om,
men fordi jeg hadde hatt så mange mas-rier den siste måneden. Ble ganske sliten....

Håper alt går bra med deg og den lille!
Og beklager at jeg ikke kan hjelpe seg så mye med dine spørsmål, kan bare svare ut ifra
egne erfaringer! Iallefall, lykke til med den forestående fødselen!

Med vennlig hilsen
Lehcar

Back
Topp