For mye fostervann..

Marihøne9

Glad i forumet
Noen som har vært borti dette før?

Jeg var på 3d ultralyd i dag, og alt såg bra ut. MEN hun syntes jeg hadde veldig mye fostervann, så hun sendte henvisning til sykehuset. Jeg måtte også ta glukosebelastning så snart som mulig, siden jeg er 29+2 i dag. Dette har jeg fått time til på tirsdag :)

Jeg måtte jo selfølgeli google dette med for mye fostervann, og ble jo veldig skremt av hva som kom opp!

Ellers er jeg i god form! Trener 4-5 ganger i uka og har ikkje gått opp så mye i vekt denne gangen ( 4kg ).

Håper noen her inne har erfaringer! Hvordan var oppfølgingen videre? Når startet fødselen osv..?:)

Jeg vet lite om det, men ville bare si at jeg syns det er bra at de følger deg godt opp. :) Da vet du at helsevesenet har oversikt og kan stole på at de vet hva som bør skje fremover.

De lurer på om jeg også har det. Skal på ultralyd på sykehuset neste uke. Har ikke googla det, spørs om jeg tørr[emoji50]

Var ganske mye skremmende som kom opp! Får håpe vi begge slipper unna[emoji85]

Ja! Krysser fingrene for oss. [emoji120]
Men, mye av det som kom opp har hverken lege eller jordmor nevnt for meg så jeg vet ikke hvor vanlig det er. Håper det hører sjeldenhetene til. Hadde det vært veldig farlig, hadde man nok blitt kalt inn på undersøkelse snarest tenker jeg.

Ja! Krysser fingrene for oss. [emoji120]
Men, mye av det som kom opp har hverken lege eller jordmor nevnt for meg så jeg vet ikke hvor vanlig det er. Håper det hører sjeldenhetene til. Hadde det vært veldig farlig, hadde man nok blitt kalt inn på undersøkelse snarest tenker jeg.

Ja det er helt sant! Jeg fikk ingen informasjon uten om at det ble tettere oppfølging for å følge med. Men vi får se når jeg får time på sykehuset, regner med de sier litt mer om hva det går i :)

Jeg kjenner flere som har hatt mye fostervann og det eneste det har ført til en stor mage [emoji85] tror ikke det er så uvanlig og du vil nok få oppfølging hvis det var faretruende høyt [emoji173]️

Venninnen min hadde det, og i hennes tilfelle satte de i gang fødselen noen uker før og det gikk helt fint med mor og barn. Bra at dere får god oppfølging.

Back
Topp