For mye formelk...

tretroll

Forumet er livet
VIP
Har bestemt meg for at jeg er helt sikker på at snupprsnella her får i seg altfor mye formelk. Roten til alle våre problemer, i grunn. Så etter å nå ha lest meg opp på emnet, må jeg jobbe med å få ned produksjonen... Lettere sagt enn gjort! Er litt i gang, og ser en bedring på både gulp, magevondt, bæsjefarge og ammero.

Andre som sliter med dette?

Hva er formelk.?:)

Ikke helt samme problemet men tror lillegutt her fikk i seg for mye melk for ofte. Men denne uka har jeg vært alene med alle tre ungene pluss planleggingsdag i bhg og da har det ikke vært tid til å sitte med puppen ute hele tiden. Vi har også begynt med sutt. Så nå spiser han seg god og mett og så drøyer det litt før han spiser igjen. Dette har resultert i at magevondten er betraktelig redusert og han kaver ikke sånn med puppen mere. Sugingen er blitt mye mere effektiv:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

Har bestemt meg for at jeg er helt sikker på at snupprsnella her får i seg altfor mye formelk. Roten til alle våre problemer, i grunn. Så etter å nå ha lest meg opp på emnet, må jeg jobbe med å få ned produksjonen... Lettere sagt enn gjort! Er litt i gang, og ser en bedring på både gulp, magevondt, bæsjefarge og ammero.

Hva gjør du for å få ned produksjonen da?

Fikk en nydelig liten jente 2.august!

sniker litt, det er jeg nesten sikker på var problemet her og, til slutt måtte jeg slutte å amme, da var han 2mnd, 2 mnd med mye skriking, stakkaren ble jo ikke mett:/ fikk mme å da ble det raskt mye bedre:) håper du får til og fortsette og amme:)

Hva gjør du for å få ned produksjonen da?

Fikk en nydelig liten jente 2.august!

Prøver denne metoden: http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

Men sliter fordi jeg på venstre side ikke klarer å tømme vha håndmelking eller pumping. Har tømt det jeg kan, "reserverer" en pupp mot amming i 4 timer (prøver meg frem her), og "tvinger" henne til å fortsette å suge når det blir litt tyngre og hun ikke gidder. Tenkte å prøve salviete om noen dager om dette ikke funker...

Hun er bedre i dag som hun ikke har fått "ny pupp" oftere enn hver 4. Time, tror jeg...

Tror vi har litt av samme problemet. Siste par dagene har jeg pumpet ut litt melk før amming, både for at trykket ikke skal bli så stort og melka renne saktere når baby suger, og fordi det aldri virker som han tømmer brystet, og dermed får i seg dn fete melka. da har han sugd roligere og hatt mindre mageknip etterpå. Men jeg får jo ikke ned produksjonen ved å pumpe, da... Må kanskje bare håpe at det regulerer seg selv etterhvert??

Tror vi har litt av samme problemet. Siste par dagene har jeg pumpet ut litt melk før amming, både for at trykket ikke skal bli så stort og melka renne saktere når baby suger, og fordi det aldri virker som han tømmer brystet, og dermed får i seg dn fete melka. da har han sugd roligere og hatt mindre mageknip etterpå. Men jeg får jo ikke ned produksjonen ved å pumpe, da... Må kanskje bare håpe at det regulerer seg selv etterhvert??
Nei, egentlig bare forskyver du problemet... Veldig fristende, for det er jo eneste løsningen "her og nå". Men les linkensom jeg la ut til ammehjelpen om tømming og intervallamming.

Back
Topp