For mye aktivitet?!

Mum3

Gift med forumet
Dette høres sikkert kjemperart ut, men er det noen grunn til bekymring dersom lillen i magen har FOR mye aktivitet?

Har vært syk siden torsdag.. kasta opp, diare og er rett og slett i elendig form. På onsdag begynte lillegutt å kave noe voldsomt i magen, og slik har det vært hver dag siden. Lurer litt på om han kaver så voldsomt fordi han har det vondt?! Eller kan det være fordi mamman er syk?

Flere som har opplevd det?

Har å en veldi livli krabat i magen, spenn ho på rette plassan klare ho faktisk å holde mæ våken om natta. Virke som ho ikkje sover i d hele tatt, selvom ho sikkert jør d da.

Eneste æ vet e at ungen ikkje kan føle smerte før etter uke 26. (så en dokumentar på tv i går kveld "reddet i mors mage" så der lærte æ d) Men e jo vanskeli å spørre de der ungan om dem kanskje har ondt nån plassa[8D]

ORIGINAL: Kjellrun

Hei,

Tror ikke du skal bekymre deg for at det er for mye liv. Jeg er ikke syk for tiden, men den lille turner og spreller utrolig mye hele tiden. Slik var det sist gang jeg gikk gravid også i motsetning til første gang hvor det var ganske rolig. I svangerskap nummer to tok jeg det opp med legen fordi jeg undret meg litt over dette "levenet" :) Trodde kanskje at man kunne diagnostisere ADHD ut fra aktivitetsnivået til fosteret, men da lo fastlegen godt. Ikke bekymre deg du over mye liv sa han det er det motsatte som man bør være oppmerksom på. Nå som de to største har vokst litt til så ser jeg forskjell på aktivitetsnivået også utenfor magen. Første jente er ganske rolig, mens nummer to er noe mer aktiv. Så for min del ser det ut til at nummer tre også blir en aktiv krabat om dette medfører riktighet. Bli frisk selv du og ikke bekymre deg for den lille h*n har det nok helt fint :)

Ja, føles litt "dumt" å bekymre seg for FOR mye liv ja[;)]

Takk for svar jenter[:)]

Jeg opplevde d samme da jeg hadde omgangssjuka forrige uke[:'(] mye aktivitet i magen. Har roet seg nå da.

ORIGINAL: kosebamse

Jeg opplevde d samme da jeg hadde omgangssjuka forrige uke[:'(] mye aktivitet i magen. Har roet seg nå da.

Godt å høre at flere har opplevd det[:)]
Og JA- omgangssjuka er helt for j*****[:'(][:o]

men kan jo hende det har hvert mye liv hele veien , bare at vi merker det mere nå fordi de har mindre plass??? det jeg har tenkt når jeg kjenner det tar helt av hehe.. 

Her er det også en VELDIG aktiv krabat, men jeg gleder meg egentlig over det jeg! [:)]

ORIGINAL: TereseS

Her er det også en VELDIG aktiv krabat, men jeg gleder meg egentlig over det jeg! [:)]

Back
Topp