For liten?

Tofus

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Jeg var på tidlig ul i dag. Jeg trodde jeg var 7+1 i dag. Men spira er bare 3,3 mm lang. Jeg har jo hatt veldig svingende sykluser og i nov fikk jeg bare nesten pos eggløsningstest da jeg har regnet at jeg ble gravid. Kan det være at kroppen hadde el litt sent og at jeg er i uke 6 istedenfor? Håper det, har jo fått med meg historier der knøttet stopper opp utviklingen. Off for tanker man kan få. Men jeg så et bittelite hjerte da så krysser alt for at utviklingen går som den skal. Noen andre som har blingsa på utregninga av ukene?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Ingen erfaringer desverre.

Men håper det skyldes at du kun er litt kortere på vei :)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Hvis man ikke vet nøyaktig når eggløsnig har skjedd, så kan man være kortere enn man tror. Er vel bare temping og ul som helt sikkert kan si noe om eggløsning. El-tester o.l. er bare cirka og egget kan holdes tilbake av kroppen og slippes seinere selv om man får positiv test. Så lenge hjertet slår, har nok ikke ting stoppet opp. Egg som er befruktes og går litt i dvale før utviklingen fortsetter skjer nok før hjertet starter å slå. Kroppen kan faktisk prøve seg på to eggløsninger på en syklus om den ikke klarte det førte gangen også. Kvinnekroppen er vanvittig komplisert, rett og slett. Dette leste jeg en masse om i min "spede ungdom" her på babyverden. Krysser fingre for at alt er som det skal og bebbis er bebbis om man er så eller så langt på vei. Gratulerer :)

Takk for svar! Får heldigvis god oppfølging og skal tilbake i slutten av måneden og legen sa ikke noe på det, men uansett så ville han vel ikke uroe meg. Så får bare tenke positivt og kose meg for hver dag ;-)

Jeg var på tidlig ul i dag og r nøyaktig 7 uker. Spiren min er 0,92 cm det vil vel si 9,2 mm. Så kan jo hende du er kortere på vei. Men sa ikke legen din noe om dette?

Nei ikke om dette. Kan være at han lot være å si noe eller at han ikke tok det så tungt. Men jeg har fortsatt en godfølelse på dette da, og trenger heldigvis ikke gå mange ukene før jeg får det ene eller det andre bekrefta. ;-) Men tror jeg skal være litt mer "på" neste gang så jeg ikke kommer på alle spørsmål etterpå. :-)

Back
Topp