For liten plass...

BflyW

Elsker forumet
Er det flere som føler at det er for liten plass til magen opp til ribbeina?
Det stopper fullstendig opp for meg her.... enkelte ganger virker det som om hun presser rumpa opp mot ribbeina, og da kan jeg ikke bevege overkroppen 1 cm fremover... det er full stopp!

Det hjelper vel litt når hun synker ned - håper det skjer snart...

Jeg følte det nesten sånn til tider for noen uker siden. Begynte å føle det sånn rundt uke 28-29- Fant etterhvert ut at det var kynnere. Ble bare hardt på toppen i førsten, de siste ukene har hele magen blitt skikkelig hard. Blir sånn oftere og oftere nå etterhvert som livmoren begynner å bli sterk. Ubehagelig

håper hun ikke er treig med å legge seg med hodet ned...

Amaya ligger med hodet ned - men jeg tror ikke hun har sunket noe særlig ned, for hun ligger høyt oppe med rumpe og bein...

Leste litt på 'uke for uke' og på uke 36 står det dette:

"Kjenner du anfall av fordøyelsesbesvær og verking under ribbeinsbuen har du forklaringen her: Dette er tiden da livmoren er på sitt høyeste punkt, ofte helt oppunder brystspissen. Barnets og livmorens vekst presser brystkassen oppover og de nederste ribbeina trykkes utover. Trøst deg med at barnets hode når som helst kan gå ned i bekkenet ditt, og dette vil gi deg bedre pusteplass. Dessverre er det ofte slik at dette i stedet gir økt press på urinblæren, og du kan føle trang til å late vannet ofte, - plagsomt ofte, synes noen. "

Så jeg regner med at det er dette jeg kjenner - at livmoren er stor og helt oppeunder brystspissen (den er virkelig det - det hjelper vel lite at jeg er kort og har generelt lite plass mellom skambeinet og ribbeina...)
Hm... synes det presser mye på blæra nå jeg - så om det skal presse mer på den...
Godt at det bare er 5 uker pluss til KS!

Back
Topp