For lite næring i morsmelk?

Bruker72am

Flørter med forumet
Gutten min veide 3010 gr da han ble født, etter 4 uker veide han 3750. Han har 6 ukers kontroll imorgen. Helsesøster sier at han vokser normalt ift vektkurven, men allikevel synes jeg han er liten, og jeg føler at andre babyer legger på seg mer. Alle som ser han sier at han er så tynn... Jeg blir så lei meg hver gang jeg hører det :( Tenker at det er kanskje noe galt med morsmelken min. Kanskje han ikke får nok næring? Lurer på om jeg skal begynne med melkeerstatning itillegg? v kanskje han legger på seg mer da...

Sniker litt jeg!
Men så lenge helsesøster sier han følger kurven sin, babyen er fornøyd og har våte bleier trenger du ikke bekymre deg! Er ikke alle babyer som blir runde. De er jo forskjellige de slik som voksene :)

Lillegutt født i juni 2012 <3

750 gram på en mnd er akkurat passe! De regner +- 200 gram i uka. Dermed er du nesten akkura på 200 i uka.
Altså har du nok næring i melka og det vil være unødvendig med erstatning da han ikke trenger å legge mere på seg.

Min har bare lagt på seg 710 gr fra fødsel til 6 ukers kontrollen. Han er heller ikke noe rund, men etter målingene hos helsesøster følger han kurven sin og ligger på den midterste streken på kurven. Helsesøster sa at han fikk nok :) så lenge du ser at den har våte tissebleier og besjebleier av og til så er nok alt normalt :) det viktigste er nok å ikke stresse med det. For da er det nok lett å miste melken :) eg tenker hvertfall at så lenge han er fornøyd når eg gir han så får han nok næring :)

Jeg har heller ingen stor baby! Hun var 2900 gram ved fødsel (på overtid!) og på seksukerskontrollen (7 uker gammel) var hun nesten 4200 gram. Hun er lang og slank, men følger kurven sin fint! Så er nok ikke alle som skal bli veldig store som baby :)
Litt rart er det når jeg kjenner babyer som er like store når de blir født ;)

Takk dere! Godt å høre at det ikke er bare min baby.. Da er sikkert alt normalt. Bare jeg som tenker for mye. Burde egentlig ikke bry meg om hva andre sier..jeg elsker jo han overalt på jord! Han er uansett den nydeligste i mine øyne :) veldig spent på 6 ukers kontroll imorgen...

Sniker litt jeg!
Men så lenge helsesøster sier han følger kurven sin, babyen er fornøyd og har våte bleier trenger du ikke bekymre deg! Er ikke alle babyer som blir runde. De er jo forskjellige de slik som voksene :)

Signerer...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Sniker litt jeg!

Enig! :)

<3 18.05.11 <3 16.04.13 <3

Frida er og lang og slank, 4 kg på 6 ukerskontrollen. Legger på seg mer enn nok og følger sin kurve! Ikke bruk barseltiden på å bekymre deg for vekta når du har en liten men fornøyd gutt ;)

Back
Topp