For lite melk ?

Med førstemann så pumpet jeg flere mnd pga problem med amminga ,og hadde helst over produksjon hele den tida!
Mens denne gangen ammer jeg og har hatt spreng og overproduksjon en stund men føler ting normaliserer seg litt mer nå
Men nå er jeg redd jeg har for lite...
For kjenner ikke at de "fyller seg opp" så ofte som tidligere! Når du får den spreng følelsen noen sekunder ofte rett før baby våkne og vil ha mat!
Føler brystene er "slappe" også
Vet liksom ikke om dette er normalt eller ei pga jeg bare fikk erfare amming 2 mnd sist og deretter 6 mnd pumping ! Blir jo ikke likt da på en måte.

Med førstemann så pumpet jeg flere mnd pga problem med amminga ,og hadde helst over produksjon hele den tida!
Mens denne gangen ammer jeg og har hatt spreng og overproduksjon en stund men føler ting normaliserer seg litt mer nå
Men nå er jeg redd jeg har for lite...
For kjenner ikke at de "fyller seg opp" så ofte som tidligere! Når du får den spreng følelsen noen sekunder ofte rett før baby våkne og vil ha mat!
Føler brystene er "slappe" også
Vet liksom ikke om dette er normalt eller ei pga jeg bare fikk erfare amming 2 mnd sist og deretter 6 mnd pumping ! Blir jo ikke likt da på en måte.

Er baby mett, fornøyd og legger på seg riktig har du nok [emoji4]

Er baby mett, fornøyd og legger på seg riktig har du nok [emoji4]

Han hadde lagt på seg nesten 600 gr på 2 uker ved sist kontroll!

Tingen er at jeg har så lett for å tenke mat med en gang han skriker og glemmer ofte at det gjerne bare var en time siden sist mating og at det ikke trenger være det han mener. Og litt sånn at med en gang ting går bra så bekymrer jeg meg gjerne litt mye ...

Samtidig så sier mange at melka stabilisere seg ofte rundt 3mnd....? Kanskje ting er i ferd med å stabilisere seg? Han blir 5 uker på lørdag
Vil heller ha det slik enn at det spruter som en fontene ved amming

Tingen er at jeg har så lett for å tenke mat med en gang han skriker og glemmer ofte at det gjerne bare var en time siden sist mating og at det ikke trenger være det han mener. Og litt sånn at med en gang ting går bra så bekymrer jeg meg gjerne litt mye ...

Samtidig så sier mange at melka stabilisere seg ofte rundt 3mnd....? Kanskje ting er i ferd med å stabilisere seg? Han blir 5 uker på lørdag

Det er jo kjempebra! Min la på seg 250 på 2 uker ca og det er ikke nok. Skrek mye og var utilpass, så nå som han får mme i tillegg er han fornøyd og har begynt å legge på seg.
Melka vil jo stabilisere seg og man får mindre spreng [emoji4] Det husker jeg fra førstemann som ble fullammet i 8mnd [emoji4]

Det er jo kjempebra! Min la på seg 250 på 2 uker ca og det er ikke nok. Skrek mye og var utilpass, så nå som han får mme i tillegg er han fornøyd og har begynt å legge på seg.
Melka vil jo stabilisere seg og man får mindre spreng [emoji4] Det husker jeg fra førstemann som ble fullammet i 8mnd [emoji4]

Ok! Brystene er liksom mer normale nå! Følte du også det når du fullammet?
For en stund var de gedigne hele tiden[emoji55]

Dersom han legger på seg så bra så tror jeg du kan senke skuldrene med god samvittighet:) Bruk vekta til baby i stedet for puppene som pekepinn på om du har nok;)

Jeg også har stressa for om det er nok melk. Men her er det vist også rikelig med over 300g vektoppgang I uka. Så melka er der, selv om puppene kjennes ut som slappe teposer. .

Med førstemann var brystene mine fulle og jeg hadde for mye formelk. Det endte opp med at han drakk seg mett på den tynne formelken og ikke gikk opp nok.
Denne gangen er brystene slappere men lille går opp over 300gram i uka. Denne gangen tror jeg lillemann får nok av den fete melken.
Man kan lese mer om brystspreng og formelk på ammehjelpen.no. Men det virker som du har mer enn nok melk når ungen går så fint opp hver uke [emoji4]

Tusen takk for svar alle sammen[emoji4]så typisk , først stresser man men at det er så mye melk at man lurer på om det vil bli så sølete hele tiden, og når det stabiliserer seg mer, så er man redd for at det er for lite [emoji85]

Back
Topp