For lite mat???

Grynet2

Glad i forumet
VIP
Jeg gir mme. Leser stadig vekk her inne at dere gir fra 150 til over 200 ml. Jeg får såvidt i jenten min 135, og det er kun av og til. Feks på natten da det er 8 timer siden hun har spist. Som oftest spiser hun 100 ml, noen ganger bare 90. Hun er en stor jente. 10 uker veide hun 6515 g. Skulle jo tro hun ville ha mer..... (Skal på 3mnd kontroll på fredag).

Hun virker fornøyd, og vrir seg jo selv unna flasken og styrer hvis jeg prøver å gi henne mer - et tegn på at hun er mett håper jeg. Spiser hver 3 time. Sover eller er våken og i fin form og godt humør mellom hvert måltid på dagen.

Bør jeg bekymre meg? Har liksom ikke økt mengde mat siden hun var 3-4 uker..........

Er samme greia her og egentlig, men vi har blitt fulgt opp på hs og har vel egentlig funnet ut at hun rett og slett er små-spist. Hun spiser seg mett og gir klare tegn på at hun ikke vil ha mer, og er kjempe fornøyd. Eneste er jo at hun ligger litt under sin egen vekst kurve så om det ikke hadde forandret seg innen de to neste ukene så skulle vi begynne med litt grøt.

Alle babyer er forskjellige, og jeg vil tro at du hadde lagt merke til det om noe var galt. Som regel er babyer kjempe flinke til å vise tegn på mistrivsel, så om du har en glad baby og hun stort sett er fornøyd så kan det godt hende hun bare er småspist slik som vesla vår.

Men få hs til å følge dere opp ordentlig med kontroller minst annen hver uke slik at de følger med på om hun forandrer på kurven sin.

Lykke til!

Så bra [:)] Ja, det skal jeg gjøre. Har bare veid henne selv etter 6ukers kontrollen. Men i og med at hun er så tung, og ingen tegn på at hun er radmager over hodet (!), så synes jeg det er så rart at hun spiser så lite. Mens mange av de små spurvene her på BV spiser stooore mengder [:D]

Glemte å skrive at hun helt til nå har drukket omkring 100ml til hvert måltid, ofte alt på natten og på dagen kan hun godt legge igjen litt...

Men etter å ha byttet ut smukkene på tåteflaskene fra 0mnd-3 til 3mnd+ så har hun faktisk begynt å drikke mer. Faktisk så mye som 135 ml så kan jo faktisk ha vært at hun rett og slett trengte å få maten litt kjappere ned i magen. Men alikvel 135 ml er jo lite ift mange andre her inne...

Men som sagt, vi skal tilbake igjen til hs om ca 2 uker så da får vi se på resultatene [:)]

Min er jo STORSPIST, og har spist nesten like mye siden hun var halvannen-to måneder... Hadde ikke bekymret meg hvis jeg var deg, sånn ting klarer de vanligvis å regulere helt selv [:D]

ORIGINAL: Elvana

Glemte å skrive at hun helt til nå har drukket omkring 100ml til hvert måltid, ofte alt på natten og på dagen kan hun godt legge igjen litt...

Men etter å ha byttet ut smukkene på tåteflaskene fra 0mnd-3 til 3mnd+ så har hun faktisk begynt å drikke mer. Faktisk så mye som 135 ml så kan jo faktisk ha vært at hun rett og slett trengte å få maten litt kjappere ned i magen. Men alikvel 135 ml er jo lite ift mange andre her inne...

Men som sagt, vi skal tilbake igjen til hs om ca 2 uker så da får vi se på resultatene [:)]

Har vært inne på tanken å skifte.... kan jo hende det går for treigt!

ORIGINAL: TS2010

ORIGINAL: Elvana

Har vært inne på tanken å skifte.... kan jo hende det går for treigt!

Det er i allefall værdt ett forsøk [:D] Uansett jeg er i allefall ikke bekymret, og det er nok fordi vesla er fornøyd og fordi vi får god oppfølging på det. Verken jeg eller pappaen er noe særlig store av oss, og var heller ikke det når vi var babyer så er jo helt naturlig at vi skal ha en liten baby. Hun veide 5360 på 3mnd kontrollen og jeg synes ikke det var så ille.

Snuppa mi var også sånn...men plutselig en dag ble hun aldri fornøyd liksom, var survete å sånn hele tiden...til jeg prøvde å gi henne mer mat, da var det det som skulle til[:)] Så det kommer nok etter hvert skal du se [:)] Jeg hadde ikke bekymra meg om hun la på seg å fulgte kurven sin, å var fornøyd [:D]

[:)]

Må si jeg er veldig spent på kurven på fredag.... [;)]

Back
Topp