For lite mål på TUL

Dårris

Glad i forumet
Assistert-jentene
Jeg var på TUL på mandag, og hun målte den lille til rett under 10 mm. Hjertet slo 125 slag/min. Jeg skulle vært 7+5, men målene tilsvarte 7+0, noe hun ikke var helt fornøyd med. Jeg skal på kontroll i morgen og har hatt en lang og bekymringsfull uke :( har spurt om erfaringer i flere tråder, men nå tenkte jeg å lage min egen :) Håper veldig på gode erfaringer der ute, men jeg tåler begge deler :Heartbigred

Jeg har nylig opplevd noe av det samme. Har basert min termin på eggløsning og trodde jeg var 7+5 på tul. Legen målte bønna til 6,3 mm/123 hjerteslag. Og fastslo at jeg var 6+3. Altså 9 dager mindre enn hva jeg mener er riktig...
Legen mente jeg rett og slett bare var kortere på vei, men dette innebærer altså at jeg fikk første svake positive test 2+0 og positiv digital 2+4.

Jeg får ikke noe videre oppfølging, kjenner jeg tenker mye på de 9 dagene, vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette.

(Jeg hadde også tul når jeg var 6+0 (korrigert 4+5), da var det bare en tom fostersekk å se)

Jeg ble målt til 7+5 men var 7+1 (vet dette med sikkerhet). Gynekologen sa at det var veldig veldig vanskelig å måle helt nøyaktig så tidlig, så om det skiller noen dager behøver ikke dette ha noe å si. Kan bare være at det er så og si umulig å måle helt nøyaktig når de er så små.

Jeg har nylig opplevd noe av det samme. Har basert min termin på eggløsning og trodde jeg var 7+5 på tul. Legen målte bønna til 6,3 mm/123 hjerteslag. Og fastslo at jeg var 6+3. Altså 9 dager mindre enn hva jeg mener er riktig...
Legen mente jeg rett og slett bare var kortere på vei, men dette innebærer altså at jeg fikk første svake positive test 2+0 og positiv digital 2+4.

Jeg får ikke noe videre oppfølging, kjenner jeg tenker mye på de 9 dagene, vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette.

(Jeg hadde også tul når jeg var 6+0 (korrigert 4+5), da var det bare en tom fostersekk å se)
Takk for svar :) vi har gjennomgått ivf, så er ekstra nervøs siden det er ganske spikret hvor langt jeg egentlig skal være på vei.. Jeg ville spurt om en second opinion hvis jeg var deg :Heartbigred

Jeg ble målt til 7+5 men var 7+1 (vet dette med sikkerhet). Gynekologen sa at det var veldig veldig vanskelig å måle helt nøyaktig så tidlig, så om det skiller noen dager behøver ikke dette ha noe å si. Kan bare være at det er så og si umulig å måle helt nøyaktig når de er så små.
Godt med sånne svar :) :Heartbigred

Lykke til i morgen! Håper alt er bra og at lille bare har tatt det litt med ro i starten.

Jeg ble satt 6 dager tilbake sist men ble satt 6 dager fram igjen på oul, tenkte aldri over at det var unormalt?? Håper alt går bra med lille spira <3

Jeg ble satt tilbake sist svangerskap, både på tul og oul. Husker ikke hvor mange dager, men det var såpass at jeg visste det ikke stemte iforhold til når jeg testet positivt. Men jeg fikk bare litt liten baby [emoji4] 2650g ved fødsel to uker før termin. Nå er hun en frisk og rask 2 åring, ca på gjennomsnitt ifht vekt og lengde [emoji3]

Så bra! Var den fortsatt 5 dager for liten, eller hadde den tatt inn på termindatoen noe?
Den er fremdeles 5 dager for liten i forhold til befrukting og innsettdato, men den hadde vokst fint i forhold til egen kurve og hjertet slo nå 160 slag/min :Heartbigred Jeg får komme på kontroll om en uke igjen :) Men nå er det bare for å se til at alt fortsetter like fint, så jeg er en del roligere. Hun er så fin hun gynekologen, veldig forståelsesfull og grei. :)

Hurra for flinke leger :) Og fantstisk at hjerteslår og at babyen er der den skal være

Back
Topp