For lite liv?

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
I dag har jeg ikke kjent spark som jeg pleier, og ikke av like sterk styrke som det pleier å være. Jeg tror mini ligger i bekkenet, og jeg har morkaken forran. Fornuften sier at det er årsaken til at jeg ikke har kjent det jeg pleier, men jeg klarer likevel ikke roe meg.

Nå har jeg spist noe søtt, drukket noe søtt og kaldt og ligget på venstre side i flere timer å kjent etter bevegelse. Det er noen bevegelser langt nede, men jeg kan ikke si sikkert at det er baby eller tarmbevegelser da det er så svakt.

Jeg klarer ikke roe meg ned selv om jeg har funnet hjertelyd med doppler for noen timer siden.

Jeg vurderer å ringe legevakt for å snakke med jordmor for å få en velferdsskjekk. Men jeg prøver samtidig å holde meg rolig å ikke få panikk.

Hva skal jeg gjøre? Ringe jordmor? Vente?

For meg går det litt opp og ned om hvor mye jeg kjenner de forskjellige dagene. Har også hatt dager hvor det har vært veldig lite, men så legger jeg meg også kjenner jeg det da litt da
Babyen kan ha snudd seg og sparker innover. Da kjenner man lite

Sikkert betryggende å ringe! Jeg slet med det samme forrige uke, og kontakta føde/gyn mottaket på mitt sykehus (ullevål) og fikk snakke med jordmor.
Skulle dænge 10 ganger med grytelokk foran magen, drikke noe kaldt & søtt og legge meg ned med henda på magen og telle alt av små og store bevegelser i en time. (Uten å se på mobil etc...)
Mini begynte så smått å bevege seg da og utover kvelden, -men er veldig glad jeg ringte, og ble tatt veldig på alvor!

Jordmor sa til meg at det skulle være lav terskel for å ringe og at hvis man ikke hadde kjent liv så skulle man ikke vente til dagen etter og se det, men ringe. Hvis du er over uke 24 er det vel føden som er riktig sted å henvende seg. Ta heller en telefon for mye enn en for lite! Alt er sikkert i orden, men bare for å være sikker synes jeg du skal ringe.

Ringte legevakt å fikk snakke med jordmor, reiste å fikk høre hjertelyd og hun sparket 2 ganger mens hun hørte etter med doppler. Har enda ikke kjent det selv, så hun ligger nok ganske langt nedi bekkenet, og med morkaka forran hjelper det nok lite på hvor mye jeg kjenner.

nå skal det sies at hun trykka ganske mye hardere på magen enn det jeg gjorde, så om hun sov, så våknet hun vertfall da av det

Var hos min faste jordmor i dag, hun har et mini ultralydapparat. Lillemor låg helt oppi ribbeina mine med hodet og føtta mot min rygg. Derfor jeg ikke har kjent noe. Da blir det polstring på begge sider mtp at jeg har morkaka forran.
Utrolig beroligende å vite hvorfor jeg omtrent ikke har kjent liv de 2 siste døgnene.

mini hadde det bra:Heartbigred

Uke 24+4 her og fikk vite på helsestasjonen sist uke at jeg måtte kjenne noe innenfor et vindu på 24 timer eller så måtte jeg si ifra.

Back
Topp