For lite hcg stigning?

gizzie

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Tok første prøve på torsdag, 11000.
Ny nå i dag, 4 dager seinere, 24000.

Synes det er bekymringsverdig lite stigning? Gynekologen var ikke veldig bekymret enda, for var såpass store tall. Er 6+6 i dag. Men jeg skulle gjerne sett at den dobbelt seg for å beholde roen etter ul hvor de bare så en fostersekk forrige uke..

Har ul 18.august igjen.. Føles som en evighet..

Helt fin stigning dette :)
Da jeg var 5+0 hadde jeg hCG på ca 5300 og ca 8500 når jeg var 5+2. Altså doblingstid på ca 73 timer.
Jo lengre man kommer, jo saktere dobler den seg
Resultatet av dette svangerskapet er litt over 1 år nå :)
Forstår at du er engstelig, men det er gjerne en grunn til at de fleste gynekologer ikke ønsker å ta ul før man er i allefall 7+0, rett og slett for at det er så ofte at man ikke ser så mye og så skaper det unødvendig bekymring :)
Ønsker deg lykke til og håper du klarer å for nervene litt ❤️

Jeg hadde hcg på rett under 1800 i uke 6. Fastlegen (vikar) mente jeg hadde en ma, jeg gikk til privat gyn og fikk bekreftet at jeg fortsatt er gravid. Ville ikke ta ny blodprøve fordi jeg syndes det skapte mer frykt enn nødvendig. Fortsatt gravid, straks 32 uker på vei. Det beste er å nyte tiden du er i (lettere sagt enn gjort) for du har faktisk veldig fine tall:happy:

Du trenger ikke uroe deg. :) er 7+2 idag. 5+2 var hcg 1700, så ikke annet enn tykk slimhinne på ul. 5+4 var hcg 2637. Ul 5+5 viste fostersekk. Hadde ny ul igjen 6+6, 8 dager etter vi så fostersekk og da så vi foster med hjerte som banker, plommesekk og større fostersekk. :happy:

Back
Topp