For lenge med angelsound

ballah

Glad i forumet
ser det ligger an sak her om for mange ul, å da begynner jeg litt å lure på om det kan være skadelig for barnet å lytte etter hjertelyden med angelsound å slike aparater selv hjemme? Noen som har hørt eller lest noe der på det emnet? Er jo litt samme greia[8|]

Er ingen ekspert jeg altså men vil jo tro at når man får kjøpt doplere på norske nettsider og i butikker som teknikmagasinet så kan det vel ikke være spesielt farlig? Norge er jo mestere på å forby salg av ting som "alle" andre land selger som bare det! [:)]

alt med måte [;)][:)]

ORIGINAL: Nummi

Er ingen ekspert jeg altså men vil jo tro at når man får kjøpt doplere på norske nettsider og i butikker som teknikmagasinet så kan det vel ikke være spesielt farlig? Norge er jo mestere på å forby salg av ting som "alle" andre land selger som bare det! [:)]

Vil si meg veldig enig her [:D]

Jeg tror heller ikke at det er farlig:):) Huff, jeg forstår at mange her inne blir bekymret av å lese om alt som kan være farlig. Men det er vel som regel nå frem til vi kjenner spark ofte at den blir litt brukt så i stedet for at vi skal gå og bekymre oss for om hjertet til den lille slår så får vi bekreftelse på at alt er bra med den lille når vi bruker angelsounden:) Så det kommer jeg til å fortsette med:)

Jeg fikk STRENG beskjed fra jordmor at fra uke 24 skal vi kjenne liv og kjenner vi ikke liv så er det ikke lov å bruke doppler for å høre hjerte slå, det holder ikke. Da måtte ihvertfall jeg ringe sykehus eller lege.

Ja, det er helt sant Sengepolka[:)] Og jeg vet ikke om det kanskje var mitt innlegg du misforsto eller om det var noe annet du svarte på, men som jeg skrev så er det en trygghetsfølelse frem til vi begynner å kjenne spark og når vi endelig kjenner at de små sparker så blir den ikke brukt[:)]

I boka "På vei" av Gro Nylander skriver hun: Det bør helst ikke brukes lytteapparat med doppler-ultralyd så tidlig, fordi det er mye sterkere enn vanlig ultralyd og sender stråler kontinuerlig.

Dette er snakk om bruk av slikt i 1. trimester da...

Jeg fikk høre når jeg var gravid første gang at det ikke var så lurt å bruke det mye, jeg tenker selv alt med måte[;)] Har selv ikke noe behov for å høre hjertelyden jeg utenom på kontroller. Så jeg har ikke kjøpt dopler.

Jeg har fått beskjed om å holde meg unna av jm, lege og gynekolog, så jeg velger å ikke skaffe meg en..men er vel alt med måte[:)][:D]

Er jo verdens nydeligste lyd

Dopler med ultralyd skal man vel være forsiktig med, men Angelsound er jo en slags forsterker bare. Ikke noe stråling, bare forsterker lyden inni magen der[:)]

Ville nok vært forsiktig med sånne typer som legen/jordmor har..type babywatcher, men Angelsounden er jeg ikke spesielt bekymret for.

Back
Topp