Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke sant! Jeg har fått barn med en dose på 137,5 så ikke sikkert det er det. Men den runden der fikk jeg jo ingen på frys heller. Kanskje det er noe der! Jeg har jo ikke veldig høy AMH så de tør vel å justere opp litt!Jeg spurte også om dette (du vet jo den ekstremt dårlige uttellingen min på egg), men de ville verken bekrefte eller avkrefte det. Men sa de skulle øke dosen min for å håpe på kortere stimulering og bedre egg. Så kan nok være noe der, dessverre.
Ja, akkurat[emoji4]nja kvaliteten vil nok ikke bli dårligere ved lav dosering. MEN kvantiteten blir nok lavere med lavere dosering... ;-)
Husker du hvilke doser og medisiner dette var? Interessant lesing. Jeg har mistet fire ganger på litt over ett år nå og finner ingen forklaring. Gått på doser rundt 150 enheter. Nå ville de plutselig øke til 300 nemlig[emoji51]Hei
Jeg har en historie som kan bekrefte også det motsatte.
Jeg har hatt 3 forsøk i Norge. Jeg ble gravid 3 ganger, men mistet alle rund uke 6.
Da tenkte vi at vi skal prøve en klinikk i Estland. Da de prøvde med samme medikamenter som i Norge og samme dose var eggene med dårlig kvalitet. Neste runde tok de ned doseringen (medikamentene var samme)
Fikk overstimulisering og i dag er jeg gravid i uke 25
Hos meg er det egentlig det samme om jeg har kort eller lang protokoll virker det som. Det var nogenlunde likt resultat. Prøver liksom å lete etter svar hele tiden[emoji53]Jeg tror det er vanskelig å forutse nettopp dette da alle kropper reagerer litt forskjellig og noen ganger uforutsigbart. Jeg startet jo på kort protokoll da det ikke var noenting som tilsa at jeg trengte lang. Overraskende for alle så hadde jeg null respons. Prøvde lang og responderte kjempebra. Det er ingen forklaring på dette (iallefall ikke som FS eller Porsgrunn har klart å gi meg) og det er sikkert andre som opplever det stikk motsatte. Noen får bedre resultat av lang stimulering med lav dose og andre helt motsatt. Jeg tror det viktigste er å våge å prøve noe helt nytt når det man allerede har forsøkt ikke gikk veien. Det er mye legene vet, men det er også mye de ikke vet. Alle kropper er unike i sin sammensetning og din kropp kan reagere helt annerledes enn en annen kropp som "ser" helt lik ut, nettopp fordi det ikke er alt vi ser
Håper den nye planen er knall for din kropp[emoji177]
Hos meg er det egentlig det samme om jeg har kort eller lang protokoll virker det som. Det var nogenlunde likt resultat. Prøver liksom å lete etter svar hele tiden[emoji53]
Ja, jeg vet. Hater det[emoji53][emoji37] Nei, man har virkelig ikke fasit. Må jo bare prøve seg framDet var mer ment som et eksempel ift at man ikke har noen fasit. Så det som funker på noen funker kanskje ikke på andre. Jeg kjenner meg veldig igjen, fortvilet følelse å ha så lite kontroll[emoji20]
Kan man få dårlig eggkvalitet om man er for lavt dosert?[emoji848]
Jeg har gått på både Menopur og Gonal-F[emoji4] Nå er jeg satt opp på 150 av hver! Jeg tror eeegentlig ikke det er noe galt med min eggkvalitet. Har jo fått barn på vanlig måte (tidligere forhold). Er mannen som er årsaken til at vi går gjennom icsi. Både for få svømmere, late svømmere og svømmere som er unormale. Men det finnes jo heldigvis noen der. Vet ikke hvis det er sånn at det er hans kvalitet, om noe kan gjøres?! Vi har jo klart det før så gir meg ikke[emoji23][emoji23]Hei,
Det er veldig personavhengig. Man kan reagere ulikt.
Har blitt stimulert høyt kort og ikke fått uttelling. Ble så og si overstimulert. Ingen modne egg.
Har prøvd både kort og langt regime fikk ut likt antall egg og like mange modne og samme dårlige eggkvalitet.
Har lest at enkelte får bedre egg ved å skifte til annen medisin v stimulering, men veldig tilfeldig hva som fungerer. For meg hjalp ikke det.
Så er det slik at lav dosering ikke går utover kvantitet. I hver naturlige syklus er det ett/2 egg kroppen satser på og kasserer et antall. Ved ivf får alle eggene som er involvert i en syklus være med via stimuleringen. Enkelte sykluser har man 15 egg, andre ganger kan det være 5.
Ser ut fra dosering at du muligens bruker menopur. På begge steder jeg har fått behandling tidligere har de sagt at menopur gir de beste eggene.
Skjønner godt du blir fortvilt når det kommer til eggkvalitet. Kanskje du bør sjekke dhea nivå for evt tilskudd eller prøve melatonin. Begge medikamenter kan ha effekt for bedre eggkvalitet.
Hilsen en med superdårlige egg..
Jeg har gått på både Menopur og Gonal-F[emoji4] Nå er jeg satt opp på 150 av hver! Jeg tror eeegentlig ikke det er noe galt med min eggkvalitet. Har jo fått barn på vanlig måte (tidligere forhold). Er mannen som er årsaken til at vi går gjennom icsi. Både for få svømmere, late svømmere og svømmere som er unormale. Men det finnes jo heldigvis noen der. Vet ikke hvis det er sånn at det er hans kvalitet, om noe kan gjøres?! Vi har jo klart det før så gir meg ikke[emoji23][emoji23]
AMH er på 14, mulig lavere nå. Men jeg fikk hvertfall høre at det stemte bra med min alder. Har faktisk fått ut rundt 14 egg og!Dette er så frustrerende og vanskelig. Skulle virkelig ønske man hadde fasitenhva er din AMH? Min er på 19, og Porsgrunn ønsket å sette meg på 150-187,5 IE på bakgrunn av det, FS 225 IE. Jeg fikk inntrykk av at Porsgrunn sjelden justerte opp dosen underveis, men heller stimulerte lengre...
Hei, vill fått han til å prøve møllers multivitamin og sink. Min man hadde også redusert kvalitet på sæden. Men til slutt stod det på meg og min dårlige eggkvalitet
AMH er på 14, mulig lavere nå. Men jeg fikk hvertfall høre at det stemte bra med min alder. Har faktisk fått ut rundt 14 egg og!
Ahh! Ja, der sier du nok noe. Jeg er 28.Tror de vurderer amh sammen med alder. Jeg hadde amh på 15 og begynte rett på 325