for kort lutealfase..

Mammut

Andre møte med forumet
Hei alle sammen!
 
Noen andre som sliter med kort lutealfase lr som kan noe om det?
Jeg tror det er det jeg sliter med. Vi har prøvd siden februar nå, og jeg har bare fått negative el tester. Gikk opp for meg nå siste pp at jeg har alle tegn på el ca 8 dager før tanta kommer.. var tom for el tester da, så fikk det ikke bekrefta men. Går jo uansett ikke an å bli gravid da...
 
Har vært hos legen og tatt hormonprøver og de er visst fine. Skal til gyn i neste uke, han sa jeg burde teste progesteron nivåene på dag 6, 20 og 22. Har ellers stabile sykluser på 30 dager.
sukk.. er det noe håp? Noen som vet hvordan det kan behandles?
 
Takknemlig for alle svar!
Ha en fin dag!
 
Ja, det er håp. Det er meget mulig å behandle for kort LF, det gjøres ved progesterontilskudd som du får resept på dersom legen din (gynekolog eller annen spesialist somregel) påviser for kort LF. De gir deg ikke dette uten å være enig i/ha bekreftet din teori selvsagt. Man får kjøpt progesterontilskudd uten resept (som sikkert noen kan komme til å råde deg til (ikke lenge siden noen skrev en tråd om dette som et alternativ til de dumme hormonene legen vil gi, men kremen det var "reklame" for var altså en progetronkrem. Som ER de samme hormonene som legen gir, bare svakere... ) men disse er mye svakere enn det du får av legen, og gjør slett ikke samme nytten.
 
Takk Stella! [;)] Godt å høre!
Det er jo nesten slik at jeg håper gyn finner noe feil slik at vi kan fikse det.. Vet det høres dumt ut, men det føles på en måte bedre enn å ikke finne noe, når jeg vet at NOE er galt.. Er jo ikke normalt å bare få negative el-tester i 5 mnd..
 
Igjen takk!
 
hvor lang/kort sykelus har du da? jeg hadde 26 dagers sykelus, og en stund var jeg redd for at det var grunnen til at vi ikke fikk det til....
 
Hei Jas!
Ser dere har fått det til nå! [;)] Håper du har et flott svangerskap!
Jeg har stabile sykluser på 30 dager.
 
Back
Topp