For kort lutealfase? Erfaringer?

Bazinga92

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Hei dere!

Jeg sitter med noen spørsmål, som jeg håper noen av dere som kanskje sliter med det samme kan svare meg på..

Jeg er nå midt inn i min tredje pp. Dette er første perioden jeg faktisk testet etter EL, de to andre gangene gikk jeg bare utifra appene jeg hadde..

Jeg har en stabil syklus. 28 dager. Hvor jeg får mensen hver fjerde søndag, hender jeg får den på lørdag i stedet. Det er nå straks fire uker siden sist, og jeg venter (ikke..) tr førstkommende lørdag eller søndag..

Men, det som er... Jeg testet positivt på EL forrige tirsdag eller onsdag. Og utifra hva jeg skjønner så kommer EL gjerne noen dager etter positiv test?

Så da tenker jeg at lutealfasen min er vel da for kort..? Har noen blitt gravide med kort lutealfase før? Eventuelle erfaringer? Noen som har snakket med lege om dette?

Vil forresten tilføye at jeg faktisk ble gravid første prøveperioden min. Men mistet 5+6..
Kan tidlig spontanabort være pga for kort lutealfase?

Setter veldig stor pris på svar og erfaringer :)
 
Eg veit, dessverre ikkje. :-( Har tenkt på det sjølv, om eg har for kort lutealfase. 11-12 dagar frå positiv/max eggløsningstest (og eggløsning er 24-36 timar etter det?) til mensen kjem. Så denne pp skal eg ta wildyam etter el.
 
Eg veit, dessverre ikkje. :-( Har tenkt på det sjølv, om eg har for kort lutealfase. 11-12 dagar frå positiv/max eggløsningstest (og eggløsning er 24-36 timar etter det?) til mensen kjem. Så denne pp skal eg ta wildyam etter el.


Ja, om det ikke gikk denne pp og jeg får tr til helgen, så skal jeg også begynne på wild yam...
 
Jeg hadde kort lutealfase da vi prøvde på første barnet. Hadde sykluser på mellom 14 og 17 dager. Hadde vel 7 pp'er på 3-4 mnd, men til slutt kom aldri TR og da var jeg gravid :) Etter vi begynte prøving på nr 2 har lutealfasen vært på 10, 14, 12 og 11 dager. Ikke blitt gravid enda. Har sykluser på mellom 23-27 dager. Noe uregelmessig, kan du si :rolleyes:
 
Når jeg ble gravid med 1. Mener jeg at jeg hadde lutealfase på ca. 10 dager. Antakelig 9-11.

Når jeg prøver på nr 2 nå har jeg fått mye lengre lutealfase, på 14 dager.

Nå temper jeg også, og har sett at jeg har hatt el samme dag som eltesten er på maks. Noen ganger dagen etter. :) Men det kan være individuelt
 
Jeg har kort lutealfase. Den varierer mellom 8-10 dager.
Grunn til kort lutalfase kan være mangel på progesteron og det igjen kan føre til spontanabort.

Jeg har fått progesteronstøtte som skal begynne å tas 3 dager etter eggløsning.
Det har fungert halvveis. Jeg har blitt gravid de to syklusene jeg har brukt tilskudd av progesteron. Dessverre har jeg mistet begge gangen, så det hjalp meg ikke helt i mål :dead:

Fastlegen min kunne ikke skrive ut resept på progesteron av en eller annen grunn.
Jeg fikk det når jeg var på utredning for infertilitet.
 
Jeg har kort lutealfase. Den varierer mellom 8-10 dager.
Grunn til kort lutalfase kan være mangel på progesteron og det igjen kan føre til spontanabort.

Jeg har fått progesteronstøtte som skal begynne å tas 3 dager etter eggløsning.
Det har fungert halvveis. Jeg har blitt gravid de to syklusene jeg har brukt tilskudd av progesteron. Dessverre har jeg mistet begge gangen, så det hjalp meg ikke helt i mål :dead:

Fastlegen min kunne ikke skrive ut resept på progesteron av en eller annen grunn.
Jeg fikk det når jeg var på utredning for infertilitet.

Kan jeg spørre hvilket tilskudd du fikk resept på? :)
 
Hei. Jeg har også kort lutealfase og skal til gyn å skjekke det til torsdag da vi har prøvd snart 1 år! Har prøvd meg på wild jam og babyklister et par pp nå.
Har to barn fra før, med yngste er 9 år så er jo noen år siden og mye kan ha skjedd siden da, ikke minst er jeg eldre.
Tenker det blir slik at jeg får progestron støtte, hvis ikke de finner noen cyster eller liknende som har hindret.
Jeg ble gravid i juni, men mistes i uke 6, så kan i hvert fall trøste meg med at jeg kan bli gravid.
Er på dpo 6 nå, så håper jo inderlig at jeg får to streker før torsdag og ikke trenger den timen likevell!
Har du noen barn fra før?
 
Back
Topp