For kort livmorhals/ tapp :

Lille babymage

Forelsket i forumet
Var til Ul igår og fikk påvist for kort livmortapp. Den lå på 28mm, mens det som er normalt er opp til 45 mm.
Med tanke på min bakgrunn: Prematufødsel i uke 23 ble jeg sykemeldt ut svangerskapet. Er 17+1 idag.
Var på en måte godt å få svar på hvorfor det gikk som det gikk forrige svangerskap, og at vi fikk vite det nå tidlig i forløpet. Så nå er det bare å ta det heeelt med ro og be for at lille pluggen kommer til riktig tid=)

Skal tilbake til kontroll til tors=)

Håper på svar og andre som kanskje har erfaring med dette?

Jeg har ikke erfaring med dette. Men ønsker deg lykke til og håper den lille holder seg der inne lenge enda[:)]

ORIGINAL: Mine3nydelige

Jeg har ikke erfaring med dette. Men ønsker deg lykke til og håper den lille holder seg der inne lenge enda[:)]

sign!!

Jeg har desverre ikke vært borti dette,eller vet om noen som har..
Men er helt sikkert noen enten her eller på generell ihvertfall som har[:)]

Har hørt at hvis den blir veeldig kort så er det noe man kan gjøre på sykehuset for at den ikke skal bli noe særlig kortere før den skal. En strikk eller noe man kan sette på den[:)]

Ingen erfaring her, men ønsker deg lykke til, så godt at du har fått en forklaring nå

har ei vennine som fikk påvist for kort livmorhals i uke 18, hun fikk beskjed om å være sengeliggende resten av svangerskapet. Fikk kun lov å være oppreist for å gå på do...

Du må iallefall ta det med ro, og være forsiktig.

Uff ja håper han klamrer seg fast=) Går nok bra<3<3 må bare ikke ta noen risk!

ORIGINAL: Mine3nydelige

Har desverre ingen erfaring med akkurat det du forteller her nei men det er jo bra at du fikk beskjed om hvorfor det gikk som det gikk i forrige svangerskap og at dere er forberedt på det nå [:)]. Sikkert lurt å ta det med ro og ikke styre på med alt for mye husarbeid å sånn. Lykke til i allefall [:)]

hei hei.. jeg har hjerteformet livmor og da kan livmorhalsen være for kort.. jeg har vært til to kontroller allerede og skal på flere etterhvert som babyen vokser... det som er risikoen er jo at man føder for tidlig.. men som de sa til meg på sykehuset er det mye som skal til før de legger deg inn.. først å fremst må du ta det med ro og ikke anstrenge deg, ikke løft eller gjør noe mye husarbeid...

håper det går bedre denne gangen og at dere er mer forberedt [:)] og lykke til! håper begge våres lille gull kommer når den skal !!

Jeg har operert livmorshalsen for ett par år siden, så sist svangerskap ble jeg liggende på sykehuset i en mnd fordi jeg hadde fått åpning.
Så dette svangerskapet her er jeg sykemeldt hele svangerskap, og har totalt forbud mot tunge løft og tungt arbeid. Det er veldig vanskeli å la hver å løfte av å til, men prøver iallefall.
Jeg skal muligens inn å få "snerpa" igjen nedi der, så ungen ikke kommer ut for tidlig denne gangen også [:)]

Jeg sniker litt fra februar 2010. Jeg har termin 13 februar, men venter tvillinger og har forstått at det er vanlig å føde 3 uker før termin. Hvis det stemmer blir det jo januar bebiser.[:)]

Jeg tok en konisering av livmorhalsen i 2002, og har derfor en kortere livmorhals enn normalt. I forrige svangerskap var jeg nede i 22 cm. Jeg fikk da samleie forbud, løfte forbud, sykkelforbud og beskjed om å ta det med ro dersom jeg ville unngå for tidlig fødsel. Jeg var flink å gjorde som legen sa, og født til termin.

Angående å snurpe igjen åpningen så fortalte gynokolgen i dette svangerskapet at man har gått mer eller mindre bort i fra det. Dette fordi man vil rote minst mulig der med fremmedlegmer, og at virkiningen ikke har vært så bra likevel.

Ta det med ro og plei deg selv. Selv bruker jeg biblioteket og leser bøker som bare det, litt håndarbeid og. Lykke til[:)]

Back
Topp