For kort lårbein ifht hodemål, er det noen som har erfaring med dette?

Bkno9647050

Første møte med forumet
Hei! Var på ultralyd i dag, og alt virket fint. Men da hun målte lårbeinet og hodet så var det avvik på lårbeinet ifht str på hodet. Minnes vell at hun sa det var 18+3 på lårbein og 20+1 på hodet. Fikk tilbud om sånn nipt test, så sa ja til denne. Men kjenner jeg er skikkelig bekymret. Føler jeg ikke fikk noe god info heller av de på sykehuset (sikkert fordi jeg grein). Hvor stor sannsynlighet er det for at det er noe galt? Eller vokser fosteret i rykk og napp? Tar en stund før man får prøvesvarene fra testen (7-10 dager)

Bekymret :(

La denne i feil tråd første gang, så fikk ikke så mye svar der. Ønsker gjerne å høre visst noen av dere har opplevd det samme.
 
Har ingen erfaring. Håper på feilmåling og at noe ikke er galt. :Heartbigred
 
Var ikke mange som hadde svart deg her ser jeg. Har heller ingen erfaring med dette, sa de ikke noe om hva det kan bety? Jeg ville ringt de og fått litt mer info, eventuelt ta kontakt med jm/helsestasjonen på tirsdag. Håper alt er som det skal :Heartred :Heartred

Red: blir så oppgitt når man drar fra en undersøkelse uten å vite noe mer. Fikk personen som tok ul inn en annen person som også målte? Hun kan jo ha målt feil :)
Fant også en tråd fra tidligere hvor dette er diskutert, virker som det er helt normalt :Heartred https://forum.babyverden.no/threads/oul-lårben-18-6-hodemål-18-4.1969710/
 
Hei! Var på ultralyd i dag, og alt virket fint. Men da hun målte lårbeinet og hodet så var det avvik på lårbeinet ifht str på hodet. Minnes vell at hun sa det var 18+3 på lårbein og 20+1 på hodet. Fikk tilbud om sånn nipt test, så sa ja til denne. Men kjenner jeg er skikkelig bekymret. Føler jeg ikke fikk noe god info heller av de på sykehuset (sikkert fordi jeg grein). Hvor stor sannsynlighet er det for at det er noe galt? Eller vokser fosteret i rykk og napp? Tar en stund før man får prøvesvarene fra testen (7-10 dager)

Bekymret :(

La denne i feil tråd første gang, så fikk ikke så mye svar der. Ønsker gjerne å høre visst noen av dere har opplevd det samme.
Hvordan går det med deg? Har du fått litt flere svar? :Heartred
 
Hvordan går det med deg? Har du fått litt flere svar? :Heartred
Hei hei! Og takk som spør! Jeg venter enda på svar.. føles som en evighet I mellom tiden har jeg fått større mage, og lille i magen sparker å holder på. Så krysser fingrene for at det bare er at babyen kanskje lå litt feil til når de målte eller at den vokser litt i rykk og napp. Men er forferdelig å vente på sånne svar
 
Sniker fra September.

Venninna mi fikk gjentatte ganger beskjed om at ungen hadde korte armer. Dette var før nipt var aktuelt, og hun valgte å ikke ta morkakeprøve. Ungen kom ut helt normal og er fortsatt normal 10år etter. De hadde ingen forklaring på hvordan de kunne måle så feil.

Håper du får raskt svar på NIPT og at det var kun en feilmåling :Heartpink
 
Hvordan gikk det her?
Hei! Var på ultralyd i dag, og alt virket fint. Men da hun målte lårbeinet og hodet så var det avvik på lårbeinet ifht str på hodet. Minnes vell at hun sa det var 18+3 på lårbein og 20+1 på hodet. Fikk tilbud om sånn nipt test, så sa ja til denne. Men kjenner jeg er skikkelig bekymret. Føler jeg ikke fikk noe god info heller av de på sykehuset (sikkert fordi jeg grein). Hvor stor sannsynlighet er det for at det er noe galt? Eller vokser fosteret i rykk og napp? Tar en stund før man får prøvesvarene fra testen (7-10 dager)

Bekymret :(

La denne i feil tråd første gang, så fikk ikke så mye svar der. Ønsker gjerne å høre visst noen av dere har opplevd det samme.
hvordsn gikk det her?
 
Hei hei! Og takk som spør! Jeg venter enda på svar.. føles som en evighet I mellom tiden har jeg fått større mage, og lille i magen sparker å holder på. Så krysser fingrene for at det bare er at babyen kanskje lå litt feil til når de målte eller at den vokser litt i rykk og napp. Men er forferdelig å vente på sånne svar
Håper alt er bra med deg og lille i magen ♥️
 
Back
Topp