For høyt symfysemål!

Vakle

Elsker forumet
Jeg var hos legen i dag og han målte meg langt over det grønne feltet. Fikk time til UL om 2-3 uker og beskjed om å ikke uroe meg. Det kunne bare hende at jeg var stor... Noen andre som har fått samme beskjed?

sist kontroll lå jeg også langt over, men da jeg var på
kontroll igjen i går så var jeg akuratt på streken igjen..
så ville ikke ha uroet meg[;)]

Jeg fikk et ganske høyt symfysemål på mandagen.. Så sier jordmor at det var ganske dårlig plass, jeg kjenner nesten bare glidende bevegelser og dult nå.. Så sier hun noe om at jeg er sikkert noen uker lengre på vei og vi får vente og se på den ul'n jeg skal på i mai! ..[8|] Morsomt hvis det allerede har kommet en termin baby før den timen.. [8D]

'Godt' å høre at det ikke bare er meg. Siden vi måtte ha ass. befruktning for å kunne bli gravide vet jeg nøyaktig hvilken dag egget ble befruktet så hos oss er det umulig å bli satt fram... Ut i fra skjemaet ligger jeg 3-4 uker forran toppen på det grønne feltet og 6-7 uker foran 'gjennomsnittet' (den rød streken). Ikke rart alle sier jeg er svær!

Ligger akkurat på kanten helt øverst på det skraverte området [:D][:D] Så legen kommenterte i dag at det ser ut som det blir en stor baby, he he [:D] Noen som har erfaring med at det stemmer? For vet veldig sikkert at jeg ikke kan være lengre på vei enn jeg er heller. Men har følelsen av at han blir sånn rundt 4 kg. Så klærne i str 50 blir sikkert ikke brukt.... [:)]

hmm, ligger litt over linja på symfysemål, men innenfor det skraverte området. Når jeg var på 3D nå sist mandag, mente han utifra målene som han fikk at terminen var 7 juni ikke 13 juni :S så vet ikke jeg. :S Han mente hvis det var termin den 13 så ville lille jenta mi bli i underkant av 4kg ved fødsel :S så jeg vet ikke jeg. Får høre selv med jm om 2 uker... ;)

Mine symfysemål har bare gått lenger og lenger vekk fra den røde linjen. Jeg vet at han er over gjennomsnittet, for det sa de på UL, men det virker som han bare blir større og større i forhold til gjennomsnittet. Symfysemålene ligger nå litt over en rute for høyt oppe i forhold til den røde gjennomsnittslinjen.

Jeg ligger langt ute på det hvite felte, måler nå det samme som en gjennomsnittlig 40 ukers mage.[8|]
På 2 uker hadde SF målet økt med 5 cm, viser seg at jeg har veldig mye fostervann og babyen er over gjennomsnittet stor.
Regner med jeg får en baby på 4-4,5 kg, siden de 3 andre har veid 4,5 kg.
Skal på ny UL til onsdag så det blir spennende å se, for jeg vil absolutt ikke ha en 5 kilo`s klump.[8D]

Jeg ligger over det skraverte, men på 3D ul så var han normal i størrelse.. Kommer til å veie rundt 3.8 kg ved termin..

Husk at SF-måla kommer ann på mange ting, ikke bare hvor stor babyen er.. Det kommer ann på hvor mye fostervann det er, hvordan lege/jordmor måler og hvor mye mageskinn det er..

ORIGINAL: junimor2010

Ligger akkurat på kanten helt øverst på det skraverte området [:D][:D] Så legen kommenterte i dag at det ser ut som det blir en stor baby, he he [:D] Noen som har erfaring med at det stemmer? For vet veldig sikkert at jeg ikke kan være lengre på vei enn jeg er heller. Men har følelsen av at han blir sånn rundt 4 kg. Så klærne i str 50 blir sikkert ikke brukt.... [:)]

Med sønnen min så lå jeg laaangt over det skraverte området. Og jordmor skremte meg med at jeg kom til å få en svær unga.

Bare tull. Han kom ut tre dager før termin, 3530 gram. Helt perfekt.

Hun har gjort det samme i dette svangerskapet, men denne gangen har jeg også dratt til legen min for at han skal få måle. Jordmor måler langt over det skraverte området, hver eneste gang.
Legen måler akkurat på streken, hver eneste gang.

Så her er det rett og slett at jordmora mi ikke KAN å måle[8D]

Og en ting til. Bare for at man ligger over linja, så betyr ikke det at ungen er stor. Det kan bety mye fostervann eller stor livmor også[:)]

ORIGINAL: Helene Burugle

ORIGINAL: junimor2010

Med sønnen min så lå jeg laaangt over det skraverte området. Og jordmor skremte meg med at jeg kom til å få en svær unga.

Bare tull. Han kom ut tre dager før termin, 3530 gram. Helt perfekt.

Hun har gjort det samme i dette svangerskapet, men denne gangen har jeg også dratt til legen min for at han skal få måle. Jordmor måler langt over det skraverte området, hver eneste gang.
Legen måler akkurat på streken, hver eneste gang.

Så her er det rett og slett at jordmora mi ikke KAN å måle[8D]

Og en ting til. Bare for at man ligger over linja, så betyr ikke det at ungen er stor. Det kan bety mye fostervann eller stor livmor også[:)]

Tusen takk for svar! [:)] Ble litt beroliget nå! [:D] Jordmor har ikke sagt noe, bare at jeg vokser fint. Bare legen som kommenterte i dag når han så på helsekortet. he he
Vi skal på 3D UL 8 april, så ser de vel kanskje hvor stor han er da [:)]

gjønner ikke hva dere snakker om jeg .p
jeg har aldri blitt målt magen.. bare fra bunden av livmoren å opp..
men når man kjenner hver eneste gang ungen beveger på seg kan det bety at enten er jeg lengre fremme en de sier eller at jeg får en diger baby? får tror ikke det er god plass inni der til han.. kjenner hver eneste bevegelse han tar.. deter jo gått å vite at han lever, men utrolig irriterende også får han er jo våken nesten 24/7 så får aldri "slappeav" i magen [8D]

Mitt symfysemål tilsvarer ca 3-4 uker mer enn det jeg er på vei. Har nok en god del fostervann, så tror d er derfor symfysemålet er som d er!
Tror selv det er en stor plugg inni her. Hadde de mega bolle kinna på 3D! Tipper på en 4kg baby, igjen!

Ser det er litt forskjellige erfaringer ute å går... Gynekologen ringte i dag og ville ha oss inn på mandag, så da får jeg hvertfall sjekket at alt er i orden. Legen målte hodet til å være nesten 3 uker for stort (omkrets), det er jo ikke så veldig spennende...

Ja æ fikk beskje om det sist æ va hos jordmor.
Men ho sa det, at det træng ikkje å vær nåkka fare.

Kan bære vær det at babyen ligg sån at det vises at du e stor.

MEN grunn te at di sen dæ te ny UL e bære før å førsikre sæ om at alt e bra me babyen din [:)]

ORIGINAL: Jeiranne

gjønner ikke hva dere snakker om jeg .p
jeg har aldri blitt målt magen.. bare fra bunden av livmoren å opp..
men når man kjenner hver eneste gang ungen beveger på seg kan det bety at enten er jeg lengre fremme en de sier eller at jeg får en diger baby? får tror ikke det er god plass inni der til han.. kjenner hver eneste bevegelse han tar.. deter jo gått å vite at han lever, men utrolig irriterende også får han er jo våken nesten 24/7 så får aldri "slappeav" i magen [8D]

Fra bunnen og opp er symfyse mål[;)]

ja, som du så i den andre tråden så har jeg også litt høye sf-mål denne gangen til tross for lave sist gang! håper du får veldig god oppfølging på dette og kan føle deg trygg:) kanskje en 3d-ul hadde gjort susen!:)

Back
Topp