For høyt antall hjerteslag?

ToTette

Elsker forumet
Februarlykke 2016
Da jeg var på UL i uke 11+2 (her om dagen), ble hjerteslag målt til 170. Lest at opp til 160 regnes som det normale. Når jeg ser på skjema fra forrige graviditet var det mye lavere. Under fødselen fikk sønnen min veldig høy puls, opp mot 200, så vi lå under overvåkning hele tiden og det var snakk om mulig hastekeisersnitt.

Gynekologen sa ikke at det var noe unormal hjertelyd, men nå har jeg begynt å tenke på det. Særlig pga hvordan de reagerte på det under fødsel. Hva har dere andre målt i antall hjerteslag? Kan det være at hjerteslagene er raskere så tidlig i graviditeten?

I noen uker slår hjertet fortere fordi mange av organene osv. utvikles og mye skal pumpes rundt. Er hvertfall det jeg har lest :)

Var på Ul i går, hjertelyd på 175... Så vil tro det er helt normalt....

Her var det 169 og gyn var strålende fornøyd!

Må legge til at min mor har en teori om at lav hjerterytme betyr gutt (sønnen min hadde 138) og høy betyr jente. Dermed tror hun på en datterdatter denne gangen. Jeg venter litt med å konkludere, men hun har 4 barn som alle har fulgt "oppskriften":P

Målte til 168 og var da 12+0. Og legen sa at alt så/hørtes perfekt ut :)

Ble ikke målt hos meg det :-) Glemte å spørre jeg!

Har også hørt at jenter har raskere hjerteslag, dette stemte på meg sist så blir spennende å se om det stemmer nå... Har guttefølelsen men alt annet tilsier jente...

Jeg har hørt at antall hjerteslag ikke har noe og si før sent i svangerskapet? I alle fall når det gjelder hvilket kjønn det blir :-)

Det med hjerteslag og kjønn er en gammel myte, tror de sier under 140 er gutt og over 140 er jente. Ikke at jeg helt tror på det :)

Åja derfor jordmor trodde Herman var jente! :-) Han hadde 160 eller noe når jeg var 25 uker.

Det med hjerteslag og kjønn må vel være på et bestemt tidspunkt i svangerskapet? Siden det endrer seg, tenker jeg. De fleste er jo over 140 i starten. :)

Det med hjerteslag og kjønn må vel være på et bestemt tidspunkt i svangerskapet? Siden det endrer seg, tenker jeg. De fleste er jo over 140 i starten. :)
Ja jeg mener bestemt at jordmor sa det gjaldt sent i svangerskapet, men husker ikke når :-) Jeg tar det uansett med en klype salt, men morro læll! :-)

Back
Topp