Etter årevis med for lave jernverdier, krangling med div helseforetak om hva som er lavt og om jeg kan jerntransfusjon (som jeg får privat ved ujevne mellomrom), befinner jeg meg nå i den situasjonen at jeg har for høy ferritinverdi. Den er faktisk helt ekstremt høy. Ved 11 uker var den på 270, så da slutta jeg på multivitaminene med jern. Nå ved 16+0 var den på 240. For mye jern kan være farlig for babyen, blodet blir for tykt visstnok, men fastlegen visste ikke noe mer om det. Hun vil vente og se. Jeg kjenner at det er veldig skummelt. Noen som har vært borti noe lignende?
Lave jernverdier er jo veldig normalt i graviditet, men så høye var mer uvanlig. Jeg har ikke hatt infeksjoner i det siste såvidt jeg vet, og har ingen sykdommer. Ble gastric bypass-operert i 2011, og har slitt med lave jernverdier siden 2014 omtrent..
Lave jernverdier er jo veldig normalt i graviditet, men så høye var mer uvanlig. Jeg har ikke hatt infeksjoner i det siste såvidt jeg vet, og har ingen sykdommer. Ble gastric bypass-operert i 2011, og har slitt med lave jernverdier siden 2014 omtrent..