For høy progestron

Huldra88

Elsker forumet
Hello ladies :)

Skal holde det kort;

Fikk beskjed i dag om at progestron nivået mitt var høyere enn det skal være. Noen som vet hvilke konsekvenser dette vil ha for å kunne bli gravid?

Mulig jeg er heeelt på vidda nå? Men er ikke det normalt når man er gravid? Eller?

For høy progesteron før el kan hindre at el inntreffer. Har du tull med syklusen?

Etter el skal jo progesteron opp, og at den er for høy da har jeg aldri hørt om, problemet er om den er for lav, da rekker ikke egget feste seg før mensen kommer.

For høy progesteron før el kan hindre at el inntreffer. Har du tull med syklusen?

Etter el skal jo progesteron opp, og at den er for høy da har jeg aldri hørt om, problemet er om den er for lav, da rekker ikke egget feste seg før mensen kommer.

Jeg har veldig stabil syklus på 28-30 dager. Men kan jo godt være at el ikke inntreffer. Jeg tok blodprøve 3 dag etter mens og 21 dagen.
Takk for svar :)

Jeg har veldig stabil syklus på 28-30 dager. Men kan jo godt være at el ikke inntreffer. Jeg tok blodprøve 3 dag etter mens og 21 dagen.
Takk for svar :)
Og hvilken av dem var for høy?

Og hvilken av dem var for høy?

Det vet jeg dessverre ikke. Jeg snakket bare med en helsesekretær på tlf, da legen min ikke var tilgjengelig. Antar at det var den første, da legen på forhånd hadde sagt hun mistenkte manglende eggløsning hos meg. Vet du om det går an å få noe 'medisin' for å senke progestron? Skal inn til legen på samtale altså, men merker jeg blir litt småstressa her jeg sitter.

Lite kjent med den problemstilligen, så det vet jeg litt lite om, dessverre. Mulig pergo eller sånn dersom det er babyønske? Du må nesten snakke med legen og gjerne henvises til gyn

Lite kjent med den problemstilligen, så det vet jeg litt lite om, dessverre. Mulig pergo eller sånn dersom det er babyønske? Du må nesten snakke med legen og gjerne henvises til gyn

Ja, vi er til utredning nå. Får nok svar etterhvert. Takk uansett :)

Back
Topp