For høy hCG noen erfaringer?

Siaaaaa

Flørter med forumet
Hei,
Jeg tok blodprøver noen dager siden, og gikk tilbake idag for å ta en ny blodprøve for å måle hCG. Jeg er 6+4, utfra kalkulatoren på når jeg hadde siste mens. Jeg ble idag oppringt av fastlegen som mente at hCG verdien var for høyt for å være i uke 6. Ka betyr det? Jeg har ikke barn fra før, men gikk gjennom en SA ifjor. Så dette er mitt andre graviditet. Denne gangen er jeg ekstra dårlig iforhold til sist gang, men idag har jeg vært noe bedre. Det som skremmer meg litt, er at jeg gikk gjennom SA i uke 6 sist, og det å være i uke 6 nu og få en sånn beskjed skremmer meg litt. Har noen opplevd dette tidligere? At hCG har vært for høy? E det grunn for bekymring på en ny SA?

Har aldri hørt at det kan øke risikoen mot en ny SA. Det jeg derimot har hørt er at dersom man venter mer enn ett barn kan hcg stigningen være høyere.

Flerlinger og BO kan gi høye hcg verdier. Sa fastlegen hva verdien var?

Men det er jo litt seint å måle hcg 6+4..? Han burde heller sende deg til UL. Har du tvillinger i slekta di? :joyful:

Enig i at hCG måling er litt i seineste laget når en har bikket 6+0, ihvertfall hvis fastlegen din nå sier at verdien er for høy. Enig med @B82 i at du burde vært henvist for en UL. Det er jo neste steget i å finne ut hvorfor verdien er så høy.

Fikk du vite hva verdien er?

Ja, verdien lå på 160000 sa fastlegen. Og blodprøvene som jeg tok på torsdag forrige uke lå på 99000.
Har ikke tvillinger i familien, mannen min har en bror som har fått tvillinger. De nærmeste vi vet om, men tvillinger går fint.
Jeg er mest redd for at noe e galt Ho har henvist meg til UL på sykehuset, har ikke fått time enda. Men mente jeg burde få det ila de nærmeste dagene.

Ka står BO for? :((
Blighted Ovum heter det, det betyr i korte trekk at fostersekken er tom. Du vil nok få mye klarere svar når du har fått en UL. Håper det går bra og at det ikke er derfor du har litt høye verdier :)

Da jeg hadde BO var tallene ikke så høye. Lå rundt 64000 i starten på uke 6. Høy hcg kan være flærlinger, blæremola og fosteravvik. Håper du får komme til ul raskt. Skal se det er mer enn en liten tass inni der :love7

Ja, verdien lå på 160000 sa fastlegen. Og blodprøvene som jeg tok på torsdag forrige uke lå på 99000.
Har ikke tvillinger i familien, mannen min har en bror som har fått tvillinger. De nærmeste vi vet om, men tvillinger går fint.
Jeg er mest redd for at noe e galt Ho har henvist meg til UL på sykehuset, har ikke fått time enda. Men mente jeg burde få det ila de nærmeste dagene.
Har du mulighet til å gå privat?

Hei,
Jeg tok blodprøver noen dager siden, og gikk tilbake idag for å ta en ny blodprøve for å måle hCG. Jeg er 6+4, utfra kalkulatoren på når jeg hadde siste mens. Jeg ble idag oppringt av fastlegen som mente at hCG verdien var for høyt for å være i uke 6. Ka betyr det? Jeg har ikke barn fra før, men gikk gjennom en SA ifjor. Så dette er mitt andre graviditet. Denne gangen er jeg ekstra dårlig iforhold til sist gang, men idag har jeg vært noe bedre. Det som skremmer meg litt, er at jeg gikk gjennom SA i uke 6 sist, og det å være i uke 6 nu og få en sånn beskjed skremmer meg litt. Har noen opplevd dette tidligere? At hCG har vært for høy? E det grunn for bekymring på en ny SA?
Ei venninne, med to fra før, fikk mye tydeligere positive tester tidligere i svangerskapet enn med de to andre og var mye kvalmere og hadde sterkere symptomer MYE tidligere. Hun var på ultralyd først rundt uke 12 og fikk vite at det var tvillinger. Alt «made sense». Dog ingen kjente tvillinger i slekta, og det er attpåtil toeggede tvillinger, som som regel oppstår gjennom arv på kvinnens side, i motsetning til eneggede som ikke er arvelig.

Kan sikkert også være andre grunner til verdiene og symptomene, men rart at legen ikke nevnte muligheten for flerlinger…

Jeg var på UL igår, og der fikk jeg høre et bankende hjerte, og et foster. Igår var jeg 6+5, men det viste seg at jeg heller er i slutten av uke 7, og nesten 8. De ga ikke et spesifikt svar, men at jeg var lengre på vei og at hCG va derfor høyere. Fikk ta nye blodprøver etter UL, de skulle ringe meg om det var noe. Har altså ikke blitt ringt opp, så går utfra hCG verdien samsvarer med lengden jeg er på vei nå. Fikk ikke høre noe om de kunne se blærmola eller ei, fått nu innkalling til tidlig UL den 15.juli. Krysser fingrene for alt går bra

Jeg var på UL igår, og der fikk jeg høre et bankende hjerte, og et foster. Igår var jeg 6+5, men det viste seg at jeg heller er i slutten av uke 7, og nesten 8. De ga ikke et spesifikt svar, men at jeg var lengre på vei og at hCG va derfor høyere. Fikk ta nye blodprøver etter UL, de skulle ringe meg om det var noe. Har altså ikke blitt ringt opp, så går utfra hCG verdien samsvarer med lengden jeg er på vei nå. Fikk ikke høre noe om de kunne se blærmola eller ei, fått nu innkalling til tidlig UL den 15.juli. Krysser fingrene for alt går bra
Såå kjekt å bli flyttet en hel uke frem :love017 Og så bra at det var forklaringen på hcg- verdiene dine:happy:

Så gode nyheter :love017

Back
Topp