For få kalorier...?

tweety78

Elsker forumet
Satt og leste litt inne på vektklubb.no nå og jeg tror jeg får i meg alt for få kalorier om dagen..?[&:] 
Jeg er jo ei kraftig jente og har vanligvis spist mye mer enn jeg gjør nå, men etter at jeg begynte på Reductil eier jeg ikke matlyst lenger, noe som aldri har skjedd meg...EVER! Men det er jo i grunn en bra ting det altså, he he, er bare det at jeg tror jeg ligger for lavt og at det kan stoppe opp forbrenninga mi helt? Noen som vet?
Jeg ligger litt i underkant av 1000 kalorier om dagen, og går i tillegg turer 5 dager i uka. Jeg spiser flere ganger om dagen, men heller lite til hvert måltid. Samt at jeg prøver å drikke en del da ( kunne vært enda flinkere der ser jeg på urina..[>:])Har nå på 2 uker gått ned 4 kg, og er storfornøyd![:)] Bør jeg bare fortsette som nå, eller er jeg i ferd med å ødelegge noe? Noen som vet eller kan gi meg noen råd? Klemmer
 
Jeg får i meg omtrent 900 til 1000 kalorier for dag, noe legen min sier er for lite og at jeg burde få i meg mellom 1000-1300 på dager jeg ikke trener og 1500-1700 på dager jeg trener.
 
Vet ikke hvordan jeg skal klare å trykke i meg så mange kalorier, men har begynt med protein pulver og måltiderstatter nå da uten om de 2 måltidene jeg hadde fra før. Også prøver jeg å bli flinkere med frokost.
 
Litt vanskelig å være feit og ville slanke seg og få beskjed om at en må spise mer.
 
Legen min sier jeg spiser så lite, at kroppen min går i krise modus og sammler opp det lille fettet den har og får så den kan gå lenger på lite mat, men jeg tror ikke kroppen min skjønner at den er alt for stor fra før.[8D]
 
Legen min sa totalt 1200 kcal og 5 måltider om dagen.
 
Jeg tror du får i deg alt for lite kalorier.
 
Jeg har et regnestk (fra Grete Roede) hjemme som forteller hvor mye man bør få i seg både ved "stillesittende" dager, og ved dager med litt mer aktivitet. Men husker det selvsagt ikke nå. Skal se om jeg finner det hjemme senere idag - hvis du er interessert da.
 
Men det jeg husker er at jeg som var 165 cm høy, og veide ca 104 den gang - og har en ganske stillesittende hverdag - jeg skulle spise neste 1800 kalorier om dagen.
 
 
 
 
I dag har jeg vært flink da![:)] Jeg har vært oppe i 1200 kalorier faktisk![:)] Og ikke var det så mye mer mat heller, bare litt andre matvarer i grunn. Har gått tur med barnevogn i 2 timer i dag også da så jeg endte opp med en kalorisum på 550 ca. Skal prøve å holde meg på dette framover jeg tror jeg. Skal jo liksom klare å holde meg til sdamme mengde mat etter at jeg slutter med Reductil også da, og da hjelper det meg ikke akkurat at jeg spiser måltid bestående av en ert nå liksom, he he[:D] Må le av det jeg leste over her i sta, he he, om at det er nesten komisk av vi feite skal slite med å få i oss nok mat, he he[:D] Og det er jo nettopp det, komisk! Har aldri vært noe problem her i gården i allefall, men etter at jeg startet på Reductil eier jeg ikke matlyst i det hele tatt. Må bare spise fordi jeg vet jeg må[;)]
 
Back
Topp