For ett år siden...

Escuro

Forumet er livet

...tok samboern ut 5 uker pappaperm. Jeg skulle ha dagpenger i den perioden (10. mai - 14. juni).

De pengene har jeg fremdeles ikke sett snurten av. Først fikk jeg avslag på vedtaket fordi  samboern måtte ha minst 6 uker permisjon for at jeg skulle ha krav på dagpenger. Stikk i strid med det vi hadde fått opplyst av nav. De sa ved 2 anledninger (og 3 forskjellige ansatte) at grensen lå på 4 uker.

Jeg sendte inn klage til nav i fjor sommer, de klarte å rote den bort og jeg måtte sende inn ny. 

Jeg purret på et par ganger. Mottok omsider et skriv som sa at jeg skulle få svar på saken innen 6 måneder.

6 måneder gikk. Ingenting skjedde. Jeg ringte dem og fikk vite at saken min stod som INAKTIV. Ble satt over til noen andre som rodde seg pent i land og forklarte at den ikke var inaktiv, de hadde bare ikke begynt å jobbe med den ennå. Hun skulle sende purring til saksbehandler. Jeg hørte ikke noe mer.

Jeg ringte enda en gang, da kunne de ikke gi meg noe svar.

Nå i dag svippet jeg innom nav på vei hjem fra helsestasjonen. Jeg ventet i nesten halvannen time, halvparten av den tiden var klageavdelingen ubetjent og køtelleren stod på stedet hvil. Kom omsider inn, og fikk nok en gang bekreftet at saken stod som INAKTIV og hadde gjort det siden i fjor høst. Ingen aktivitet rundt saken var registrert. 

Det ble sendt hastemelding til Nav forvaltning, så forhåpentligvis er saken løst innen en uke. Jeg har mine tvil. Men jeg fikk stemplet kvittering over at jeg hadde vært i kontakt med dem, så forhåpentligvis har de sendt purring videre denne gangen... Blaaah. Blir helt matt, jeg. What to do...?

Det er NAV på sitt beste.. or not. emoticon Jeg har hatt mine runder (som f.eks at jeg måtte vente 6 mnd på sykepenger, de rotet bort papirer og what not), men det eneste som funker er å purre på saken hele tiden og kanskje smøre litt ekstra på for at de skal få fortgang i det. Det er selvfølgelig ikke meningen at det skal være sånn, men av og til er det nødvendig. Be om å få snakke med èn på forvaltningen neste gang, selv om du bør få penger på konto ASAP.

Back
Topp