For et styr med amminga!

Bruker23le

Blir kjent med forumet
Den dagen lillemann rundet 4 mnd så har amminga vært skikkelig pes. Amming andre steder enn hjemme har alltid vært utfordrende, men nå har lillemann begynt å hyle ved puppen hjemme også:( er jo så opptatt av alt som skjer rundt seg at det virker som han nesten ikke har tid til å spise. I tillegg har han absolutt ikke tid til å vente på at melka kommer heller, skal helst ha den med EN gang. Gitt ham en flaske med Mme hver kveld siden han var 1 1/2 mnd og ikke vært noe problem før nå, men mulig han har blitt litt "lat", ikke vet jeg. Det er heldigvis noenting som fungerer enda og det er å amme på soverommet, amme mens jeg bærer ham rundt og i de verste tilfellene nesespray som lettere utdrivinga så han får melk med en gang han legges til.

Men det et jo litt strevsomt i lengden dette her og synes det er nesten umulig å ta seg en tur ut av huset siden jeg aldri helt vet om han slår seg vrang og ikke får i seg mat. Blir bare korte turer hvor jeg vet jeg kan evakuere raskt om det er nødvendig. Håper jo dette bare er en periode.
Å ikke gi ham flaska om kvelden gir veldig urolige netter hvor han kan våkne hver andre time for mat. Vi har begynt å introdusere grøt forsiktig nå, men ikke fulle måltider enda. Håpet er å kunn erstatte flaska på kvelden med grøt og litt pupp i stedet for mme sånn at jeg får luket vekk flaska i tilfelle den gjør ham lat.

Noen som sliter med det samme eller har noen gode råd å komme med?

:)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jenta mi fikk mat via flaske fra tidlig av pga såre brystvorter så jeg måtte pumpe. Og etter en liten stund ble hun "lat". Folk i forumet advarte meg, men jeg tenkte "jaja de kjenner jo ikke henne" men det skjedde og etter det har puppen kun vært interessant som nattkos, ikke matemne. Så her ble det slutt på ammingen når hun var i 2 mnd alder

Nå skal det legges til at han ofte tuller like mye med flaska som ved puppen da. Puppen er liksom ikke kos lenger for det er så mye her i verden som skal utforskes. Er bare om natta eller når han er trøtt at han koser seg der, ellers vil han bli fortest mulig ferdig:)

Men uansett å ikke gi flaske om kvelden hadde ikke vært et alternativ siden jeg ikke har nok melk da som hadde ført til vektnedgang/vektstagnering og hyling hver kveld. Er noe jeg har gjort i samråd med hs. Trist om det er årsaken og gjør at jeg kanskje må gi opp amminga på sikt, men er sånn jeg ser det nødvendig.

Den dagen lillemann rundet 4 mnd så har amminga vært skikkelig pes. Amming andre steder enn hjemme har alltid vært utfordrende, men nå har lillemann begynt å hyle ved puppen hjemme også:( er jo så opptatt av alt som skjer rundt seg at det virker som han nesten ikke har tid til å spise. I tillegg har han absolutt ikke tid til å vente på at melka kommer heller, skal helst ha den med EN gang. Gitt ham en flaske med Mme hver kveld siden han var 1 1/2 mnd og ikke vært noe problem før nå, men mulig han har blitt litt "lat", ikke vet jeg. Det er heldigvis noenting som fungerer enda og det er å amme på soverommet, amme mens jeg bærer ham rundt og i de verste tilfellene nesespray som lettere utdrivinga så han får melk med en gang han legges til.

Men det et jo litt strevsomt i lengden dette her og synes det er nesten umulig å ta seg en tur ut av huset siden jeg aldri helt vet om han slår seg vrang og ikke får i seg mat. Blir bare korte turer hvor jeg vet jeg kan evakuere raskt om det er nødvendig. Håper jo dette bare er en periode.
Å ikke gi ham flaska om kvelden gir veldig urolige netter hvor han kan våkne hver andre time for mat. Vi har begynt å introdusere grøt forsiktig nå, men ikke fulle måltider enda. Håpet er å kunn erstatte flaska på kvelden med grøt og litt pupp i stedet for mme sånn at jeg får luket vekk flaska i tilfelle den gjør ham lat.

Noen som sliter med det samme eller har noen gode råd å komme med?

:)

Jeg hadde det ganske likt som du beskriver. Jeg fullamma hele tiden. Når han bikka 3 mnd begynte omgivelsene å bli veldig interessante og det var stressende å amme offentlig siden han ville se på alt annet enn puppen og han spiste seg ikke ordentlig mett. Når han var 3,5 mnd slutta morsmelka mi å være mett nok til at han sov tungt nok. Starta da med grøt. PÅ DAGEN når han ble 4 mnd så gikk jeg over til flaske og ammer kun ett måltid på natta :) I nesten to måneder lå jeg på soverommet/sofaen og amma og det funka rett og slett ikke lenger. Litt synd siden jeg hadde melk og han la på seg, men puppen var ikke lenger interessant og metta ikke nok. Jeg mener å huske at jeg leste på ammehjelpen at når baby rundet 4 mnd ble alt annet interessant og at det var vanlig at puppen blei litt "kjedelig".

Jeg har ofte gikk morsmelk på flaske da jeg har vært borte etc, og det har aldri hatt innvirkning på amminga :) Det beste rådet jeg har er rett å slett og være stolt av deg som har holdt på så lenge, og det er ikke et nederlag å gå over til flaske. Det er bedre med en fornøyd mor og et fornøyd barn, en to misfornøyde :) Jeg syns hvertfall at det ble en stor lettelse :)

Back
Topp