For en tid siden kastet jeg badevekta

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
Ja, rett og slett.

Jeg begynte 1. januar 2013 med et nytt og bedre liv. Trening og kosthold. Jeg fikk et tips fra en god og sprek venn om å bare ta rennafart og hive badevekta ut vinduet og heller måle i cm. Tallet på vekta skal ikke ha makt over følelsene mine. Er jeg fornøyd så er jeg fornøyd liksom.

Så jeg gjorde det. Og aldri før har det vært så lett å trene og spise sunt før. Nå slapp jeg å bli skuffet over bare noen gram ned selv om jeg hadde vært superflink med mat og trening den uka. Nå målte jeg bare og centimeterne forsvann en etter en og jeg kunne bruke alle klærne mine igjen :D :D

Eh ja. Forhistoren liksom... :P

men nå da? Må jeg virkelig la den jææævlig badevekta få plass i huset igjen? MÅ jeg virkelig veie meg og bekymre meg over vekt igjen?

Jeg fortsetter som jeg gjorde før jeg ble gravid med sunt kosthold og litt mer moderat trening enn før. Jeg tar de ekstra mineralene jeg skal. Så det jeg går opp det kommer jeg til å gå opp uansett tenker jeg!

JEG.VIL.IKKE.LA.VEKTA.HA.MAKT.OVER.MEG!!!!!

Jah.. et lite utbrudd. Må være lov det? :smiley-ashamed005

Du kan jo bare veie deg på kontroll da :) Det er jo bare for å følge me ifm svangerskapsforgiftning og utviklingen i svangerskapet. Hvis du spiser sunt og er i aktivitet så gjør du jo det som forventes av deg uansett ;)

Ja, jeg tenker det jeg også. Jeg kan jo ikke gjøre noe annerledes uansett hvor mye jeg går opp liksom...

Ja, må vel veie meg på kontroll. Æsj. Jeg vet jeg kommer til å tenke på tallet uansett. Jeg er jo fortsatt overvektig, det vet jeg jo! Tar litt mer enn 8 mnd med endring for å komme dit jeg vil være. Jeg skulle jo ikke ha flere barn så dette er jo bare en liten midlertidig stopp i den harde treninga og veien mot bedre helse.

Jeg har slitt med vekta, og har problemer med tallene på vekta - blir totalt opphengt i dem. Så under forrige svangerskap fikk jeg en avtale med jm om at jeg ikke skulle se på vekta når jeg stod på den, og hun noterte det ned i sin journal.
Så, prat med lege/jm om det, så finner dere en løsning som er best for deg ;)

Så bra for deg!!!
Man velger selv om man vil veie seg eller ikke på kontroller, så det trenger du ikke :)

Synes du har en flott innstilling! Gjør det som er riktig for deg.

Her må jeg veie meg siden jeg pleier å gå en del ned i begynnelsen pga kvalmen... For å sikre seg at baby får nok næring

Så flink du er! Prat med lege/jordmor om det så finner dere nok en løsning.

Ja, rett og slett.

Jeg begynte 1. januar 2013 med et nytt og bedre liv. Trening og kosthold. Jeg fikk et tips fra en god og sprek venn om å bare ta rennafart og hive badevekta ut vinduet og heller måle i cm. Tallet på vekta skal ikke ha makt over følelsene mine. Er jeg fornøyd så er jeg fornøyd liksom.

Så jeg gjorde det. Og aldri før har det vært så lett å trene og spise sunt før. Nå slapp jeg å bli skuffet over bare noen gram ned selv om jeg hadde vært superflink med mat og trening den uka. Nå målte jeg bare og centimeterne forsvann en etter en og jeg kunne bruke alle klærne mine igjen :D :D

Eh ja. Forhistoren liksom... :P

men nå da? Må jeg virkelig la den jææævlig badevekta få plass i huset igjen? MÅ jeg virkelig veie meg og bekymre meg over vekt igjen?

Jeg fortsetter som jeg gjorde før jeg ble gravid med sunt kosthold og litt mer moderat trening enn før. Jeg tar de ekstra mineralene jeg skal. Så det jeg går opp det kommer jeg til å gå opp uansett tenker jeg!

JEG.VIL.IKKE.LA.VEKTA.HA.MAKT.OVER.MEG!!!!!

Jah.. et lite utbrudd. Må være lov det? :smiley-ashamed005
I mitt forrige svangerskap ble jeg aldri veid, verken av lege eller jordmor. Kun magen som ble målt. Jeg veide meg selvsagt hjemme selv pga nysgjerrighet.
Og selv om jeg kastet opp nesten hele svangerskapet gikk jeg allikavel opp 20kg :p

Ja, jeg tenker det jeg også. Jeg kan jo ikke gjøre noe annerledes uansett hvor mye jeg går opp liksom...

Ja, må vel veie meg på kontroll. Æsj. Jeg vet jeg kommer til å tenke på tallet uansett. Jeg er jo fortsatt overvektig, det vet jeg jo! Tar litt mer enn 8 mnd med endring for å komme dit jeg vil være. Jeg skulle jo ikke ha flere barn så dette er jo bare en liten midlertidig stopp i den harde treninga og veien mot bedre helse.

Er du overvektig ? Jeg syntes bare du ser nydelig ut :-) (ja jeg vet hvem du er og du vet hvem jeg er, jeg bare er ikke helt ute av skapet enda)
Og vekt, er noe drit! Jeg blir også besatt, og jo mer jeg veier meg - jo mer spiser jeg :-( kanskje vekten skal få fly her også ;)

Ja, jeg er nok det. Og takk :oops:

Oooh! Spennende! Har vi møttes in real? :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp